Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 10:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kold tyrker
Indlæg: 20 feb 2017 13:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Erfaring søges
Jeg lider af kroniske smerter og får 50 mikrogram fentanyl dgl og ca. 50 mg morfin oveni dagligt. Jeg er meget træt af at være afhængig af dette lort og vil gerne ud af det, smerter eller ej :-( Jeg orker ikke en lang udtrapningsperiode. Så hvor lang tid vil det tage med forfærdelige abstinenser før det er ude af min krop? Kan man klare det uden at blive indlagt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 13:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Har du prøvet hårde abstinenser fra Fentanyl før? Måske kan det ændre lidt på om du er ligeglad med om du oplever dem eller ej.

Fentanyl findes i mange doseringer, så den er relativt nem at trappe ned på.

Der er en grund til at man trapper ned, det er ikke for sjov :)

Hvor kommer dine kroniske smerter fra?

Hvad siger din behandler til dit ønske, og udsigten, til at blive medicinfri?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 15:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Jeg har da ikke skrevet, at jeg er ligeglad med abstinenserne. Jeg har ikke prøvet de hårde abstinenser, jeg har dog ofte svedeture, rysten, indre uro, dårlig mave når de møg plastre ikke afgiver medicinen godt nok. Jeg ved godt at det vil blive hårdt, men jeg ved ikke om jeg kan klare flere :roll: måneder hvor jeg skal være små abstinent hele tiden. Jeg bliver mega sur og gnaven når jeg er abstinent og så ville det måske være bedre at tage det hele over en kort periode? Det er det jeg efterlyser, nogen der har prøvet det og hvordan de klarede det/om de klarede det? I mg får jeg omkring 180 mg morfin dgl. Er der nogen der har prøvet at stoppe og hvor lang tid gik der før det var ude af kroppen? Jeg får livsvigtig medicin (hydrokortison) og jeg kan blive meget syg og gå i chok hvis jeg kaster op og får diarré i mere end 1 døgn. Så jeg ved ikke om jeg tør..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 16:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Jeg beklager mit uheldige formuleret spørgsmål.

Jeg synes at du får en for høj dosis af både Fentanyl og morfin til blot at tage en kold tyrker.
Specielt når der skal tages højde for at du skal kunne tage din hydrokortison dagligt.

For at vi bare nogenlunde tilnærmelsesvis skal kunne hjælpe dig, bliver det nok nødvendigt at vide lidt mere til din dosering af hydrokortison og hvad du får det for.
Får du andet medicin eller døjer du med andre ting?

Fentanyl findes i en del forskellige styrker, så det ville være muligt at kunne trappe ned, således at du minimerer risikoen for opkast og diarre. - Dette må være førsteprioritet! :)
Kvalme, opkast og diarre er jo en kendt bivirkning ved en kold tyrker.

Generelt når vi snakker om en situation, hvor du kan dø hvis det går galt, så vil det altid være tilrådeligt at tage det med egen læge, da denne meget gerne skulle have en bedre forståelse for netop din sygehistorik.

Hvad tænker du om det? :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 16:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej E-M! velkommen til PSY. :)
Jeg kan kun foreslå dig at konsultere din lœge mht til din problemstilling.. -h*n har et bedre grundlag til at vejlede dig, end vi har.. Jeg tænker specifikt på de sidste linjer du skriver.. -altså når jeg ikke får noget opiat/oid, så er diarré noget der er sikkert; som i helt sikkert!!
dette kan måske nok afhjœlpes med kost og lign. men at klare det selv er noget nær umuligt -efter min mening..
sæt din lœge ind i hvad du vil, det skal nok gå!
hvad grunder din smerter i, hvis jeg må spørge?
Mvh Stoppie

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 16:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Hvor er I søde og omtænksomme, tak :hjerte: Min læge ville aldrig gå med til en kold tyrker. Jeg er bare så træt af at min krop er afhængig af morfinen. Det påvirker mig meget og jeg kan ikke li at tage det. Men smerterne er der jo og almindelig smertestillende medicin hjælper ikke. Jeg har kroniske smerter i led og muskler og udover det endometriose, der giver smerter i underliv, bughule og tarme. Jeg lider af addison og er derfor i livslang behandling med kortisol. Uden denne medicin ville jeg dø, så nej, det ville ikke være det smarteste at blive meget abstinent og få opkast og diarre... Jeg må nok være fornuftig og trappe ned. Jeg er bare ikke så tålmodigt anlagt hehe :-) Måske er det heller ikke en katastrofe at være på fast morfin. Men i min omgangskreds er der ingen der får stærk medicin eller lignende. Forståelsen er MEGET lille og jeg bliver nærmest set på som en junkie :-( Det er meget frustrerende og det gør mig ked af det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 19:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Har aldrig prøvet så store doser som du desværre er på nu, men mange som trapper ud af svære opiater har god erfaring med at bruge kratom som substitut til at tage det værste. Du kan se på det som en slags PN medicin. "Pro necessitate" eller efter behov.
Kratom er en plante som indeholder nogle alkaloider som både virker som opiat-agonist samt opiat-antagonist. Morfin og kodein hører bl.a. under grupperingen alkaloider. Men det som gør kratom speciel er at den både vænner dig af opiater, samtidigt med at den opfører sig som et opiat.
Dvs. at den er med til at fjerne det "stålgreb" et årelangt forbrug af opiater har lavet på din hjernes belønningssystem.
Dog vil du ikke kunne gå direkte fra fentanyl og morfin i de doser du er på, og over på kratom. Kratom kan i stedet bruges under de sværeste dele af din udtrapning, f.eks. hvis du ikke kan sove, har uro i benene, er irritabel osv, osv...

Søg evt på kratom for opiatewithdrawel/fentanylwithdrawel/morfinwithdrawel der er mange som har haft stor gavn af det.

Det skal siges at planten blev ulovlig i Danmark for nogle år siden, men en hurtig søgning på buy kratom eu kan gøre det.

Red veins strains skulle være de mest "bedøvende" og mange vælger dem som den første til deres udtrapning. Køb gerne lidt forskellige slags så du holder din tolerance nede for hver især.

Ellers held og lykke med at komme ud af det, er sikker på at du nok skal klare det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 19:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
E-M: Puha, det er også nogle store tanker at gå med alene. Har du overvejet at tage kontakt til en psykolog eller lignende? Det lyder jo umiddelbart som om du har behov for morfinen og fentanylen, selvom jeg godt kan forstå at du helst er fri.

Ville noget ændre sig hvis der var en forståelse for hvorfor du skulle tage medicinen? Så du ikke føler at andre anskuer dig som en "junkie"?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2017 23:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
E-M skrev:
Hvor er I søde og omtænksomme, tak :hjerte: Min læge ville aldrig gå med til en kold tyrker. Jeg er bare så træt af at min krop er afhængig af morfinen. Det påvirker mig meget og jeg kan ikke li at tage det. Men smerterne er der jo og almindelig smertestillende medicin hjælper ikke. Jeg har kroniske smerter i led og muskler og udover det endometriose, der giver smerter i underliv, bughule og tarme. Jeg lider af addison og er derfor i livslang behandling med kortisol. Uden denne medicin ville jeg dø, så nej, det ville ikke være det smarteste at blive meget abstinent og få opkast og diarre... Jeg må nok være fornuftig og trappe ned. Jeg er bare ikke så tålmodigt anlagt hehe :-) Måske er det heller ikke en katastrofe at være på fast morfin. Men i min omgangskreds er der ingen der får stærk medicin eller lignende. Forståelsen er MEGET lille og jeg bliver nærmest set på som en junkie :-( Det er meget frustrerende og det gør mig ked af det



Din læge ville jeg gerne have. Min lader mig sku bare svede.
Nå men du overlever en kold tyrker. De tærer som Rust i en bil, der er ingen der ikke knækker i længden efter mange. Trsp du ned på dit fentanyl der.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team