Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 20:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2017 18:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2017 18:34
Indlæg: 1
Okay, har brug for lidt hjælp her :D
Jeg ved at man kan reagere forskelligt på de forskellige rusmidler. Men jeg har sådan lyst til at prøve cola fordi jeg godt kunne tænke mig den følelse folk beskriver. Men jeg er så bange for at få 'bad trip'.
Ved ikke om cola er kendt for at give bad trip? Eller om man nærmest kun kan blive glad og 'på' af det?
Jeg er typen der ikke kan ryge hash, da jeg får angst af lortet. Tror i det ville være dumt at prøve? Eller tror i ikke der vil ske noget ved det? Hmmmmmm

Hilsen en forvirret tøs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2017 18:57 
Det kan vi ikke vide. Nogle bliver ovenpå af Coke, andre bliver paranoide. Det er svært at vide, før man har prøvet det. Så start ud med en lille streg og se hvad der sker, hvis du vil prøve det. Hvis det er fedt, kan du redosere efter en time ca.

Men hav respekt for Kokain, der er mange, der bliver for glade for det. Husk at få fat på en kvalitets vare, og ikke gade kokain.


Top
  
 
Indlæg: 25 apr 2017 23:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Selv første gang skal der meget til, før du bliver dårlig af coke, medmindre det er noget værre lort, du har fået, hvor der evt. er noget i, du bliver dårlig af. Hvis kvaliteten er ok (og her taler vi ikke gadecoke til 500 kr. men noget fra en pålidelig vendor til 800-1000 kr. eller mere), så skal der meget til, før det ender galt, hvis bare man er fornuftig. Jeg kan selvfølgelig dog ikke love dig, hvordan du personligt reagerer - alle er forskellige.

Men som en anden siger, så start roligt op. Når du ingen tolerance har, så skal du nok blive glad af de første par baner. Husk, at du ikke får sådan en "kapow"-feeling af coke. Du må ikke lade dig snyde til at tage meget på kort tid, bare fordi du ikke får en pludselig rus, der overtager hele dit sind og krop. Det er en snigende fornemmelse, der vinder ind på dig, hvor du bliver glad, snakkende, på toppen af verden, toppen tages af branderten og du er bare GLAD og smilende. Føler, du kan snakke med alle og alt er godt. Setting, situation, alkoholindtag osv.har også noget at sige i forhold til din rus, som forstærker fornemmelsen. Nogle mener, man ikke bør drikke i forbindelse med coke, hvilket nok også er mest fornuftigt, men for mig hænger nogle baner uløseligt sammen med nogle bajere eller drinks. Der er intet som den fornemmelse, man får, når man efter at have opbygget en lille brandert får sin første bane og alt bliver meget federe.

Men igen, husk: Coke er er ikke et stof, der - som visse andre - slår hårdt ind. Som sagt: Det kommer snigende stille og roligt efter et par baner. Herefter redoserer du løbende, men hold dig nu til forholdsvis små baner her første gang og prøv dig frem og mærk efter.

Man får - især ved coke, der ikke er det allerbedste - hurtigt en trang til at tage en ny bane hver halve time, fordi du gerne vil holde den kørende og fordi "rusen" rimeligt hurtigt aftager, hvis ikke man får mere. Alligevel vil jeg anbefale dig at modstå trangen og måske kun redosere en smule allerhøjst en gang i timen - gerne sjældnere.

Det er meget svært IMO at få et bad trip på et forholdsvist "mildt" stof som kokain. Det er kategoriseret som et hårdt stof, hvilket det også er reelt set, men det sender dig jo hverken i K-hole som Ketamin kan gøre det, giver fornemmelse som ved MDMA eller får dig til at se syner og ting, der ikke er der. Vi er jo ikke ude i noget psykedelisk. Det er et hygges-stof. Og også et fest-stof. Men hvor du bevarer kontrol og har styr på det hele mentalt og kropsmæssigt - bortset fra de få, der bliver syge i roen af at tage det.

Jeg vil sige, at du første gang måske bør holde dig til MAX et halvt gram på hele aftenen. Det bør være nok. Hvor sådan en som jeg efter nogle år med stoffet snildt kan tømme en pose med et gram på en aften/nat.

Start roligt ud, du gamle.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2017 12:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Sandsynligvis bliver du skuffet over at virkningen hurtigt aftager. Derfor kan det være en god idé at drikke lidt alkohol, for det forlænger virkningen. Men drik ikke for meget, for det belaster leveren.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2017 12:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg synes faktisk at kokainen virker bedre når jeg er halvfuld. Jeg bliver mindre rastløs, og mere rolig. Men det er selvfølgelig en smagssag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2017 12:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Enspænderen skrev:
Jeg synes faktisk at kokainen virker bedre når jeg er halvfuld. Jeg bliver mindre rastløs, og mere rolig. Men det er selvfølgelig en smagssag.


Det er stadig elendig HR du giver. Bare fordi du syntes det, er det ikke ensbetydende med det er smart.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2017 12:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Alternativet er at sniffe kokain igen og igen hele aftenen. Det kan hurtigt blive dyrt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2017 15:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det er da overhovedet ikke det eneste alternativ.
Man kunne evt. lade være med at sniffe kokain, hvis man ikke synes rusen er noget værd (uden at misbruge den), så kunne man i stedet nøjes med 1 eller 2 doser amfetamin.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2017 09:10 
Buttkraken skrev:
Det er da overhovedet ikke det eneste alternativ.
Man kunne evt. lade være med at sniffe kokain, hvis man ikke synes rusen er noget værd (uden at misbruge den), så kunne man i stedet nøjes med 1 eller 2 doser amfetamin.


1-2 doser Amf er i min verden langt fra ligeså godt som Kokain og alkohol. Det kan godt være, at det er dårlig HR, men det er stadig en af de mest udbredte kombinationer der finder sted der ude i landet, uden at folk på stribe mister leveren, så værre end det er det vel ikke. Der er tusindvis af mennesker, der drikker og sniffer igennem hver weekend, så engang imellem dør leveren nok ikke af.

Generelt hænger Coke og alkohol uløseligt sammen, og det forstår jeg godt. Skal der festes igennem på socialt plan, er jeg også mest til den kombination. Det er kun Meth, der kan måle sig med effekten af ren Kokain. Men det lange comedown som Meth har, og den nedtur det giver, gør at jeg som oftest foretrækker clean Coke. Dextro-Amf, som klart er det bedste Amf jeg har prøvet, er langt fra så smooth som god og ren Kokain, eller crystal Meth.

Men hver mand sin smag. Jeg ved du er glad for speeden Butt, hvilket jeg ikke rigtig er.

Også har Mr. Gone en god pointe i, hvis det er den rene Coke effekt man søger, giver det ikke meget mening at drikke samtidigt, da der jo bliver dannet cocaethylen af den kombination som har en anden effekt.


Top
  
 
Indlæg: 28 apr 2017 19:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Skitzo skrev:
Enspænderen skrev:
Jeg synes faktisk at kokainen virker bedre når jeg er halvfuld. Jeg bliver mindre rastløs, og mere rolig. Men det er selvfølgelig en smagssag.


Det er stadig elendig HR du giver. Bare fordi du syntes det, er det ikke ensbetydende med det er smart.


Det ved jeg ikke, om jeg er enig i.
At være halvfuld før man tager kokain, gør man nok oftest, hvis man har prøvet det før, eller fordi man føler for det, når man er fuld - det er i hvert fald ikke anbefalelsesværdigt, hvis det er første gang.
Jeg synes, at det kan være fint at gøre, men jeg er samtidig klar over, at mine tømmermænd vil blive i hvert fald tre gange så slemme, hvis jeg vælger at tage kokain, når jeg er halvfuld.
Men at drikke en smule før man tager et narkotikum, synes jeg er helt fint, og giver masser af mening.
Jeg har tit og ofte drukket 1-3 (oftest 2 nok) genstande før et trip eller på come-up for at få fjernet de værste 'angst'-følelser.

Men trådstarter, som skrevet af andre, så kan vi ikke sige, hvad eller hvordan det vil virke for dig.
Vi har desværre ikke en jordisk chance, for at forudse hvordan du vil reagere på noget som helst.

Hvis du har oplevet angst ved hashrygning, så kan jeg anbefale, at du går stille og roligt frem med kokainen. Tag små bumps, vent i hvert fald 20-25 minutter før du redoserer, mærk efter og husk, at jo mere kokain du tager, jo værre vil tømmermændende/sideeffekterne blive, hvorfor du kan overveje, hvor meget du vil ende med at tage i alt i forhold til den angstoplevelse, du har haft tidligere.

Undersøg hvor meget dosen ligger på på http://www.erowid.org, find en vægt og vej dit kokain op.
Jeg har nogle gange oplevet, at filmen knækker for folk, når andre siger, hvor meget de skal tage.
For den person som er vant til at tage kokain, kan jo tage mere end en nybegynder, og så kan det godt blive ubehageligt at skulle være på samme dose, både psykisk og fysisk.

Så lyt til dig selv og din krop, husk at drikke vand, og jeg kan stadig ikke anbefale at drikke sig stiv på kokain.
Løbende drinks/øl har jeg det selv fint med, men igen, tømmermændende bliver latterligt meget værre, pga. kokaethylen som bliver dannet ved kombinationen af kokain og alkohol, så der skal man opveje konsekvensen. Jeg er selv totalt færdig dagen efter, og det er oftest slet, slet ikke det værd.

kh musen

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2017 21:53 
Sjovt hvor forskelligt vi reagerer. Jeg får mindre tømmermænd, hvis jeg har taget Kokain, end hvis jeg kun har drukket. Dette er vel at mærke kun gældende, hvis det er ren Kokain jeg har taget, og ikke Coke til 600-900kr grammet. Men det er lang tid siden, jeg har indtaget Kokain der ikke har været supreme.
Og jeg er helt smadret i dagevis af Amf og Meth, hvor smadret, afhænger selvfølgelig af mængden af stoffet.


Top
  
 
Indlæg: 28 apr 2017 23:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 dec 2009 19:50
Indlæg: 165
Ø Tripperen! skrev:
Sjovt hvor forskelligt vi reagerer. Jeg får mindre tømmermænd, hvis jeg har taget Kokain, end hvis jeg kun har drukket. Dette er vel at mærke kun gældende, hvis det er ren Kokain jeg har taget, og ikke Coke til 600-900kr grammet. Men det er lang tid siden, jeg har indtaget Kokain der ikke har været supreme.
Og jeg er helt smadret i dagevis af Amf og Meth, hvor smadret, afhænger selvfølgelig af mængden af stoffet.


Jeg kan personligt nikke genkendendetil følgende. Mine tømmermænd er typisk også væsentligt reduceret, når jeg har indtaget kokain, på trods af, at det har involveret alkohol i heftige mængder, der bestemt ikke er anbefalelsesværdige i HR-øjemed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2017 01:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Samme her. Jeg har ingen som helst tømmermænd, når jeg har taget coke i kombi med en brandert, hvorimod jeg har tendens til at have det lidt skidt, hvis jeg kun har drukket en del.

Godt nok har jeg her hvor jeg nærmer mig de 40 meget færre tømmermænd generelt i forhold til da jeg var ung, når jeg kun har drukket, men siden jeg i en ret sen alder begyndte at tage cola på byture, har jeg INGEN tømmermænd haft - ej heller ved coke, der har været tvivlsomt i kvalitet.

Derudover dæmper coken også de værste egenskaber ved branderten undervejs på byturen. Når jeg begynder at føle mig lidt fuld på den ubehagelige måde med oppustethed eller begyndende svimmelhed, så klarer en streg altid dette og jeg er max klar igen. Stadig uden tømmermænd dagen efter.

Men at det er usundt at kombinere, det er der da ingen tvivl om. Jeg personligt synes bare jeg får langt mere ud af kokain kombineret med lidt bajere eller drinks, fordi det giver mig en fed helhedsstemning, i forhold til bare at tage cola uden at indtage alkohol. Men det siger jo bare alt om, at vi alle er forskellige, reagerer forskelligt og prioriterer forskelligt. :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2017 01:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
@Hejmedjer23: Hej! :)
-har du prøvet andre stoffer end hash?..
Vil du beskrive den følese/tilstand du vil prøve at opnå lidt nærmere?..
-har du angst?
-får du noget medicin?
-hvor gammel er du?

vh stop :)
guys HR please..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2017 01:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 dec 2009 19:50
Indlæg: 165
STWOD skrev:
@Hejmedjer23: Hej! :)
guys HR please..


Naturligvis! Mit indlæg skulle ikke tolkes som en opfordring til indtagelse af kokain og store mængder alkohol. Jeg er helt enig i de råd, der gives tidligere i tråden, hvor det anbefales at indtage kokainen for sig selv. Er alkohol 'uundgåeligt', så hold endelig indtaget på et moderat niveau.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2017 09:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Selvfølgelig er vi et harm reduction forum, men syntes nu også her skal være plads til, at vi fortæller at alkohol og kokain bliver lavet til kokaethylen i leveren, og at det føles pænt awesome! Hvis man er ung og frisk, og ellers ikke har problemer med hjerte/kredsløb, så er det jo heller ikke farligere end så mange andre hårde stimulanser. Hårdere end kokain for sig selv, meen så er det heller ikke værre.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team