Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 apr 2017 18:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 17:46
Indlæg: 8
Hej Forum
Jeg håber, at I kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.
Jeg mangler en detaljeret opskrift på at opløse hash i kokusolie.
Jeg skal bruge det istedet for at ryge det, da jeg godt kunne tænke mig at spise det istedet for at ryge.
Jeg håber, at i kan hjælpe mig på vej, da jeg gerne vil gøre det så godt i første forsøg.
Har forsøgt med at opløse hash i smør til en kage, men jeg tror desværre, at hashen fik for meget varme, for kagerne virkede ikke efter hensigten, derfor vil jeg prøve med kokusolie istedet.

Mange hilsner
noeyes


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2017 18:47 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Der er ikke så meget hokus pokus i det. Smelt kokosolie i en gryde, nol eller riv hashen fint, lad det stå på lav varme, hvis det skal bruges i opskrifter hvor det varmes, så behøver det ikke nødvendigvis decarboxylisere. Man med fordel hælde godt med vand i og lade det koge. Så længe der er vand i så holder det sig under 100 grader. Lad det koge 15-30 minutter, si det, og lad vand+olie køle af i køleskabet. Vent til olien er stivnet, fjern olien og dup den tør. Voila.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2017 22:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 17:46
Indlæg: 8
Hej Alle
Jeg har nu forsøgt mig lidt og første gang virkede det rigtigt godt men de 2 sidste gange har det ikke rigtigt virket.
Jeg prøver at forklarre hvad jeg gør nedenfor måske har I et godt bud til hvad jeg kan gøre for at få lavet noget jeg kan spise.
Jeg har nogle kroniske smerter som rygning af hash hjælper fantastisk på derfor vil jeg prøve at spise hash da dette måske vil være bedre for mig med tiden.

Jeg har fået hjælp til det af en god ven da jeg er blind og har svært ved at lave det selv.
Første gang blev 20 G hash skåret i meget fine stykker derefter blev det blandet sammen med 220 ML Kokosolie varmet op i en gryde hvor der blev holdt øje med. at det ikke bobler den var på 3 på komfuret og sommetider på 2 sommetider var der låg på og andre gange ikke den blev cirka rørt i hver 5. minut.
Det stod på komfuret omkring en time og så blev det siet fra i et kaffefilter.


2. og 3. gang er det ikke gået ret godt jeg har ikke følt at hashen har virket som første gang.
2. gang blev det lavet på følgende måde
50 G Hash skåret i fine små stykker 500 ML Kokosolie hældt i en gryde hashen er hældt i det hele har stået og kogt på 2 med låg på i halvanden time hvorefter det er siet.
Det virkede ikke.
3. gang 50 G Hash skåret i små stykker derefter er det blandet sammen med 500 ML Kokosoli det simrede i halvanden time uden låg på komfuret stillet på 2 og gryden var uden låg.
Det virkede heller ikke rigtigt føler ikke at det har virket så godt som 1. gang vi lavede det med 20 G.
Hvad gør vi forkert.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2017 23:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Er det samme hash i har brugt? For ellers kan det måske skyldes en ringere kvalitet i 2. og 3. forsøg. Men mit bud er at det har fået for meget varme. Put vand i gryden, så er det meget vanskeligt at fucke up, så længe der er vand i, og når man køler det ned, vil fedtet ligge ovenpå vandet og være stivnet, så det er let at skilde ad.

God bedring med smerterne!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team