Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 12:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2017 02:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 jan 2017 01:40
Indlæg: 1
Hey folkens. Mig og nogle gutter skal på emma vognen i weekenden, og vi vil gerne spille et brœtspil eller lave noget andet sjovt i vores rus.
Så har i nogle ideer til et brœtspil eller et fedt spil til Ps4 ? Eller måske noget helt andet.

Ja tak daily dak :rocking: :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 03:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Brætspil er altid herlige, uanset hvilket knark man indtager, og er bestemt også en god måde at lære hinanden at kende på.
Hvor mange er i - og skal alle kunne spille med i samme spil?

Det er dog oftest, for mit vedkommende, på comedown (særligt på MDMA) det er belejligt da det fjerner den lidt akavede stemning der efter et trip kan opstå, da det giver én et konkret fokuspunkt der kræver handling og samtidigt er brætspil meget selvransagende når man tripper.
Jeg har spillet skak to gange på MDMA, og backgammon en gang - de er dog begge 1v1 og er måske derfor ikke så egnede hvis man er flere - i sidste ende afhænger det af stemningen, set og setting.
Jeg kunne dog forestille mig at kinaskak er fedt på MDMA da man kan være mange (6) i et spil - jeg har dog kun prøvet det på LSD, og det var utroligt flot og også ret underholdende, men vi var kun to der spillede :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 04:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Personligt ville jeg ikke kunne koncentere mig om at spille andet end pik eller musik på mdma, hvis jeg endeligt skulle spille noget 8)

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 09:24 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2015 09:12
Indlæg: 23
Geografisk sted: Nørrebronx
Mit sidste MDMA trip var til et Jungle-arrangement på Loppen, og selvom musikken absolut ikke var mig, så var tempoet helt perfekt, da det er umuligt for mig at stå stille på et MDMA-trip. Der skal bare danses! :rocking:

Hvis I kan finde ud af at sidde stille under jeres trip, så vil jeg foreslå jer at spille Carcassonne eller Settlers, da det er brætspil der fanger ens interesse, men uden at have for mange uoverskuelige elementer. Eller måske bare en gang klassisk trivial pursuit/bezzerwizzzer?
Jeg ville i hvert fald holde mig til spil uden at for avancerede regler og pointsystemer.

Ellers, hvis I skal bevæge jer lidt så måske twister? Hahaha.. Der kan I også komme hinanden lidt ved. :D

_________________
Sometimes I think I lost something important to me but it turns out I already ate it.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 10:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
Bland det evt. med noget LSD, og anskaf et Ouija-bræt så kan i 'spille' Ånden i Glasset !

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 13:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Buttkraken skrev:
Personligt ville jeg ikke kunne koncentere mig om at spille andet end pik eller musik på mdma, hvis jeg endeligt skulle spille noget 8)


Jeg er glad for det kun var playlisten du tog dig af sidst vi sås...

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 13:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Bubber skrev:
Buttkraken skrev:
Personligt ville jeg ikke kunne koncentere mig om at spille andet end pik eller musik på mdma, hvis jeg endeligt skulle spille noget 8)


Jeg er glad for det kun var playlisten du tog dig af sidst vi sås...


Playlisten :D ok griner navn du har givet din tis-and Bubber.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 14:42 
Jeg har det som Mr. Gone, der behøves ikke andet end en dejlig lokation, god musik og søde mennesker, for at nyde MDMA euforien/empatien. Egentlig ville jeg personligt synes det var synd, at forstyrre flowet/processen som MDMA giver i sig selv.
MDMA giver en fantastisk mulighed for, at åbne op omkring forskelligt, man normalt har svært ved at snakke om. Den mulighed ville jeg nødigt ødelægge, for et bræt spil. Et bræt spil gør, at man præciserer sit fokus udad, som er det modsatte af, hvad MDMA gør i sig selv.

Alf´n
Hvordan mener du, at brætspil er selvransagende på trip? Et konkret fokuspunkt udenfor sig selv der enda kræver handling, er det modsatte af selvransagelse. Det er en flugt, der i værste fald fører til projektion.


Top
  
 
Indlæg: 10 jan 2017 19:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
For mit vedkommende grunder det i eftertænksomheden af de valg jeg foretager mig i spil der er forankrede i logik (hvori betænkningstid er tilregnet spillets udfoldelse), hvor jeg utvivlsomt begår fejl før eller siden. Eftertænksomheden indebærer derfor, for mig, et aspekt af selvrefleksion der bunder i selvrealisering, hvori mine selvkorrigerende adfærdsmekanismer forsøger at fremtvinge den erkendelse der indirekte er årsag til min fejlslagne logik.
Det figurer dog i flere planer, hvoraf det diametralt modsatte til ovenstående ligeledes er aktuelt; Det er jo en dyst - hvorved min opblæste bedrevidenhed (der af sejre (store som små)), hurtigt kan blive til nederlag.
Dette er dog mit individuelle, og subjektive rationale.
Sindet, som du ved, figurerer med lysets hast (vores hjerner udsender elektromagnetisk stråling i.e. fotoner), og min stressede, men koncentrerede hjerne gennemtænker utallige aspekter og udleder hurtigt den retmæssige konklusion til situationens udfald. Laver jeg derfor en fejl, og indser den omgående; erkender jeg min dumhed, hvorved følelserne også inddrages og sammensplejses til progressionen af spillet, da jeg efterfølgende forsøger at inddække mig bedst muligt for at overkomme den svaghed jeg har blottet.
Heldigvis er nogle mennesker tilbøjelige til at tillade en at lave omtræk :hjerte:

Alene dette indlæg er lige til skrivebogen ;)

EDIT: jeg er dog overhovedet ikke uenig med overflødigheden og uoverskueligheden ved kombinationen af brætspil og MDMA. Jeg ville bare imødekomme OP på det plan han efterspørger erfaringer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 21:27 
Du taber mig desværre Alf´n. Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår din pointe.

Du nævner logik, rationale, den indre dyst, bedrevidenhed, dumhed, koncentreret gennemtænkning og blotning af egen svaghed.
Ingen af disse begreber, gør sig gældende ved psykedelisk selvransagelse og terapi. De er alle forsvarsmekanismer, man skal give slip på. Man arbejder med følelser, og kun med følelser igennem psykedelisk terapi. Det er meget tit logikken/analytikeren der gør, at man har fortrængt og opsamlet uforløst følelses materiale/traumaer, der gør, at vi udvikler vores dæmoner/skyggesider.
Det handler om accept og overgivelse, man skal give følelserne lov til at rase igennem, gennemleve dem, for at få dem forløst.

Vi har været på MDMA engang sammen, og der standsede processen også op i samme øjeblik, som du foreslog Skak. Vi havde i hvertfald ingen terapeutisk snak efterfølgende.

Jeg har intet problem med brætspil på trip, det har bare intet med selvransagelse at gøre. Det er det modsatte. Selvransagelse(i forbindelse med psykedelika) betyder at man præciserer ens fokus indad og giver slip på logikken. Man forstår først bagefter, hvad det er man har gennemgået/gennemarbejdet.


Top
  
 
Indlæg: 10 jan 2017 22:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Jeg og mine venner har haft succes med klodsmajor :D :hjerte: Men ellers kan jeg ikke komme på nogen spil, som vil være egnet. Jeg spiller sjældent computerspil (i så fald så er det singleplayer), så kan ikke udtale mig om dét.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2017 04:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Bubber skrev:
Buttkraken skrev:
Personligt ville jeg ikke kunne koncentere mig om at spille andet end pik eller musik på mdma, hvis jeg endeligt skulle spille noget 8)


Jeg er glad for det kun var playlisten du tog dig af sidst vi sås...

Jeg ved godt at det er en løgn, og at du inderst inde er skuffet og føler dig snydt lige nu 8)

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team