Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 06:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 jan 2017 13:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogle på forumet har forstand på og/eller erfaring med Absinth som psykedelisk ? Jeg har læst en del om det og er forvirret omkring hvorvidt Absinth faktisk er psykedelisk eller har været psykedelisk tidligere. Det siges at det er Thujone og Wormwood der skyldes effekten (Thujone indeholder Wormwood). Måske man kan tilsætte Thujone og Wormwood selv ? Jeg har dog læst om en der blev syg at drikke Wormwood olie, men der jo også i ekstreme mængder sammenlignet med hvad man vil tilsætte alkohol, og endvidere så ophæver alkohol de farlige og dødelige effekter af Thujone ifølge forsknig på rotter (læs evt.: https://erowid.org/plants/wormwood/worm ... cle1.shtml) ! Hvad synes i og har nogle af jer erfaring med det (eller anvendelig viden hvordan man anskaffer eller skaber Absinth så psykedelisk som muligt) ?

Jeg har læst at man mener at Ouzo er psykedelisk hvis det er i den klassiske udgave lagret i trætønder, men i dag bliver det alkohol vi kan køde i DK vel normalt ikke lagret i trætønder (måske bortset fra vin og champagne i den dyre ende) ! Det interessante i dette er om alkohol bliver psykedelisk ved at blive lagret på trætønder og endvidere om Absinth i gamle dage også var lagret på trætønder ?

Man kan selvfølgelig gøre Absinth (mere) psykedelisk ved at ligge tørrede knuste (pulveriserede) Psilycobin svampe i noget Absinth nogle dage (så Psilycobinen bliver trukket ud af af svampene og ind i alkoholen (70% udgaven af Absinth er nok bedst til formålet)), og så bagefter filtrerer det igennem et filter ! Har nogle af jer erfaring med dette ?

ADVARSEL: Det er ikke mit ansvar hvis nogen overdriver og får et dårligt trip med svampe Absinth ! :cheers:

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Senest rettet af DrunkenHuman 12 jan 2017 16:06, rettet i alt 5 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 13:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Alkohol er i sig selv psykoaktivt, og hvad der tidligere har gjort absint psykedelisk har været malurt hvis latinske navn er Artemisia absinthium og på engesk "wormwood". Jeg tror derfor, at du måske har taget fejl af den bagvedliggende årsag til hvorfor absint er psykedelisk.
Jeg har aldrig smagt ægte absint (indeholdende malurt), men jeg har en enkelt gang brygget en the med malurt og gråbynke - og det var psykedelisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 14:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
Alf'n skrev:
Alkohol er i sig selv psykoaktivt, og hvad der tidligere har gjort absint psykedelisk har været malurt hvis latinske navn er Artemisia absinthium og på engesk "wormwood". Jeg tror derfor, at du måske har taget fejl af den bagvedliggende årsag til hvorfor absint er psykedelisk.
Jeg har aldrig smagt ægte absint (indeholdende malurt), men jeg har en enkelt gang brygget en the med malurt og gråbynke - og det var psykedelisk.


Det er interessant. Jeg var ikke klar over at det er malurt der gør det (flere typer Absinth sælges med Malurt tilsat også i dag). Malurt kan vel købes lovligt (jeg har set at der sælges kinesisk Malurt i kapsler, men det er måske ikke psykedelisk) ? Der står nogle steder at det skyldes Thujone (og EU har også lavet en regel om der maks. må være 10 mg/kg. (og 35mg/kg. for bitter Absinth) Thujone i Absinth vidstnok af samme årsag) !

Hvorfor gråbynke ? Jeg troede egentlig bare at gråbynke er beroligende, men det er jo også en god effekt i sig selv.

Hvordan var malurt drikken så psykedelisk (på en behagelig eller ikke behagelig måde og var det meget eller lidt visuelt) ?

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 15:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Fedt - kan de købes herhjemme?

Om malurt kan købes lovligt ved jeg ikke, men jeg tror det desværre ikke. På den anden side, gror det vildt, så der er slet ikke behov for at købe det - men der er måske nogle havecentre der fører den, eller dens frø. Ellers har Amager/kalvebod fælled nogle pæne eksemplarer, og ender du i Dragør er det også at finde på kystlinjen mellem Søvang og fortet, men det jeg dengang bryggede på var fra kysten mellem Østerbro og klampenborg.

Gråbynke er bestemt beroligende, men også drømme fremmende. - Jeg har tidligere haft lavet en the/"tobaks" blanding hvori gråbynke udgjorde 2/3 (det resterende af blandingen var 1/6 filtbladet kongelys, 1/6 hamperod og hamp), og jeg faldt pladask for smagen og dens effekter, og da de to udspringer af samme familie tænkte jeg ikke videre over det, da de er utroligt ens (både udseende og duft/smag).

Selve trippet var en god afrunding på en længere cykeltur hvor jeg havde medbragt mit stormkøkken netop til formålet (vidste dog ikke da hvilke urter jeg ville finde, på nær gråbynke da det bogstaveligt talt gror over alt!). Jeg lagde mig i et skovbryn i den varme eftermiddagssol, meget idyllisk. Jeg bemærkede dog ikke nogen videre kognitive effekter, men rent visuelt sammenflød grænserne af hvad jeg anskuede, og det undrede mig, da det gik op for mig at der ingen grænse ér da alting hænger sammen, samtidigt var alting meget gult, og da jeg lukkede øjnene ulmede gule sole/blomster rundt i sig selv, og da jeg åbnede øjnene igen var der mange blå nuancer, og skoven blev så småt grøn igen. Tror dog sagtens at man i højere doser kan have nogle vilde oplevelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 16:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Alfie. Angående den the/"tobaks" blanding du engang lavede, brugte du blomsterne eller bladende fra grå bynke?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 16:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Begge - men størstedelen var blade =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 16:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 19:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hey! :)
mener engang at have læst at for høje mœngder wormwood ka gi hjerneskader eller huller i hjernen :!: .. ka sku ikk lige finde hvor..
anyhow pas på med at gå all-in :shock:
men et par hurtige wikier, siger lidt om den "mulige fare":
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Artemisia_absinthium
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thujone
tror det er derfor absint er så reguleret mht indhold o.l.
-be safe
:peace:

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 14:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
STWOD skrev:
hey! :)
mener engang at have læst at for høje mœngder wormwood ka gi hjerneskader eller huller i hjernen :!: .. ka sku ikk lige finde hvor..
anyhow pas på med at gå all-in :shock:
men et par hurtige wikier, siger lidt om den "mulige fare":
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Artemisia_absinthium
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thujone
tror det er derfor absint er så reguleret mht indhold o.l.
-be safe
:peace:


Der er virkelig meget mystisk vedr. Absinth's psykedeliske egenskaber, som man bla. kan læse i følgende: https://erowid.org/plants/wormwood/worm ... cle1.shtml

Vedr. om Thujone er farligt i for store mængder, så er det sådan at alkohol og f.eks. Daizepam/Valium modvirker og blokerer den farlige effekt af Thujone og Wormwood (som man også læse i ovenstående link). Dette skyldes at Thujone er en GABA antagonist der i modsætning til alkohol og Daizepam/Valium hæmmer GABA receptor funktionerne. Spørgsmålet er så om Thujone og f.eks. Ginkgo Biloba (der også er en GABA antagonist) så kan siges at modvirke den sløvende virkning af alkohol ?

Jeg har selv prøvet at blande alkohol og LSD og fundet at de to stoffer på en fantastisk måde modvirker hinanden, sådan at alkoholen virker mindre sløvende og at man føler sig mindre fuld, samtidig med at alkoholen giver en beroligende effekt til LSD trippet. Det er måske det samme med Thujone og måske derfor at der er/var så populært ?

Endvidere så er det også påvist at Thujone hæmmer Serotonin's 5-HT3 receptor aktiviteterne, hvilket antages at være en muligt grund til dets (og andre stoffers) psykedeliske egenskaber !

Vedr. det med huller i hjernen, så lyder det som noget statsorganiseret ævl ! Der findes masser af artikler der påstår at masser af stoffer (f.eks. Cannabis) giver huller i hjernen og andre katastrofe tilstande. Selv tror jeg på Descartes måde at forklare hjernen på (at hjernen dybest set er åndelig og at den fysiske hjerne og nervebanerne bare er kanalbærere til/fra fysikken og det åndelige), og der er også sådan at bla. shamaner og religioner altid har forstået det. Dog skal man nok også lige huske at anerkende at hvis man vil være noget indenfor elite sport eller noget der kræver meget højt niveau af skarphed og hurtig reaktionstid, så skal man nok ikke tage psykedeliske stoffer, da alt jo har sin pris og da psykedeliske stoffer efter min opfattelse virker noget modsatrettet nævnte evner (dette tror jeg skyldes den måde at psykedeliske stoffer ændrer bla. receptor funktionerne på) ! Det er vel så op til en selv om man vil være shaman eller elite fysik !

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team