Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 04:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Lovligt at køre bil på en mandag, når man kun ryger på fredage og lørdage?
Ja 33%  33%  [ 2 ]
Nej 67%  67%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 6
Forfatter besked
Indlæg: 27 sep 2017 11:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2017 11:52
Indlæg: 1
Hej allesammen, jeg har søgt lidt frem og tilbage, men kan kun finde noget på hård misbrug af cannabis, og ikke mere eller mindre moderat brug.

Jeg ryger on and off hver weekend, springer dog tit over. Når jeg ryger, så ryger jeg dog også igennem. Tror jeg kommer op på omkring 2-5g skunk på en aften, alt afhængig af hvordan min set and setting er. Ved ikke om det har noget at sige med dosen.

Ved I om jeg kan køre bil på en mandag, efter at have røget på en fredag eller lørdag?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2017 12:50 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Se, dér rammer du hovedet på sømmet i forhold til den igangværende debat.
Spørgsmålet er jo ikke hvor vidt du er i stand til det - men udelukkende om det er målbart i forhold til den grænse der er sat (og om grænsen er sat for lavt).

Der er jo individuelle faktorer, der spiller ind her, så det kan være anderledes for dig, end for mig.
Men lad os sige, at du 'ryger igennem' på en lørdag aften. Med tanke på, at der stadig er nultolerance så vidt jeg ved, så tror jeg der er ret stor sandsynlighed for, at du ville blive busted mandag morgen hvis du blev testet, ja.
Ryger man fast (lad os sige, at det er hver weekend du ryger, over lang tid) vil der også gå længere end ellers før stoffet og dets metabolitter er helt ude af kroppen.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2017 15:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Når man har job hvor man kan blive testet, og vil ryge, må man selv teste hvad der er muligt.
Når jeg ryger 0,05 g ice eller 0,25 g skunk fredag aften, er urin test positiv søndag morgen men negativ mandag morgen. Man burde altså kunne køre bil mandag, da man er positiv i urin længere end i spyt. Så er spørgsmålet hvad så med negativ urin også giver negativ blod.
Det er helt sikkert hvis men ryger mere end et enkelt bøv fredag, og også om lørdagen, er man over grænsen mandag.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team