Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 23:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!
Jeg skriver herinde, da jeg ikke har kunne finde fyldestgørende svar efter noget tids søgning på nettet..
For et par uger siden havde jeg min første oplevelse med ecstasy på Roskilde festival. Jeg var sammen med en ven, som havde nogle piller, med 250-300 mg i hver (de havde kostede 250 kr. stykket) Han havde prøvet dem før, og fortalte at det havde været en fantastisk oplevelse, med meget eufori. Jeg valgte derfor at prøve det (en halv pille hver) og efter 30 minutters tid, begyndte jeg at kunne mærke pillens virkning. Følelsen var meget som virkningen af mdma var beskrevet. Inden indtagelsen havde jeg både drukket alkohol og røget hash, ikke i voldsomme mængder, men jeg var beruset og ok skæv. Omkring 4-5 timer gik før vi gik i seng, men da jeg vågnede morgen efter, gik det op for mig at jeg havde blackout det meste af aften. Jeg husker små dele af aften, hvor jeg havde det super godt, men meget kan jeg ikke huske. Er der nogen der har prøvet noget lignende? Eller erfaret at andre har haft blackout under påvirkning af mdma? (+ alkohol og hash). Håber nogen kan hjælpe mig med at give svar på dette, for jeg vil gerne prøve mdma igen, men ikke hvis jeg bare får blackout igen. Så hvis nogen ved om er pga. blandingen med alkohol og hash, eller om det bare kan ske. Min ven kan huske det hele, og sagde også at jeg nogen gange virkede ret væk, men andre gange helt normalt.

Medlem
Brugeravatar

jeg tror det er fordi du har været meget påvirket
når jeg tager mdma 100mg + 50 mg booster kan jeg altid husk hele aften men hvis jeg ryger bliver aften lidt mere tåget

edit: jeg har også taget meget mere hvor jeg stadig kunne huske hele aften
jeg tror det er Alkohol + hash der gør du ikke kan huske

Dedikeret medlem

hej du :)
og velkommen til PSY.. :rocking:
altså jeg har da osse haft blackout, men aldrig på lave til middel doser uden alkohol og andet narko!..

MDMA bør jo første gang tages uden anden rus ind over, så du ka føle den rene rus.. og blve bekendt med stoffets virkning og effekt..
få fat i krystaller i stedetfor piller må jeg også råde til.. så er det IMO osse nemmere at finde sin korrekte dosis.. vent dog mindst 3 måneder før du tager en tur mere.. -læs op på stoffet i mellemtiden :)
:?: alder og vægt? og får du noget medicin?
alt godt herfra og spørg gerne løs!
PEACE OUT :hjerte:
(dancake har ret: sprit renser tavlen :mrgreen: )

Medlem
Brugeravatar

prøve evt. at google 5htp mod comedowns

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror også det er fordi du har været for skæv og fuld. Imo er MDMA helt klart bedst alene. Eller jeg har ikke prøvet med et psykedelisk stof endnu, der skulle det også være udemærket. Men MDMA og alkohol går altså ikke hånd i hånd. Man kan godt drikke et par øl inden eller under. Men synes det gøre rusen markant mindre interessant. Jeg synes også det er lidt ligegyldigt at ryge weed, når jeg peaker på MDMA. På comedown kan det dog være meget lækkert og især dagen efter synes jeg det er rart så man føler der er en grund til at man er så tom i hovedet.

Medlem
Brugeravatar

mdma går godt med psychedelia
jeg har prøvet det med med keta, lcd svampe og 2c-b
hvis i ville finde ud af mere om det kaldes det candyflip, hippieflip, nexusflip eller julemix

Junior medlem

Tak for svarene!
Mht. min alder og vægt, er jeg 19 år gammel og vejer ca. 75 kg. Dosisen på omkring 100-150 mg stemte derfor meget godt overens med min kropsbygning. Jeg er derudover heller ikke på nogen form for medicin, og er sund og rask. Som der også er blevet skrevet, tyder det på at det må være alkoholen og hashen der har forårsaget mit blackout.

Jeg ved godt at folk skriver at det er bedst at vente 3 måneder, men jeg prøver det alligevel igen med en ven om et par uger. Jeg har læst en hel del om stoffet nu, og vi tager det bare os to. Kan jeg forvente at rusen bliver mindre kraftig, selvom det er 3-4 ugers mellemrum mellem indtagelsen? Følte heller ikke de store tømmermænd dagen efter, udover jeg ikke rigtig havde appetit og så meget overskud. Er der dertil nogen der har erfaring med om de efterfølgende dage bliver værre eller holder det sig cirka på samme niveau?

Medlem
Brugeravatar

kardemommelort skrev:
Jeg ved godt at folk skriver at det er bedst at vente 3 måneder, men jeg prøver det alligevel igen med en ven om et par uger. Jeg har læst en hel del om stoffet nu, og vi tager det bare os to. Kan jeg forvente at rusen bliver mindre kraftig, selvom det er 3-4 ugers mellemrum mellem indtagelsen? Følte heller ikke de store tømmermænd dagen efter, udover jeg ikke rigtig havde appetit og så meget overskud. Er der dertil nogen der har erfaring med om de efterfølgende dage bliver værre eller holder det sig cirka på samme niveau?

det bliver værre men 5htp hjælper
jeg hat haft uger af gang med meget lidt overskud og en følses af håbløsehed
hold dig til små dosiser fx 250mg over en aften eller mindre
det er okay ikke at være mega blæst hver gang

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis det med at tage der hver 4. uge er noget du har planer om at fortsaette med har du ikke laest nok om stoffets negative effekter. Det er altsaa virkeligt haardt for din hjerne at tage det saa ofte.

Junior medlem

^ Han har ikke givet udtryk for at han vil fortsætte hver fjerde uge, men bare at han vil prøve en gang til så han kan mærke rusen uden alkohol, hash eller andre stoffer. Det er også fint.

OP, der kommer ikke noget negativt ved at gøre det du planlægger, det er ved lange perioder af misbrug det går galt. Så bare nyd det!

Junior medlem

Som HydroxyOxy skriver, er det overhovedet ikke noget jeg har planer om at gøre regelmæssigt. Jeg ved det ikke er legetøj, og har derfor også brugt meget tid på at sætte mig ind i alle aspekter af stoffet
Og tak for tippet dancake! :)

Jeg vil lige skrive igen, efter jeg har taget det her om et par uger for at se påvirkningen denne gang, uden alkohol og hash! :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes faktisk slet ikke du skal eksperimentere med den slags i din alder! Jeg har sjældent hørt nogen sige positive ting om deres brug af alternative rusmidler da de var 19. Det er ikke fordi jeg mener at det er et direkte gateway drug og fordi du eksperimentere med MDMA, så vil du automatisk blive stofmisbruger. Men du er stadig ung og dit hjerne er ikke færdigudviklet endnu. Det er bare lidt risky at udvide sit sind, før end at sindet er klar til det. Det kan jo sagtens påvirke din personlige udvikling og to uger med depressive tanker vil jeg altså mene er nemmere at håndtere når man er ældre. (Det er før sket med folk efter blot 2 forsøg med MDMA).

Desuden bliver man altså hurtigt stigmatiseret når man tager stoffer, især i din alder. Det kan godt være du prøver at holde det hemligt, men for det meste kommer den slags info rundt i din omgangskreds før eller siden. Der gik i hvert fald ikke længe fra jeg røg min første joint, til at alle på mit gymnasium vidste at jeg var en af de der der røg joints. Jeg er sikker på det ikke udelukkende har haft en positiv indvirkning på mit ry og jeg tror ikke det er bedre at være kendt som ham der der tager MDMA. Når man bliver ældre er det nemmere at snakke med folk om ens lyst til alternative rusmidler.

Du vælger jo selv, men overvej lige hvorfor du har så travlt. MDMA og den slags skal ikke være en flugt fra virkeligheden eller noget man tager for at være sej. Man er imo sejere hvis man kan vente til man er gammel nok og isærdeleshed små 3 måneder! Du har hele livet til at eksperimentere og jeg er sikker på at weed og alkohol byder på mange sjove oplevelser for dig. Nu har du jo også prøvet MDMA en enkelt gang, og personligt kan jeg faktisk fremprovokere lignende følelser i en kombination af weed, alkohol og den rigtige musik og setting.

Jeg vil også lige sige at MDMA for mig var sjovest de første 3-4 gange og derefter er magien bare svær at få op på samme niveau igen. Derfor så gem dog den MDMA til du virkelig kan nyde den og ikke skal være bekymret i samme grad for forældre osv (nu antager jeg at du stadig bor hjemme).

Junior medlem

Personligt kan jeg ikke se problemet i at gøre det nu. Alle mine venner, inkluderet mig, har i hvert fald ikke taget skade da vi gjorde det da vi var 19 år. Synes heller ikke jeg tit hører at andre tager skade i den alder medmindre det er et decideret misbrug, hvilket dette på ingen måde er lige nu. Selvfølgelig er der visse risici, men synes ærligt at du overdriver en smule, Hector.

Hver sin smag, men mange af de ting du nævner synes jeg ikke rigtigt gælder for de fleste. For eksempel det med ens ry. Hvorfor skulle det komme ud at man har taget mdma hvis man gør det med ens gode ven(ner)? Forhåbentligt er de gode nok venner til at kunne være stille omkring det af hensyn til hinanden. Hvis alle i gruppen er ligeglad med at folk ved det, så er det bare det. Endvidere så har jeg efter min erfaring oplevet mere stigmatisering når man er lidt ældre end når man er ung og 'eksperimenterende'. Folk ser en som umoden jo ældre man bliver hvorimod det er lidt mere acceptabelt når man er ung.

En anden ting er at risikoen for langvarig skade - eller endda kortvarig skade - er ekstrem lille i hans tilfælde. Der sker intet fordi han tager 2 gange på under 3 måneder. Vores krop er ikke skrøbelig... Det tager et rigtigt misbrug før man ser negative effekter. Det er et harm reduktion forum vi er på, så selvfølgelig skal jeg ikke bare komme her og sige tag så meget narko som du lyster. Synes bare at du er alt for forsigtig i dette tilfælde, Hector. Der sker sgu ikke en skid negativt ved at OP tager 2 gange under 3 måneder.

Men som sagt, hver sin smag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har personligt haft en af mine mest depressive uger i en ellers lykkelig periode af mit liv, som direkte afkom af et enkelt MDMA trip. Jeg er glad for at jeg både vidste meget om MDMA og var 24 år gammel på daværende tidspunkt. Trådstarter ved hverken meget om MDMA og er heller ikke i en alder hvor det kan anbefales at lege med semi-psykedeliske substanser. Hvor gammel er du nu HydroxyOxy? Når jeg siger at de fleste ikke er glade for at de legede med stoffer i 19 års alderen, er det baseret på en lang række udtalelser fra +25 årige fra dette board. Altså personer der er i stand til at sætte deres daværende forbrug i perspektiv og er kommet væk fra teenageårenes tendenser til naivitet, grænsesøgende adfærd osv.

Jeg er selv ked af at jeg røg så meget weed i gymnasiet.

Junior medlem

Jeg er 28 år. Det er selvfølgelig nederen at du har haft sådan en episode i dit liv, men det er ikke alle der får sådanne episoder - tværtimod. Det burde heller ikke være noget problem for OP så længe at han/hun holder sig til fornuftige doser, hvilket jeg formoder at OPs ven har styr på.

Junior medlem

Det er nu et par dage siden vi tog det anden gang.. Det skulle angiveligt have været nogle piller med MDMA og 2C-B (og lidt speed). En kammerat havde prøvet de samme piller, af samme dealer før, og sagt at de virkede super godt. Men de piller vi tog, virkede ikke rigtigt, og en svag følelse af en slags hash-skævhed var det eneste der fremkom. Jeg havde også købt de piller jeg tog første gang, hvor der ikke var 2C-B i. Efter ca. 3 timer efter indtagelsen af den første pille, besluttede min ven sig for at tage en af de andre, da vi ikke kunne følte nogen mærkbar effekt. Jeg valgte ikke at tage en til da jeg havde en smule kvalme.. Efter ca. 45 min ramte pillen min ven hårdt, hvorefter han var under virkningen i 3-4 timer..

Ingen af os var ramt dagen efter af nogen som helst form for 'triste' følelser, nedsat appetit eller noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]