Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 04:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jun 2017 22:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2005 15:28
Indlæg: 1661
Geografisk sted: København SV
Hej alle sammen.

Det er ved at være et stykke tid siden sidst jeg har skrevet noget herinde.

For lidt over 5 år siden blev jeg tvangsindlagt første. Første gang var et hurtigt besøg på den lukkede, og det gik vel 1.5 så røg jeg ind igen. Begge gange fullblown psykose. Det var høre hallucinationer, CEV's og decideret hallucinationer.

Først 2. tvangsindlæggelse startede jeg frivilligt på antipsykotisk. Jeg startede med truxal, da jeg begyndte at få abstinenser. Ja tænk engang, man kan få ret grumme abstinenser af MDPV.

Nå, nu videre til hvad indlægget skal handle om.

Da jeg var indlagt, fik jeg igennem flere måneder enormt høje doser seroquel. Det var 1200 mg i prolong. Da jeg røg over på et åbent afsnit fik jeg afprøvet lidt forskelligt, da jeg tog meget på af quetiapin. Abilify,, mener også jeg fik xyprexa. Men seroquel fungerede bedst.

I dag er jeg ordineret 300 mg,quetiapin(ikke depot)

Jeg har prøvet en 10-12 gange at trappe ud. Jeg er ikke i nærheden af psykose eller hvad der til hører. Dog er jeg plaget meget af HPPD. Har et snært at symptomer, men det er ikke noget særligt, og intet at være nervøs for

Sammen med en overlæge fra OPUS, lagde vi en plan for at trappe ud. Den hed 50 mg ned hver uge, dvs den blev splittet op, så det var 25 mg ned, to gange om ugen.

Den gang var jeg på 800 eller 600 mg. Og det gik fint hele vejen ned til omkring 200-150 mg.

Men lige så snart jeg kommer under 150 mg, får jeg det meget ubehageligt når jeg skal sove.

Det føles som om det hele forsvinder for mig. Og at alt er enormt langt væk. Denne følelse virker meget bekendt, som om jeg har oplevet det før da jeg var en lille dreng. Jeg bliver enormt utryg, da er ret skræmmende, da det føles som om virkeligheden forsvinder, og at man er HELT alene i et stort tomt sort rum.

Jeg har også prøvet en(3 gange) kold tyrker, det resulterer bare at jeg i første døgn har det utrolig skidt. Og de næste døgn er bedre, men jeg kan på ingen måde falde til ro og får ingen søvn. Jeg har holdt i næsten 4 døgn uden medicin. Men så kan jeg heller ikke mere. Og må tage noget seroquel.

Lige pt ligger jeg på ~200 mg. Og det går fint.


Det skal lige siges at jeg under dette forløb har taget en uddannelse, blevet far, afsluttet en uddannelse og blev fast ansat da jeg var færdig med uddannelsen.

Nogle der har erfaringer med at trappe ud af psykofarmaka?

Mvh Flæmming


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2017 22:57 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Jeg var ikke på det i nær så langt tid som dig, ej heller i ligeså høje doser. Jeg var på 400mg i et lille halvt år og personligt var det nok mere psykisk belastende end reelle abstinenser da jeg skulle stoppe.

Som dig selv var det største problem søvnen, når man har været vandt til at have den "godnat knap", så er den svær at give slip på igen.

For mig handlede det om at have noget specifikt at se frem til, skulle igennem en omgang MDMA terapi og det spiller jo ikke så godt sammen med quetiapin.

Rent lavpraktisk endte jeg med at være vågen i et par dagen hvorefter trætheden var stor nok til at jeg kunne få sovet bare lidt. Jeg gik fra 400 mg til 200 mg ugen efter til 100 mg og det var det. Ved godt det nok ikke er det du ønsker at høre hvis du har et liv som også skal hænge sammen, jeg var sygemeldt under min udtrapning så det gjorde ikke så meget jeg var fra mig selv i et stykke tid. Det svært at sige præcist hvor langt tid der reelt ville have gået før jeg sov normalt igen, jeg havde min første MDMA session ret hurtigt efter jeg var trappet ud og en stor del af mit søvnbesvær var bundet i PTSD som blev forløst gennem mine MDMA sessioner.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2017 10:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Jeg brugte med fordel zolpidem 2-3 gange i ugen da jeg stoppede med seroqel. Fik 400 mg prolong som jeg skar ned til 200 også 100 før stop.
De 2-3 dage med ordentlig søvn gjorde underværker og det forløb ganske glat.

Godt at høre du har fået gang i det rigtige liv :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2017 23:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2013 19:26
Indlæg: 121
Hvor længe har du lagt på dosen med 200 mg? Hvis du oplever bivirkninger når du begynder at komme i nærheden af 150 mg, ville jeg blive meget meget længe på 200 mg og nedtrappe meget meget langsomt. De mindste Quetiapin tabletter jeg har set er 25 mg. Det er næsten for meget at nedtrappe på en gang. Kan du dele dem i to og få 12,5 tabletter? Så ville jeg prøve at trappe ned fra 200 mg til 187,5 mg og blive der et par måneder og forsøge med 12,5 mindre igen. Så snart du oplever noget ubageligt sætter du dosen op til der hvor du havde de fint og accepterer at du måske er nødt til at ligge på det niveau i et halvt år eller et år før du du sænke dosen.

Med andre ord til jeg anbefale en laang tidshorisont der let kan ende med 5 år plus. Hvad siger lægen der udskriver dem?

Kan Lyrica eller lignende hjælpe?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team