Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 07:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 dec 2017 17:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Hej drenge!

Jeg har i anledning af det kommende nytår bestilt noget lattergas hjem og som jeg sidder og shopper får jeg øje på en fin lille tank med helium. Det bliver næppe sjovere tænker jeg, MEN jeg er dog lidt forbeholden for at blande de to gasser.. Jeg har ikke kunne rigtigt kunne finde noget info på kombinationen, men ved at de hver for sig kan medføre besvimelse og i visse sjældne tilfælde kvælning.
Helium fungere ved at det fortringer C02 fra lungerne og man risikere derfor at ens vejrtræknings-refleks bliver sat ud af spillet, da den bliver tricket af CO2 i lungerne.
Betyder det så at man på en hel lunge helium risikere direkte kvælning, eller skal man bare "huske" selv at trække vejret?
Og det er så her jeg godt kunne blive lidt bekymret for om lattergassen kunne medvirke yderligere til den virkning, da man efter en god ballon lattergas i forevejen er godt tømt for ilt. Måske en fremgangsmåde kunne være at suge lattergas først, så sørge for man får en god lunge Ilt og så herefter en halv lunge Helium eller lignende? Kunne dog godt se det sjove i at blande gasserne i én ballon, men det fungere nok ikke efter hensigten, hvis man holder vejret med helium i lungerne...
Andre der har gjort sig nogle tanker om dette eksperiment?
Har også overvejet at anskaffe noget rent ilt, men det er nok lidt forsent til det..

Godt nytår til jer alle :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2017 17:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvorfor overhovedet blande helium ind i billedet?
Er det ikke bare dumt?

Helium kan bruges til at imitere Finn og Jakob sketches og balloner. Eller er der noget jeg er helt uvidende omkring?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2017 18:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Det var da immervæk den sjoveste kombination jeg har hørt om nogensinde, teoretisk set kan jeg godt se komikken i en person helt væk på lattergas snakker som en blå smølf, thumbs up for komikken, men jeg tvivler på man har det særligt rart efter nogle minutter i lattergas blæser med smølfestemme, jeg synes i skal være 2 personer der skiftes til at inhalere lattergas og helium, altså den ene suger lattergas den anden suger helium, så vil ham på lattergas få cirkus sjov for alle pengene :D :peace:

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2017 03:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Jeg ved ikke en skid om, om der skulle være et eller andet sindssygt der kunne ske ved kombinationen, men både lattergas og helium er relativt inaktive.
Faren ved kvælning, er den samme for dem begge, som du beskrev for helium, kroppen mærker ikke på samme måde, som ved CO2, at der skal noget ilt til.
De folk der kommer galt afsted med de her gasser er som regel fordi de tager mange balloner i træk, uden at få ilt imellem, så jeg tænker, at hvis du napser en ballon lattergas, ånder ud og fylder lungerne med luft, ånder ud og så tager en ballon helium, sker der nok ikke noget.
Det lyder i øvrigt pisse skægt. :)

Jeg ville nok gøre det sammen med mindst én person, som ikke tager gasserne samtidig.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2018 19:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Okay, tænker at det er tid til en lille update.
Jeg fik smagt lidt på herlighederne med en kammerat, og jeg er mildest talt målløs over morskaben, som både lattergas og helium medvirker til, bare hver for sig. Kombineret er det bare endnu mere åndsvagt..

Efter at have talt det i gennem med min makker, blev vi enige om først at prøve at få godt med ilt i blodet ved at trække vejret dybt et par gange, for herefter at inhalere lattergassen, holde den inde og puste gennem en ballon som man nu plejer, for herefter at tage en halv lunge med helium. Og fuck hvor er det spas!
Vi aftalte desuden i selvskabt, efter mig og en kammerat havde diskuteret og eksperimenteret lidt hjemmefra, at vi minder hindanden om at trække vejret, hvis man ligger mærke til at en har "glemt" det lidt for længe, og hvis en besvimer skal den anden sørge for at der kommer ilt i lungerne på personen. En dejlig gensidig sikkerhed :P Så mener jeg at man er ret home safe, når man leger med gas.
Hele eksperimentet stammer fra at jeg flere gange har spekuleret på om man kan tage en halv lunge lattergas og herefter en halv lunge helium, og så starte med at have musestemme for at gå over til at have en dyb stemme, og det kan man! :eyes:

Jeg vil faktisk mene at helium har en effekt der er meget lig den man får lattergas', hvis man altså holder den lidt inde, bortset fra at ens stemme bliver lysere frem for dybere som ved lattergas. Jeg har gennem længere tid haft en forestilling om at en stor del af lattergasrusen stammer fra decideret iltmangel, og derfor synes jeg egentligt også at det giver meget godt mening at gassen har nogenlunde samme virknings-profil. Synes effekten minder lidt mere som når man rejser sig for hurtigt op, efter fx at have ligget ned.
Jeg synes også bedre om runsen når der også er blandet ilt i(fra den atmosfæriske luft, har ikke rent ilt endnu), den bliver meget renere og fokuseret.
Havde helt glemt hvor åndsvagt gas kan være, damn! :gud:
Jeg vil endda gå så langt som at sige at lattergas og helium faktisk potentiere og komplimenterer hindanden rigtig godt.
Efter 220 liter helium og 500 patroner ser jeg ikke umildbart at der en forhøjet risiko ved at kombinere gasserne, end dem der er forbundet ved at tage dem hver for sig.

Er ked af at min keta ikke nåede at komme inden nytår, det gad jeg ellers godt have smidt i kombien! Men et blev til en fantastisk aften med coke, lattergas, helium og nogle af de bedste venner!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 00:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Efter 220 liter helium og 500 patroner :shock:

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 03:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
STWOD skrev:
Efter 220 liter helium og 500 patroner :shock:


tænkte præcis det samme !! havde en veninde der røg på hospitalet i respirator efter at have suget omkring 160 patroner, håber i var 20 mennesker til at dele alt det gas ;-)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 23:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Jordforbindelse skrev:
STWOD skrev:
Efter 220 liter helium og 500 patroner :shock:


tænkte præcis det samme !! havde en veninde der røg på hospitalet i respirator efter at have suget omkring 160 patroner, håber i var 20 mennesker til at dele alt det gas ;-)


Okay, det lyder da trist, kan du fortælle noget mere om årsagen til hun røg i respirator? Fik hun en ballon galt i halsen? Ej spøg til side..

Ja 20 personer/protioner fordelt over flere aftner er ikke meget fra. Som jeg ser det, er det bare vigtigt at man husker at få ilt, men jeg skriver da klart her inde i håbet om at blive klogere på hvad der sker når man inhalere gasser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 02:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
det er mange år siden, og kan ikke huske præcist hvad der gik galt, andet end hun blev hentet med ambulance, og at hun havde problemer med at få ilt.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 04:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hun har måske glemt at trække luft nok med ind?
Nu har jeg ikke selv erfaring med gas, men udfra hvad jeg har hørt af historier er 120 patroner ikke så galt igen.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 13:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Det skete til en moesgård fest ved iskiosken, det er faktisk præcist 10år siden, tror ikke hun var i livsfare, men det har helt sikkert ikke været en rar oplevelse, så selvom gas virker ufarligt så kan det altså godt have konsekvenser.

Til noget helt andet, har i så prøvet at lade noget stof eller papir ligge inde i jeres sifon, eller sug gassen gennem et t shirt, alt det snask som er med gassen, nogen der ved hvad for noget smøreolie der er i den gas, og jeg tænker også det heller ikke er helt ufarligt ??? blandet andet en af grundene til jeg aldrig har været særlig vild med det No2.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 23:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Personligt har jeg bare papir til at ligge inde i sifonen hele tiden, til at tage olien. Men selv efter de 500 patroner synes jeg ikke at der er kommet vildt meget olie.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 02:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Herminator skrev:
Personligt har jeg bare papir til at ligge inde i sifonen hele tiden, til at tage olien. Men selv efter de 500 patroner synes jeg ikke at der er kommet vildt meget olie.


Men hvad består olien af og er den skadelig ? olie i lungerne kan umuligt være en god ting, men kan da være det er i så små mængder at det ikke udgør en farerisiko, nogen der ved noget om dette, det er faktisk et spørgsmål jeg har gået med længe uden egentlig at gide og finde et svar, da jeg aldrig suger gas, men kunne da være spændende at vide :rocking:

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 02:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jordforbindelse skrev:
(...) No2.

NO2 er en rødbrun gas ved stuetemperatur, og ligner ikke noget man har lyst til at inhalere (hvert fald ikke når det står og sprudler op af en kolbe). Lattergas, dinitrogenoxid, består af N2O.

Er der overhovedet olie i?
Jeg tænker at der er en andel af dinitrogenoxiden der dekomponerer og danner nitrogenmonoxid og nitrogendioxid, og at det er sidstnævnte man kan se i et evt. filter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 13:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
N2O er ganske stabilt og dekomponere ikke sådan lige. Dertil er andre nitrogenoxider yderst giftige, så det er meget heldigt, at N2O ikke sådan lige reagere med sig selv og danner disse.

Det er sikkert bare rester af smøreolier og metalstøv, der kommer med ud. Det tror jeg heller ikke, er nogen nyhed. Det er nok langt fra sundt, men måske heller ikke så meget værre, end hvad nogle maskinteknikere indånder på en dag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 13:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Randomname skrev:
N2O er ganske stabilt og dekomponere ikke sådan lige. Dertil er andre nitrogenoxider yderst giftige, så det er meget heldigt, at N2O ikke sådan lige reagere med sig selv og danner disse.

Det er sikkert bare rester af smøreolier og metalstøv, der kommer med ud. Det tror jeg heller ikke, er nogen nyhed. Det er nok langt fra sundt, men måske heller ikke så meget værre, end hvad nogle maskinteknikere indånder på en dag.

Nej N2O, dekomponerer af sig selv ikke bare, men under reaktion med atmosfærisk luft (og lys), forekommer følgende reaktioner:
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 16:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Alf'n skrev:
Billede
Billede


Jeg tror ikke de der reaktioner sker særlig spontant. Jeg ville gætte på, at der skal en del energi fra lyset til, før den øverste reaktion sker, og den er nødvendig for at danne oxygen radikalet, som skal reagere videre og danne produkterne for neden.
Og mængden af ozon i luften er også relativt lav. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 17:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Leah skrev:
Alf'n skrev:
Billede
Billede


Jeg tror ikke de der reaktioner sker særlig spontant. Jeg ville gætte på, at der skal en del energi fra lyset til, før den øverste reaktion sker, og den er nødvendig for at danne oxygen radikalet, som skal reagere videre og danne produkterne for neden.
Og mængden af ozon i luften er også relativt lav. :)

Klart nok. Kald mig bare pedantisk eller homøopat, men jeg vover stadig at påstå at de forekommer, omend dog i utrolig lille mængde. Der er en ligevægt i alt, og når det som observeres passer overens med teorien, antager jeg at det er denne sammenhæng, da den rent rationelt giver mere mening. Indtil andet evidens fremlægges for tilsætningen af smøreolier, vil jeg være overbevist om at det jeg omtaler er tilfældet.
Den akademiske værdi og alt det der.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 18:16 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Hvorfor skulle det rent rationelt give mere mening? De reaktioner, du skriver op, giver ikke noget residua. Alle produkterne er gasser. Der er i øvrigt ret mørkt indeni en sifon og en patron, så jeg kan ikke se, hvorfor fotolysen skulle ske i nogen væsentlig grad :)

Forklaringen på den olieagtige substans skal nok findes i produktionen af sifonen eller patronerne og måske i deres analysecertifikat (hvis et sådant eksisterer). Men indtil vi har noget konkret viden, kan vi jo kun gætte om, hvad det er.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 19:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Mit gæt er også at det er olie og metalstøv fra produktionen. Synes ikke det er er slemt med LISS patronerne, ar haft andre der har afgivet meget mere olie. Olien er som sådan ikke noget jeg bekymre mig det mindste om, det meste af det fortætter i sifonen og på papiret, og resten bliver med sikkert bare optaget i lungerne ligesom damp fra en e-cigaret, eller det håber jeg i hvert fald. Og patronerne er jo food-grade, så tror ikke at det er en giftigt smørermiddel de har blandet i.

Ideelt set købte jeg også hellere en helt tank med NOS til biler, det er dog blandet med 100 ppm sulfur dioxide, så man vil skulle lave et bobble bad, hvor man lader gassen blande sig med vand, hvorefter sulfuren lader sig opløses i vandet. Kunne også godt tænke mig at genanvende gassen, og på en eller anden måde få CO2'en sorteret fra og komprimere gassen igen, da det kun er omtrent 0.004% der bliver optaget i kroppen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team