Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 dec 2017 20:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hej med jer, godtfolk og smørtyve.

Jeg står over for at skulle solotrippe på svampe, og nu hvor juleferien har meldt sin ankomst i dag, overvejer jeg stærkt at gøre det en af dagene her, inden jul.
Jeg ville allerede have gjort det for over en måned siden, men tiden har alligevel ikke været rigtig til det. Men nu tænker jeg at det skal være.
Eftersom jeg skal trippe derhjemme, og alene, vil jeg gøre det så komfortabelt som muligt, og jeg har ikke solotrippet i mange år. Derfor vil jeg prøve at meditere dagen før, og også på selve dagen.
Jeg har aldrig praktiseret meditation, og jeg har generelt svært ved at give slip på spændinger og føle afslappethed, og derfor søger jeg nogle råd til at meditere på en nem måde, der måske kunne sende mig i den rigtige sindstilstand.
Det være sig vejrtrækningsøvelser osv., og alle input er velkomne. Det vigtigste er at de er nemme at gå til, for én der generelt har lidt svært ved give slip.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2017 21:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Fedt, ønsker dig lykke og glæde på rejsen ( solo rejsen ). Vil egentlig bare linke dette klip fra youtube : https://www.youtube.com/watch?v=5GSeWdjyr1c

Dette er Tibetansk buddhisme, og Yongey Mingyur Rinpoche er fænomenal til at guide meditation, jeg har mediteret i 8 år, dette klip er det bedste af det bedste jeg har fundet på youtube i de 8 år.
Håber du får samme glæde af klippet som jeg har fået.

:peace:

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2017 21:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Forklaring på meditation

https://www.youtube.com/watch?v=lt9OcLynjwE


Forståelsen bag ved, hvorfor skal vi lære at meditere, og hvad gør det ved os at meditere

https://www.youtube.com/watch?v=dG5ywz8OGqo <---- 1 time lang, men helt vildt godt forklaret, handler meget om bevisthed.

Yongey Mingyur Rinpoche :hjerte:

Tibetansk Buddhisme.

_________________
Bonzai guru


Senest rettet af ''Bruger-Slettet'' 20 dec 2017 21:39, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2017 21:36 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Den mest simple måde at starte med at meditere på er åndedrætsfokus; man fokuserer sin opmærksomhed på og observerer sit åndedræt (som gerne må være dybt og afslappet", 'ind-ud, ind-ud', eller man tæller på hver gang man trækker vejret ind op til 10 og starter forfra ved 1. Når man finder at ens opmærksomhed går på afveje (og det gør den), så vender man blot opmærksomheden tilbage på åndedrættet uden unødvendigt at skælde sig selv ud for at miste fokus. Døm ikke, blot vend opmærksomheden tilbage.

En lige så vigtig komponent af meditationen er samtidig kropsbevidstheden. Sid i skrædderstilling og fokusér på at holde ryggen rank imens.

Ens sind vil vandre, og især når man er uerfaren eller har været væk fra meditation længe. Alfa og omega er, at man ikke slår sig selv i hovedet og giver op, men blot vender sin opmærksomhed tilbage til åndedrættet, når man opdager sig selv på afveje.

Når man bliver mere øvet kan denne type meditation bløde over i meditation uden genstand hvor man blot observerer sindet. Man kan også meditere på mantra, dvs. man gentager en frase igen og igen og fokuserer intenst på den. Det fungerer også fint.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2017 22:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Mange tak for jeres input indtil videre! Awesome!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2017 22:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2005 12:07
Indlæg: 270
Download en app der hedder headspace. Virkelig god meditationsapp, lavet af en brite, som har været buddhistisk munk i 15 år. De første 10 meditationer er gratis :)

http://www.businessinsider.com/headspac ... &IR=T&IR=T


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2017 00:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Rigtigt godt skriv plejade!

Det er ikke så udbredt i den østlige skole, men det kan være gavnligt at tage alle sine problemer med sig ind i meditationen, fremfor blot at observere dem, og flygte fra dem. Det er selvfølgelig en central del af meditationen at få bevidstgjort sine problemstillinger, men de egentlige problemer er de tilbagevendende tanker, som man flygter fra.
Bodyscan og mindfulness er også udmærkede øvelser til at finde de knuder der fastlåser en i sin oplevelse.

Når det forstående problem for dagen er centraliseret, rettes opmærksomheden mod selve koblingen, knuden af problemer, og den indre og ydre åndelige sandhed viser sig. Det vigtige er ikke at give slip, men at følge med!
Følg dem til dørs, og oplev egodøden.

Jeg plejer gerne at forberede mig lidt før jeg mediterer. Omgivelserne kontrollerer meditationen, så jeg ryder gerne lidt op, slukker for strømmen og lufter ud. Nogle gange jonglerer jeg et kvarters tid, andre gange går jeg bare og spekulere og flyder lidt med, flyder lidt ud, og måske ryger noget pot.

Jeg ved ikke om du er bekendt med ”shots of awe”?
https://youtu.be/Ou_K2vZVmC0


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2017 17:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Mange tak for jeres input! Jeg planlægger at tage svamperejsen i aften. Ses på den anden side!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2017 20:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Halose skrev:
Mange tak for jeres input! Jeg planlægger at tage svamperejsen i aften. Ses på den anden side!


Safe travels, herre! Meld gerne tilbage hvordan det gik. :)
Alt er love. :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2017 10:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hold da kæft for et wake up-call! Det gik rigtigt godt, jeg fik flere åbenbaringer og sandheder end jeg havde regnet med.
Jeg har ikke trippet på svampe i flere år, og det her med at ligge så intenst i et mørkt rum, alene, var voldsomt. Det gik pisse godt!
Jeg havde svært ved at falde i søvn bagefter fordi jeg var så mentalt udkørt, men det lykkedes dog efter nogle timer.
Min tolerance har været helt i bund. Jeg opløste 2.5 g. Spids Nøgenhat, som jeg har tørret og pulveriseret, i et glas vand, og slyngede det i nakken. Jeg kan mærke at det var den rette dosis, efter så lang tid, og også fordi det er så mange år siden jeg har trippet solo, i et mørkt rum om aftenen.
Jeg oplevede på intet tidspunkt kvalme eller ubehag i maven, så det var fandme dejligt! Men jeg anede ikke at min lille 1-værelses studiebolig kunne blive så levende. Jeg har dog pisset mere ud over mit toiletgulv, end i selve toilettet.

Grundig triprapport coming up!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2017 12:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Dejligt at høre!
Håber at du har god tid henover weekenden til at få integreret oplevelsen, selvom de for mig ofte er selvintegrerende, er det meget rart ikke at have så meget at se til.

Hav en dejlig dag, du :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2017 12:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Alf'n skrev:
Dejligt at høre!
Håber at du har god tid henover weekenden til at få integreret oplevelsen, selvom de for mig ofte er selvintegrerende, er det meget rart ikke at have så meget at se til.

Hav en dejlig dag, du :D

Hehe, jeg skal desværre ordne julegave-indkøb i dag, men jeg regner med at få det hele ordnet i dag, og så vil jeg tillade mig selv god tid senere idag + hele dagen imorgen, til at tænke over de downloads jeg fik i aftes.
Jeg må dog indrømme at jeg har lidt en hovedpine og træthed i dag, og jeg er 95% sikker på at det er pga. dehydrering. Jeg husker at patte mere af vandflasken, også under trippet, næste gang :)

Og også god dag til dig!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team