Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 nov 2017 09:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 nov 2017 08:56
Indlæg: 2
Hej med jer.
Jeg er i den (u)heldige situation, at jeg har adgang til al receptpligtig medicin. Jeg har i nogle måneder været rigtig glad for morfin i.m., men nu oplever jeg tolerance. I starten kunne jeg blive høj af blot 4-5 mg i.m., men nu er jeg oppe på 20 mg og kan ikke længere blive høj af den dosis. Er gået over til oxycodon og her får jeg et dejligt bud af 40 mg oralt. Så længe det varer. Jeg bruger udelukkende for at blive høj, jeg har ingen fysiske smerter el. lign.
Så nu er spørgsmålet til jer: hvad ville I gå om bord i, hvis der var frit valg på alle hylder (indenfor receptpligtig medicin?). Jeg vil gerne have nogle alternativer at blive høj på når often ikke længere gør det.
På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2017 09:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 nov 2017 08:56
Indlæg: 2
Den stave kontrol...der skal stå buzz og ikke bud. Og oxyen og ikke often.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2017 10:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Du er på vej ud, hvor du ikke kan bunde.. Stop op og tænkt dig om, lige nu - og hold så en laaang pause, så skal du nok kunne få noget ud af morfinen igen - men det sidespor du er på vej ud af, det skal revurderes om det nu er den rigtige bane at køre i...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2017 13:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Det er et velkendt problem, at opioider mister deres eufori hurtigt i takt med at tolerance også stiger. For nogle sker det hurtigere end for andre.
Man starter på "almindeligvis" med mindre doser oralt og bliver høj uden problemer. Efter noget tid, træder desensitiveringen af receptorerne ind og man øger sine doser i jagten på at blive høj. Man ender med høje doser blot uden den ønskede eufori.
Så omlægger man sin vane for indtagelses metode og ender med at injicere sine opioider intravenøst. Simpelthen fordi man ingen eufori danner fra selv enorme mængder stof via andre administrations ruter.
Intravenøst aktivere man MANGE receptorer at the same time og mærker fornyet eufori, men det fortsætter ikke. Når man først er igang med at fixe afvikler man evnen til eufori endnu hurtigere.
Sådan lyder den typiske prognose - når man har intentioner om, at forblive høj og gerne rykker sig fra den ene yderlighed til den anden.
Det eneste effektive og holdbart på sigt er komplet afholdenhed i gerne nogle måneder. Derefter kan man nyde noget af den delikate eufori, som der desværre ikke kan varer for evigt.
Jeg håber du kan finde inspiration i indlægget her, og hvis jeg skal indsnævre noget til hvad du direkte spørger efter lyder det sådan her: hydromorphone, nicomorphine eller diamorphine.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2017 20:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Da hele dette forums grundlag ligger i korrekt stofanvendelse og HR, Harm reduction, og oplysning om alt hvad der måtte tilhøre, så passer denne tråd desværre ikke ind i dette forum, da du beder os om at rådgive dig på din videre færd dybere ind i et opiat misbrug, da dette kun kan frarådes så vil du ikke få den information du søger.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2017 13:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 nov 2017 20:31
Indlæg: 26
Forstår ikke hvordan det kan være spændende bare at være blæst og virker dette ikke længere springer jeg bare til det næste. Det er her de heftige misbrug starter. Og værre at du har adgang til det hele uden videre. Synes heller ikke umiddelbart dit opslag passer ind i dette forum.
- Når du opbygger tolerance og indtager stoffet gang på gang uden den ønskede effekt er det vel her man lige træder et skridt tilbage og tænker sig om. Man startede vel forhåbentligt for nydelsen og nysgerrighedens skyld og ikke i et håb om at blive afhængig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 00:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Jeg ville måske supplere med en joint!

Og plugge det - svensker style - dvs op i numsebassen med det.

Oxycodon er den skønneste - den skal du have repekt for - det er det fineste - og hvis du har adgangt til det - så mærk, ikke bare hvor blæst du bliver, men også hvor fint du får det - evt om du bliver mere kærlig og poetisk af det.

Jeg synes simpelthen at oxy gør mig til et bedre menneske - finder nogle sider frem i mig som jeg virkelig værdsætter.

Når alt det er sagt - så skal du jo passe på afhængigheden. Hvis du vi gi den gas - så giv den gas - men med en uges eller mere mellemrum, for at bevare effekten. Og pas også på ikke at dø af det. Dvs redosering - hele tiden i små bidder, mærk efter - mere osv.. Når du sidder og "nodder" (dvs hovedet skvatter ned og du nærmest halvdøser) - så er det tid til at skrue lidt ned for charmen.

Pas på dig selv - og sig endelig til hvis du skal have en erfaren makker ved din side - det kunne være sjovt at gi den gas sammen. Jeg har i øvrigt et naloxone kit - til livredning ved opioid overdoser :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 00:40 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Melder mig lige i koret af folk der råber vagt i gevær. Syntes lige det her flowchart kunne være lidt relevant (eller ik, kender dig jo ikke), sjovt og meget beskrivende for folk i din situation.

Billede

Alle misbrugere er jo startet et sted, og jeg siger ikke at det bliver dig, men man ved jo aldrig på forhånd. Men som nævnt tidligere, bare for rent faktisk at svare på dit spørgsmål, så har cannabis, gerne en fed indica hash, en fantastisk synergi effekt med opiater, så det kunne være at det var der du skulle kigge henad.

Pas på dig selv, og go blæser.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 22:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Deus. skrev:
Billede


Det passer i hvert fald 100 % på min afhængighed da jeg først var blevet glad for oxy'er! :shock:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2017 16:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
kemiskro skrev:
Jeg ville måske supplere med en joint!

Og plugge det - svensker style - dvs op i numsebassen med det.

Oxycodon er den skønneste - den skal du have repekt for - det er det fineste - og hvis du har adgangt til det - så mærk, ikke bare hvor blæst du bliver, men også hvor fint du får det - evt om du bliver mere kærlig og poetisk af det.

Jeg synes simpelthen at oxy gør mig til et bedre menneske - finder nogle sider frem i mig som jeg virkelig værdsætter.

Når alt det er sagt - så skal du jo passe på afhængigheden. Hvis du vi gi den gas - så giv den gas - men med en uges eller mere mellemrum, for at bevare effekten. Og pas også på ikke at dø af det. Dvs redosering - hele tiden i små bidder, mærk efter - mere osv.. Når du sidder og "nodder" (dvs hovedet skvatter ned og du nærmest halvdøser) - så er det tid til at skrue lidt ned for charmen.

Pas på dig selv - og sig endelig til hvis du skal have en erfaren makker ved din side - det kunne være sjovt at gi den gas sammen. Jeg har i øvrigt et naloxone kit - til livredning ved opioid overdoser :-)


prøv lige læs reglerne. Dette er ikke et forum hvor narkomaner kan mødes og dele deres narko sammen eller nalaxone kit når i overdosere, han skal jo ikke have en erfaren makker ved sin side som hjælper ham med at stikke pillen op i røven for ham, han skal jo ud af det der misbrug inden han skader sig selv mere end i forvejen, det er stik modsat HR det du har gang i...

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2017 23:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Havde jeg helt fri adgang til lægens recept blok, så var jeg længe død.
Jeg ville nyde alle de stærkeste opioider og benzodiapiner der fandtes, jeg ville ikke kunne styre det overhovedet.

Som de andre siger så er du på vej ud i et kæmpe misbrug og du vil komme til at vrides og svede og græde med abstinenser på et tidspunkt eller mange. Pas på. Det er dog lettere skrevet end gjort.

Jeg havde nok gjort det hele igen, men jeg er også tyk hovedet og clean nu. Vil nok altid savne rusen.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2017 10:42 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
Acessallareas skrev:
Hej med jer.
Jeg er i den (u)heldige situation, at jeg har adgang til al receptpligtig medicin.


Du ved godt det er langt ude når du skriver (u)heldig, men som nogen af de andre siger så tag en pause og pas nu på dig selv. Ingen ønsker at blive narkoman, hellere nedbryde tolerancen

_________________


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team