Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sverige
Hej Forum,

Min nabo er storforbruger (ryger i hvert fald et par joints om dagen), og der stinker altid stærkt af hash i min lejlighed når jeg kommer hjem.

På mit arbejde SKAL jeg kunne køre bil hver dag, og er altså ret afhængig af mit kørekort samt evne til at køre bil.

Heraf kommer mit spørgsmål: kan man blive passiv skæv, hvis man deler væg med en heftig hashryger? OG kan det spores i ens blod, hvis man uheldigvis bliver taget til stikprøve af Politiet?

Håber I kan hjælpe mig med at blive klogere!

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Teoretisk set kunne du nok godt blive skæv, men så skulle de dælme ryge meget og meget af røgen skal ind til dig. Det kan du nok bedst selv svare på om du bliver.

Jeg ser det som muligt, men ret usandsynligt at det vil kunne spores i en prøve - men; Hvis det foregår dagligt og er foregået over en længere periode er risikoen for at det vil kunne spores noget højere.
I øvrigt tager politiet ikke bare stikprøver på blod, uden først at have taget spyt- eller urintest.

Har du overvejet at tale med din nabo om det? Kunne jo være vedkommende nemt kunne overtales til at bruge et vindue/altan til rygning, hvis vedkommende kender til din situation

Dedikeret medlem

Du må kunne mærke om du bliver skæv af det. Jeg vil gætte på at du godt kan blive en anelse påvirket, men ikke ret meget. Cannabis har det med at lugte stærkt, og så tror man at det også virker stærkt, men det behøver ikke at være tilfældet. Jeg kan huske at jeg engang dyrkede to cannabisplanter i min lejlighed. Jeg skal love dig for at de lugtede, men jeg kunne slet ikke mærke noget til det.

Junior medlem

Geografisk sted: Sverige
Tak for jeres svar!

Har fundet frem til, at jeg vil tage en blodprøve hos min læge. Hvis tilfældet er, at det kan spores, må jeg bare tage en snak med min nabo.

Tror de gror og sælger, hvilket også kan give en naturlig årsag til den tykke dunst :eyes:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 10:11, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Vil ikke mene der er nogen risiko for at du hverken bliver påvirket eller det overhovedet kan spores i blodet ved en evt. test.
Hvis det skulle kunne lade sig gøre, ville det kræve at du inhalerede røgen fra deres joints og den kan ikke ligefrem komme igennem væggen.

Hvis de gror store mængder er det helt sikkert den lugt du kan lugte, men den kan du ikke blive skæv af.

Jeg ville tage det helt roligt, men hvis lugten generer dig, ville jeg stadig tage en snak med dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror sku heller ikke der er nogen risiko.
Plus, bed ham om at lufte lidt mere ud (for hans egen sikkerhed nok mest af alt).

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvis det er fordi de dyrker at lugten er så markant, kan du jo foreslå dem at tætne deres gro-område og så installere et aktivt kulfilter, det tager 100% af lugten, så undgår de også uønsket opmærksomhed andre steder fra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]