Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 19:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Tror du på at cannabis i nogen eller mindre grad kan dræbe kræft celler?
Nej, cannabis medicin er noget svindel! 11%  11%  [ 1 ]
Jeg tror at cannabis kombineret med moderne medicin kan dræbe kræft 33%  33%  [ 3 ]
Cannabis alene kan kurere kræft! 56%  56%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 9
Forfatter besked
Indlæg: 11 mar 2017 00:09 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Billede

Min kræftsyge nabo har bedt mig om at undersøge mulighederne for Cannabis medicin. Derfor vil jeg hører lidt omkring fordele og ulemper ved de forskellige produkter og metoder for indtagelse.


DENNE TRÅD ER IKKE TIL DISKUSSION OMKRING HVORVIDT CANNABIS MEDICIN VIRKER ELLER EJ!

Vi tror fuldt og fast på at det virker, i nogen eller mindre grad. Beslutningen er allerede truffet om at selvmedicinere med cannabis medicin. Spørgsmålet er bare hvilken og hvordan, og det er her i kommer ind i billedet :)

Til info har hun kræft i mundhulen/kæben og i en del af den ene lunge. Hun er blevet opereret, hvor de har fjernet så meget som muligt, og går pt. i kemo behandling hver dag.



Jeg har selv læst lidt på forskellige fora på amerikanske hjemmesider, og har fundet diverse modstridende udmeldinger, derfor spørger jeg herinde, og min nabo vil tage den endelige beslutning beseret på de svar vi får her.

Jeg finder det lettest at dele op i nogle underspørgsmål:

-Hvad er mest effektivt i kampen mod kræft: THC, CBD eller en kombination af begge?

-I tilfælde af rygning i en joint, vil det her være bedst at ryge skunk eller hash?
EDIT. Som Fso påpeger, og jeg selv i øvrigt er 100% enig i, kan man ikke vide sig sikker på hvor mange og hvilke affaldsstoffer der er blandet i hashen. Og derfor er skunk det klare valg :)

Generel indtagelse med minimalt tab af aktive cannabinoider.
-Oral indtagelse af en form for dråber?
-Spisning af hash kage?
-Hash, skunk eller olie i en vaporizer?
-Rygning af et cannabisprodukt i en joint?


Derudover har jeg hørt at man i kampen mod kræft skal slå hårdt ned og kører en hård cannabis kur, forstået på den måde at man hellere skal rive et par måneder ud af kalenderen og gå ALL IN og indtage så meget cannabis medicin som muligt og om nødvendigt være møg skæv i døgndrift, frem for at gå forsigtigt frem og nøjes med at ryge et par joints en gang imellem. Hvad er jeres holdning til dette?


EKSTRA:
Giv eventuelt dit bud på en "kostplan" for indtagelse af medicinsk cannabis. Hvad og hvor meget, morgen, middag og aften..

Umiddelbart er min egen konklusion at rygning af et cannabisprodukt i en joint vil være en stor fordel, til at hjælpe med at fremme appetitten og dæmpe den kvalme som kemo terapien bla. giver.

PS: Jeg vil bede jer om at svare så konkret og kort på spørgsmålene som muligt, og ikke svare med lange citater, eller links til hjemmesider. Kom med jeres egne ord, da jeg sidder med en kvinde sidst i 50erne, der gerne vil hører hvad almindelige danskere har at sige :D

På forhånd tak for hjælpen, og god aften derude :tnx:


Diverse strø tanker fra mig og andre:
Undgå light produkter og alt der indeholder aspartam.
Undgå hvidt forarbejdet sukker
Stop med at ryge cigaretter :!: Evt skift over til ecigaret, da det ikke er nikotinen der er skadelig i forhold til kræft
Kroppens miljø skal vendes fra en sur til en basisk ph. Hvordan man gør ved jeg ikke endnu

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Senest rettet af Koalabjørnen 16 mar 2017 16:33, rettet i alt 4 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2017 01:01 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Mr. Gone skrev:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0032788/#CDR0000688139__13

Citat:
Have any preclinical (laboratory or animal) studies been conducted using Cannabis or cannabinoids?
Preclinical studies of cannabinoids have investigated the following:
Antitumor activity

Studies in mice and rats have shown that cannabinoids may inhibit tumor growth by causing cell death, blocking cell growth, and blocking the development of blood vessels needed by tumors to grow. Laboratory and animal studies have shown that cannabinoids may be able to kill cancer cells while protecting normal cells.
A study in mice showed that cannabinoids may protect against inflammation of the colon and may have potential in reducing the risk of colon cancer, and possibly in its treatment.

A laboratory study of delta-9-THC in hepatocellular carcinoma (liver cancer) cells showed that it damaged or killed the cancer cells. The same study of delta-9-THC in mouse models of liver cancer showed that it had antitumor effects. Delta-9-THC has been shown to cause these effects by acting on molecules that may also be found in non-small cell lung cancer cells and breast cancer cells.

A laboratory study of cannabidiol (CBD) in estrogen receptor positive and estrogen receptor negative breast cancer cells showed that it caused cancer cell death while having little effect on normal breast cells. Studies in mouse models of metastatic breast cancer showed that cannabinoids may lessen the growth, number, and spread of tumors.

A laboratory study of cannabidiol (CBD) in human glioma cells showed that when given along with chemotherapy, CBD may make chemotherapy more effective and increase cancer cell death without harming normal cells. Studies in mouse models of cancer showed that CBD together with delta-9-THC may make chemotherapy such as temozolomide more effective.


Hej Mr. Gone

Tak fordi du tager dig tid til at hjælpe. Men det vil være en stor hjælp hvis du, så vidt muligt, holder dig til de konkrete spørgsmål og svarer relativt kort. Derudover vil vi gerne undgå lange engelsksprogede citater og links til hjemmesider, da vi gerne vil hører hvad i mener, sagt med jeres egne ord :)

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2017 08:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
prøv og meld dig ind i medicinsk cannabis we are in recovery på Facebook der vil du via søgefeltet eller spørgsmål finde viden.
Fx mht ernæring, jeg har ihvertfald løbene læst derom men ikke noget jeg vil remse op fra hovedet.
Hvilken type kræft snakker vi om?


Jeg har selv læst lidt på forskellige fora på amerikanske hjemmesider, og har fundet diverse modstridende udmeldinger, derfor spørger jeg herinde, og min nabo vil tage den endelige beslutning beseret på de svar vi får her.

Jeg finder det lettest at dele op i nogle underspørgsmål:

-Hvad er mest effektivt i kampen mod kræft: THC, CBD eller en kombination af begge?
Jeg tror på en kombination, men det bør støttes af fx kemo.
-I tilfælde af rygning i en joint, vil det her være bedst at ryge skunk eller hash?
Skunk/pot pga du aner ikke hva affald der er i din hash
Generel indtagelse med minimalt tab af aktive cannabinoider.
-Oral indtagelse af en form for dråber?
Skal holdes i munden dryp under tungen.
-Spisning af hash kage?
skunk eller olie i en Vape?
Ved lungekræft ville jeg nok bruge den mulighed ved KOL patienter har gavn af vape.
-Rygning af et cannabisprodukt i en joint?
Hvis det er få at få appetit i forbindelse med kemo go plan.


Derudover har jeg hørt at man i kampen mod kræft skal slå hårdt ned og kører en hård cannabis kur, forstået på den måde at man hellere skal rive et par måneder ud af kalenderen og gå ALL IN og indtage så meget cannabis medicin som muligt og om nødvendigt være møg skæv i døgndrift, frem for at gå forsigtigt frem og nøjes med at ryge et par joints en gang imellem. Hvad er jeres holdning til dette?

Altså hvis du vil gå all in og forvente at blive kureret af cannabis så er det som jeg forstår det også den vej.

Pøj pøj med det

Mvh

Edit saksede lige lidt fra gruppen medicinsk cannabis "Hanne Larsen, du skriver ikke hvorfor du tager olierne, men er det for kræft er det en god ide at undgå syreskabende fødevare og spise basisk, og en masse rå grøntsager"
Kaffe er syreskabene fx


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2017 17:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Cannabis og cancer:
Jeg håber at din nabo fortsætter med kemo, hvis ikke dennes sygdom er så fremskreden at behandlingen er palliativ. For at komme et svar nærmere, ville det være relevant at vide hvilken kemo vedkommende får.

Skunk vs Hash vs Olie og Rygning vs Vape vs Edibles:
Skunk er efter min mening bedste, da det er råproduktet. En del af effekterne af cannabis kommer af andre stoffer end cannabinoider (fx terpener og polyphenoler) og hvorvidt disse er tilstede i samme grad i hash er tvivlsom - måske de er i olie da den er baseret på en ekstraktion. Kontamination i hash tvivler jeg stærkt på. At spise cannabis er klart bedre end at ryge og vape det - og at vape er bedre end at ryge det. Det er slet ikke tilrådeligt at ryge.
Så vidt jeg ved, har decarboxyleret thc ikke nogen kendt rolle ifht nogen postulater om sundhed, hvorfor et rå-ekstrakt ville kunne indtages uden tanke om dette.

Er der tale om lunge cancer er vaping måske den bedste administrations vej.

Diverse Strøtanker:
Aspartam er komplet irrelevant at undgå, udover at det ikke smager godt og er forvirrende for kroppen (opfattelsen af at få sukker, uden at få sukker)
Hvidt sukker er ikke værre end stivelse når først det har været omkring maven.
Nikotin spiller faktisk en rolle ifbm kræft, men valget er dog stadig fornuftigt.
Glem snak om sur/basisk krop. Det er komplet nonsens spredt af personer med en fundamentalt manglende forståelse for fysiologi. Blodets, cellernes og interstitiel væskens pH er konstant. Var den ikke det, ville vi dø. Der er et komplekst buffer system som sørger for, at pH'en hverken falder eller stiger mere end få decimaler. Blodest pH ligger omkring 7,4 - falder eller stiger den blot 0,05, taler man om hhv. acidose eller alkadose hvilket er potentielt livstruende tilstande.
Desuden ser vi her, at kroppen altid er et basisk miljø. Får man mere syre end kroppen kan "klare", udskilles det gennem nyrene.


Beklager et kantet indlæg, det er skrevet i hast.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2017 18:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Randomname skrev:
Glem snak om sur/basisk krop. Det er komplet nonsens spredt af personer med en fundamentalt manglende forståelse for fysiologi. Blodets, cellernes og interstitiel væskens pH er konstant. Var den ikke det, ville vi dø. Der er et komplekst buffer system som sørger for, at pH'en hverken falder eller stiger mere end få decimaler. Blodest pH ligger omkring 7,4 - falder eller stiger den blot 0,05, taler man om hhv. acidose eller alkadose hvilket er potentielt livstruende tilstande.
Desuden ser vi her, at kroppen altid er et basisk miljø. Får man mere syre end kroppen kan "klare", udskilles det gennem nyrene....


Well spoken!
I fjæsgruppen "We are in recovery..." formulerede jeg noget lignende(du har formuleret dig langt klarere, end jeg gjorde), da der er gået helt selvsving i pseudovidenskabeligt nonsens hos ellers varme mennesker, der vil andre folk det bedste..
Jeg postede, men fortrød igen, da jeg er sikker på at det ikke ville blive særligt vel modtaget.
Da jeg simpelthen ikke orkede at argumentere yderligere og forsvare, så slettede jeg igen.....
Man skal vælge sine "kampe" med omhu :-D

Hvis du tillader, så kunne jeg måske godt finde på at copy/paste din tekst, da den er spot on!....?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2017 20:11 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Undskyld mig for fejlindormeringen :) og tak for korigeringen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2017 20:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Ingen undskyldning nødvendig Fso. Jeg er blot lykkelig for, at kunne dele et stykke faktuel viden, uden at blive mødt med en overbærende "Det er jo din holdning"-attitude. Eller værre endnu, en slags fornærmet reaktion, som om det alene var for at virke klogere, at jeg skrev. :)


Jeg kender det kun alt for godt CC. Det er år siden jeg har orket at involvere mig i en FB diskussion om selv den mest banale ting. Folk stejler komplet, når man bestrider noget de holder nært, og diskussionen kommer til at handle om at have ret, fremfor om at diskutere fakta. Alt for ofte på en ubehagelig måde, af mennesker man ellers - ud fra deres billeder og alder - ikke ville forvente nogensinde opførte sig således andre steder, end i kommentar sporet på FB. Det værende sagt, finder jeg det stadig interessant at være 'fluen på væggen' i disse typer grupper, så måske jeg også ser på denne "we are in recovery"-gruppe.
Tak for de venlige ord. Du skal være mere end velkommen til, at kopiere både dele af- eller hele teksten. Det er ærværdigt, at du har lysten og overskuddet til at hoppe ud i debatten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 16:55 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
@MrGone

Hun er gået igang med at dosere CBD/THC olie i forholdet 50/50 under tungen. Hun statrede med at indtage det helt rent, hvilket gjorde at hun overdoserede første gang, og fik det meget dårligt. Nu er det blevet tyndet op 1-20, så det er lettere at administrere.

Ud fra hvad jeg har læst mig frem til, og har hørt, er jeg personligt selv af den opfattelse at CBD er mere effektivt på andre sygsomme end kræft, hvor en kombination af CBD og THC, dog mest THC. Men som hun selv siger, så er det bedre at skyde med spredehagl :)

Hun er også på morfin dagligt, så kørsel er ikke så aktuelt med eller uden THC, så det er bare at gå all in :)

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 17:05 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Fso skrev:
prøv og meld dig ind i medicinsk cannabis we are in recovery på Facebook der vil du via søgefeltet eller spørgsmål finde viden.


Hermed gjort:)


Fso skrev:
-Hvad er mest effektivt i kampen mod kræft: THC, CBD eller en kombination af begge?
Jeg tror på en kombination, men det bør støttes af fx kemo.
-I tilfælde af rygning i en joint, vil det her være bedst at ryge skunk eller hash?
Skunk/pot pga du aner ikke hva affald der er i din hash
Generel indtagelse med minimalt tab af aktive cannabinoider.
-Oral indtagelse af en form for dråber?
Skal holdes i munden dryp under tungen.
-Spisning af hash kage?
skunk eller olie i en Vape?
Ved lungekræft ville jeg nok bruge den mulighed ved KOL patienter har gavn af vape.
-Rygning af et cannabisprodukt i en joint?
Hvis det er få at få appetit i forbindelse med kemo go plan.


Takker :D

Fso skrev:
Edit saksede lige lidt fra gruppen medicinsk cannabis "Hanne Larsen, du skriver ikke hvorfor du tager olierne, men er det for kræft er det en god ide at undgå syreskabende fødevare og spise basisk, og en masse rå grøntsager"
Kaffe er syreskabene fx


Det har jeg nemlig også hørt noget om

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 17:29 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Randomname skrev:
Cannabis og cancer:
Jeg håber at din nabo fortsætter med kemo, hvis ikke dennes sygdom er så fremskreden at behandlingen er palliativ. For at komme et svar nærmere, ville det være relevant at vide hvilken kemo vedkommende får.


Hun fortsætter behandlingen med kemo så længe som de vil tilbyde det. Nej så vidt jeg forstår er der nogenlunde muligheder for at komme i bedring.

Randomname skrev:
Skunk vs Hash vs Olie og Rygning vs Vape vs Edibles:
Skunk er efter min mening bedste, da det er råproduktet. En del af effekterne af cannabis kommer af andre stoffer end cannabinoider (fx terpener og polyphenoler) og hvorvidt disse er tilstede i samme grad i hash er tvivlsom - måske de er i olie da den er baseret på en ekstraktion. Kontamination i hash tvivler jeg stærkt på.
Lige et lille sidespring her. Hvis du med kontamination i hash her mener at der ikke er blandet fremmedstoffer i hashen for at øge volumen, og herved salgsprisen, er det mange gange blevet bevist gennem stikprøver foretaget på laboratorier af beslaglagt hash. I Danmark har vi for tiden store problemer med hash tilsat glycerin og henna. Men tilbage til emnet.

Randomname skrev:
At spise cannabis er klart bedre end at ryge og vape det - og at vape er bedre end at ryge det. Det er slet ikke tilrådeligt at ryge.
Så vidt jeg ved, har decarboxyleret thc ikke nogen kendt rolle ifht nogen postulater om sundhed, hvorfor et rå-ekstrakt ville kunne indtages uden tanke om dette.


Denne indgangsvinkel har jeg ikke hørt før. Dog kan jeg læse at cannabinoid syrer bla. THCA skulle være meget anti inflammatorisk.

Randomname skrev:
Er der tale om lunge cancer er vaping måske den bedste administrations vej.


Lunge og mundhule cancer, så en vaporizer vil nok give god mening.


Randomname skrev:
Diverse Strøtanker:
Aspartam er komplet irrelevant at undgå, udover at det ikke smager godt og er forvirrende for kroppen (opfattelsen af at få sukker, uden at få sukker)


Aspartam er blevet bevist som et kræftfremkaldende stof: https://www.alun.dk/helse/aspartam-er-k ... dende.html

Randomname skrev:
Hvidt sukker er ikke værre end stivelse når først det har været omkring maven.
Nikotin spiller faktisk en rolle ifbm kræft, men valget er dog stadig fornuftigt.
Glem snak om sur/basisk krop. Det er komplet nonsens spredt af personer med en fundamentalt manglende forståelse for fysiologi. Blodets, cellernes og interstitiel væskens pH er konstant. Var den ikke det, ville vi dø. Der er et komplekst buffer system som sørger for, at pH'en hverken falder eller stiger mere end få decimaler. Blodest pH ligger omkring 7,4 - falder eller stiger den blot 0,05, taler man om hhv. acidose eller alkadose hvilket er potentielt livstruende tilstande.
Desuden ser vi her, at kroppen altid er et basisk miljø. Får man mere syre end kroppen kan "klare", udskilles det gennem nyrene.


Du virker som en person der er rimelig godt inde i alt det her. Medicinerer du dig selv med cannabis imod nogen form for sygdom, eller har du nogen i din nære omgangskreds der gør? :)

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 18:37 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Citat:
Aspartam er blevet bevist som et kræftfremkaldende stof: https://www.alun.dk/helse/aspartam-er-k ... dende.html


Kan du ikke finde den originale artikel til mig? :)
Der bliver ikke linket til originalliteratur i det link, du har sat ind.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 19:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Randomname skrev:
Ingen undskyldning nødvendig Fso. Jeg er blot lykkelig for, at kunne dele et stykke faktuel viden, uden at blive mødt med en overbærende "Det er jo din holdning"-attitude. Eller værre endnu, en slags fornærmet reaktion, som om det alene var for at virke klogere, at jeg skrev. :)


Jeg kender det kun alt for godt CC. Det er år siden jeg har orket at involvere mig i en FB diskussion om selv den mest banale ting. Folk stejler komplet, når man bestrider noget de holder nært, og diskussionen kommer til at handle om at have ret, fremfor om at diskutere fakta. Alt for ofte på en ubehagelig måde, af mennesker man ellers - ud fra deres billeder og alder - ikke ville forvente nogensinde opførte sig således andre steder, end i kommentar sporet på FB. Det værende sagt, finder jeg det stadig interessant at være 'fluen på væggen' i disse typer grupper, så måske jeg også ser på denne "we are in recovery"-gruppe.
Tak for de venlige ord. Du skal være mere end velkommen til, at kopiere både dele af- eller hele teksten. Det er ærværdigt, at du har lysten og overskuddet til at hoppe ud i debatten.


Nu har jeg i flere år kunne læse dine indlæg og jeg ved at du er max inde i det du skriver, har ihvertfald til gode og opdage en fejl :) så når du skriver noget så vejer det tungt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2017 20:00 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Mr. Gone skrev:


Takker :)

Citat:
The incidence of malignant tumors was significantly increased in males treated with 2,000 ppm APM (p ≤ 0.01) compared with controls
...
Albeit not significant, a numeric increase of the incidence of animals bearing malignant tumors was also observed among females exposed to 2,000 ppm APM compared with controls
...
APM was added to the standard diet, which has been used for > 30 years at the Cesare Maltoni Cancer Research Center (CMCRC)/ERF, at APM concentrations of 2,000, 400, or 0 ppm to simulate an assumed daily APM intake of 100, 20, or 0 mg/kg bw.


Så de kan se en statistisk signifikant øgning af tumorer i hanmus, hvis de udsættes for 100 mg aspartam/kg kropsvægt om dagen. Så vidt jeg kan læse mig frem til indeholder coca cola zero 241 mg aspartam/liter i Danmark. Så det svarer til omkring 29 liter coca cola zero om dagen for en person på 70 kg. Og så var det kun for de mandlige mus, at der var en statistisk signifikant forskel.

At sådan noget går gennem peer review fatter jeg ikke :lol:

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2017 20:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Koalabjørnen skrev:
Lige et lille sidespring her. Hvis du med kontamination i hash her mener at der ikke er blandet fremmedstoffer i hashen for at øge volumen, og herved salgsprisen, er det mange gange blevet bevist gennem stikprøver foretaget på laboratorier af beslaglagt hash. I Danmark har vi for tiden store problemer med hash tilsat glycerin og henna. Men tilbage til emnet.

Interessant, har du en kilde? Både henna og glycerin ville jo være utroligt lette at opdage. I øvrigt er glycerin i stride stømme i fx e-cig væske, så det er heller ikke mere problematisk, end at man køber meget dyr glycerin, hvis det er blandet i ens hash.
Koalabjørnen skrev:
Denne indgangsvinkel har jeg ikke hørt før. Dog kan jeg læse at cannabinoid syrer bla. THCA skulle være meget anti inflammatorisk.

Jep, THCa har så vidt jeg ved mange terapeutiske egenskaber. THC omdannes også til THCa i leveren i nogen grad.
Koalabjørnen skrev:
Aspartam er blevet bevist som et kræftfremkaldende stof: https://www.alun.dk/helse/aspartam-er-k ... dende.html

Nu siger jeg noget lidt råt for usødet: Alun.dk er til at lukke op og skide i. Der er ingen grænser for løgne og elendige studier den slags sider vil præsentere i deres grådighed for at hive penge op af lommen på folk, der ikke har den fornødne viden til at være kilde kritiske. Om aspartam måske ikke er direkte sundt - det kan tænkes. Rent biokemisk er der ingen plausible teorier for, hvorfor der skulle være noget skadeligt ved det peptid. Medmindre man indtager absurde mængder.
Lad os dog ikke dvæle mere ved det, der kommer næppe noget gavnligt ud af det.
Koalabjørnen skrev:
Du virker som en person der er rimelig godt inde i alt det her. Medicinerer du dig selv med cannabis imod nogen form for sygdom, eller har du nogen i din nære omgangskreds der gør? :)

Jeg har blot brugt cannabis for sjov og eskapisme i mange mange år (Vi snakker helt klart 10 kg +, hvis jeg skal estimere over alle de forgange år). Jeg er inde i mange af disse problemstillinger, fordi biokemi/molekylærbiologi, medicin, kemi og fysik er både professionelle og private interesser for mig. Der til er pseudovidenskabelig urtekræmmeri mig en meget stor torn i siden - jeg prøver dog altid, at holde det i skak, når jeg kommenterer her på Psy.dk :)

Jeg kender ingen der medicinere sig med cannabis. Med de priser der er på olier o.lign for tiden, ville jeg heller aldrig råde nogen til andet, end at dyrke det selv og prøve sig frem. Urtekræmmere med 2-300 % profit, som tillader sig at pege fingre af medicinal industrien som værende grådig, er simpelthen noget af dét, der kan gøre mig allermest arrig. Det værende sagt, bestrider jeg ikke at cannabis kan have gavnlige egenskaber. Blot graden af dem.
Jeg betragter i hvert fald personligt forskningen i immuno-terapi som værende langt mere lovende, end den i cannabinoider. Begge er dog spændende.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team