Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 nov 2017 15:27 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
Af ren nysgerrighed har andre prøvet, at ens øjne ligesom flakkede.

Jeg tror jeg peakede lige der, men kørte ligesom mit hoved sådan frem og tilbage til musikkens rytme (fra skulder til skulder, ikke i højt tempo). Hvergang mine øjne blev "ramt" af lyset fra loftet, var det som om mine øjne kiggede op, lukkede halvt sammen og blinkede vildt hurtigt. Det var ikke ubehageligt på nogen måde bare specielt, og skete kun når lyset var der.
Har læst lidt på nettet, men synes mere folk beskriver de bliver skeløjet.
I må lige skrive hvis dette slet ikke giver mening, så prøver jeg at ændre det!

Andre der har prøvet dette eller ved hvorfor dette sker? ;)

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 15:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Har oplevet det, men kender ikke mekanismen bag. For mig hænger det sammen med høje doser MDMA primært (lidt for høje nogle gange).

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 16:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 nov 2017 20:31
Indlæg: 26
Det er en del af effekten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 16:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Nystagmus

Det er en del af effekten, men mener det er mere fremtrædende ved højere dosis.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 16:58 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Har oplevet det en enkelt gang, var på 150mg + 80mg.

Det er umiddelbart noget der kommer ved (for) høje doser af MDMA. Det er efter min mening en ret træls bivirkning som nemt kan undgås ved at tage lidt mindre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 17:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 nov 2017 20:31
Indlæg: 26
BasicReality skrev:
Har oplevet det en enkelt gang, var på 150mg + 80mg.

Det er umiddelbart noget der kommer ved (for) høje doser af MDMA. Det er efter min mening en ret træls bivirkning som nemt kan undgås ved at tage lidt mindre.

Vil mene det er en ret normal mængde MDMA at tage, hvis de 80 mg var din redose.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 17:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Mesterfest skrev:
BasicReality skrev:
Har oplevet det en enkelt gang, var på 150mg + 80mg.

Det er umiddelbart noget der kommer ved (for) høje doser af MDMA. Det er efter min mening en ret træls bivirkning som nemt kan undgås ved at tage lidt mindre.

Vil mene det er en ret normal mængde MDMA at tage, hvis de 80 mg var din redose.


Det er også ret normalt at overdosere mdma. Anbefalet dose i forhold til hr er 120 mg. Der skulle der være god virkning med minimale bivirkninger. Tilgengæld er den dosis ofte lidt kortvarende og derfor er det mange der overdosere. Det er bare usundt i længden og derfor ikke anbefalelsesværdigt.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 17:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det er meget normalt, synes også godt det kan ske i lavere doser. har prøvet det helt ned i 120mg, synes altid det sker på peaket.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 17:48 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Mesterfest skrev:
Vil mene det er en ret normal mængde MDMA at tage, hvis de 80 mg var din redose.
Ja det er vel en normal mængde MDMA for mange, men det betyder ikke det er en lav eller "normal" dosis.

https://psychonautwiki.org/wiki/MDMA

MDMA er meget dosis sensitivt stof og folk bruger det generelt forkert. Derfor der er så mange der beretter om negative bivirkninger fordi de tager alt for høje doser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 21:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
BasicReality skrev:
MDMA er meget dosis sensitivt stof og folk bruger det generelt forkert. Derfor der er så mange der beretter om negative bivirkninger fordi de tager alt for høje doser.

Fordi man overdoserer et stof er det da på ingen måde ensbetydende med at man anvender stoffet forkert? Du ved selv hvad doserne i MDMA-terapi rangerer i, og i de år jeg har luret her på boardet, har dosis anbefalingerne fra brugerne rangeret mellem 200-250 mg. Det er først på det seneste konsensus er forandret til ~150 mg.
Givet er jeg enig i at 200 mg og over er for meget (i hvert fald for mig), men at konkludere at "folk" ikke anvender stoffet korrekt fordi vi kun hører de negative sider, er for mig helt sort.

Jeg får også flakkende øjne og kæbespændinger i lave doser. Jeg jedi-flippede i sommers, og kan i skrivendestund ikke huske hvor meget MDMA jeg fik, men der fik jeg ovenstående - uden nedtur, eller alt for hårde tømmermænd.. Tog da i hvertfald syre og også MDMA dagen efter igen, og havde det mægtig fedt. Og heller ej på tredjedagen var det uudholdeligt.

Jeg vil dog lige understrege at jeg holder lange pauser mellem mine rolls, og at jeg i ovenstående eksempel var i de rette rammer til at gøre sådan. Jeg syntes det er vigtigt at man mærker efter i sig selv når man tager stoffer, og ikke bare genfortæller andres historier uden nogen dybere indsigt i den enkeltes proces, da stoffer påvirker folk forskelligt, både fysisk og psykisk, og aldrig på samme måde fra gang til gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 22:18 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Siger heller ikke det er kategorisk forkert, jeg skrev generelt, der er undtagelser hvor det giver mening, blandt andet terapi.

Forkert er måske heller ikke det rigtige ord at bruge, for det antyder at der er en eller anden objektiv korrekt måde at tage stoffet på, og det erkender jeg naturligvis ikke er tilfældet.

Det er bare unægtelig sådan at jo højere doser du tager, jo mere fremtrædende bliver bivirkningerne, det kan ikke rigtig diskuteres.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 23:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
BasicReality skrev:
Siger heller ikke det er kategorisk forkert, jeg skrev generelt, der er undtagelser hvor det giver mening, blandt andet terapi.

Jeg kan ikke se nogen grund til hvorfor det at feste igennem en gang imellem, ikke også er en undtagelse?

BasicReality skrev:
Det er bare unægtelig sådan at jo højere doser du tager, jo mere fremtrædende bliver bivirkningerne, det kan ikke rigtig diskuteres.

Det bestrider jeg heller ikke.

Desuden er 125 mg altså en relativt høj engangsdose når vi snakker rene forbindelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 23:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Alf'n skrev:
Jeg kan ikke se nogen grund til hvorfor det at feste igennem en gang imellem, ikke også er en undtagelse?
Det er jo i sidste ende op til den enkelte at vurderer, men jeg tænker det er ufornuftigt at tage de tæsk og risici der er forbundet med virkelig høje doser for blot at feste?

Alf'n skrev:
Desuden er 125 mg altså en relativt høj engangsdose når vi snakker rene forbindelser.

Ingen tvivl om det er en høj dosis man sagtens kan mærke, det er også derfor jeg rynker på næsen når folk siger de tager +200mg eller whatever til at feste, det er jo slet ikke nødvendigt for at opnå en god virkning, der kommer bare en masse trælse bivirkninger oven i, eller dem som allerede er der bliver forværret.

Vi kan ikke bestemme hvad folk foretager sig, men vi kan oplyse dem så de kan træffe beslutninger i fremtiden på et bedere grundlag. Jeg ved ikke om man kan bruge psychedelias tråde repræsentativt til noget, men jeg syntes der er en tendens til at MDMA bliver overdoseret, derfor er det vel relevant at nævne hvilke doser der er hensigtsmæssige at indtage til hvilke lejligheder?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 00:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Klart nok.
Jeg føler dog lidt at du overser hvad jeg reelt siger. Desmere tror jeg altså det er de færreste der indtager hele deres dose på en gang. En fest strækker sig jo gerne ud over nogle timer.
Ved maps er deres doserings"vejledning" følgende:
Citat:
dosages of MDMA in combination with psychotherapy: a full dose of 125mg (with a supplemental 62.5mg) and a low dose of 30mg (with a supplemental 15mg)
http://www.maps.org/research/mdma/ptsd/australia
Samlet er det 232 mg over en session. Desmere synes jeg at det afspejler et generelt mønster ift. redoseringsfrekvenser.

Selvfølgelig kan du bruge psychedelias tråde til noget. Tænk på hvad din egen har affødt! Jeg forstår ikke hvorfor du negligere erfaring? Forskning er erfaring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2017 14:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
Altså mine øjne gjorde ikke sådan her
https://www.youtube.com/watch?v=Vco7ZTo7RLM

Har lige selv prøvet at tage et billede af hvordan de gjorde. Det var som om de, blinkede vildt hurtigt, uden at hele øjet lukkede sig.
https://gyazo.com/66ab536f90d2a5f8fc19bef06ccf257d

Beklager den dårlige kvalitet :D

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2017 14:24 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
I forhold til dose tror jeg ikke den var så høj igen, det var først senere jeg redoserede. Tænker om det kan være lyset?

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2017 19:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Sker det nogle gange, når du ikke er på MDMA?

Ellers tror jeg det er MDMA'en.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2017 19:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
spaffeh skrev:
Sker det nogle gange, når du ikke er på MDMA?

Ellers tror jeg det er MDMA'en.


Kun må MDMA

_________________


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team