Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2018 16:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Buttkraken skrev:
Jordforbindelse skrev:
Hvis du spørger en læge, så vil han også sige at man ikke bør indtage skadelige stoffer dagligt.

Har du aldrig hørt om methylphenidat, lisdexamfetamin, morfin, osv?


Damn der skulle altså have stået rusmidler og ikke stoffer, beklager fejlen.

men ja jeg kan godt se jeres pointe, lægen kan jo udskrive alt det sjove også, i know, var mere tiltænkt det ulovlige også de lovlige receptpligtige stoffer. altså at holde de to ting adskilt og argumentere ud fra det perspektiv. det er jo ikke hvem som helst der bare kan gå til lægen og få heroin og LSD, så lad os lige holde tingene lidt adskilt...

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 16:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Så hvis man tager 100 mennesker og giver dem 10uq lsd dagligt i 1 år, hvad sker der så ?

jeg mener vi har kun hørt beretninger om hvad folk synes det gør ved det, her vil jeg igen sige at placebo kan vi ikke udelukke.

Ud af de 100 personer, kunne det jo være at 60 af dem fik bivirkninger fysiske såvel som psykiske som vi endnu ikke kender til, som overskygger den positive effekt folk ellers beskriver.

hvorfor skal man microdose det ? hvorfor er 2-3 LSD trips fordelt ud på 1 år ikke nok til at have den medicinske effekt du omtaler, dette har jeg nemlig erfaret, jeg kan være høj og glad på 1 syretrip i flere måneder, så hvorfor microdose det ?

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 16:50 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Hvorfor man skulle gøre det ene eller det andet ved jeg ikke, jeg har ikke haft nok behov for det selv til at sætte mig ordentligt ind i det. Det er sådan lidt min pointe.

Jeg ved også at danske læger ville fortælle dig at MDMA er noget virkelig skidt noget som narkomaner tager, men det er det stof som har allerstørst positiv effekt på mit liv overhovedet. Havde jeg taget det hvis det ikke var for MAPS forskning? Højst sandsynligt ikke.

I stedet for bare blankt at påstå microdose er et skråplan uden at have noget at bakke det op med, så tag og læs om den forskning der i gang, også selvom det stadig er på et meget tidligt stadie.

Når vi snakker om et felt som der bare ikke er forsket nok i så vil alt være risiko, chancer og gætværk i et eller andet omfang, det er selvsigende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 17:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Det virker til at den pointe Jordforbindelse prøver at komme med(ret så tydeligt), er at man som udgangspunkt ikke bør have noget i sig for at få sin kreative side(eller andre aspekter frem). Selvfølgelig kan det da hjælpe + være en god "booster" for at komme lidt i gang, men det er i udgangspunktet ikke nødvendigt i mine øjne.

For mig at læse så var pointen meget tydelig, uden at han/hun opfører sig bedrevidende omkring mikrodosering osv., desværre blev det vist bare overset eller misforstået.

Det betyder jo ikke at i andre er idioter eller tager fejl mht. mikrodosering, i virker jo til at have ok styr på den info der nu er omkring emnet.

Fokus på det egentlige emne :)

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 19:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Den Rolige skrev:
Det virker til at den pointe Jordforbindelse prøver at komme med(ret så tydeligt), er at man som udgangspunkt ikke bør have noget i sig for at få sin kreative side(eller andre aspekter frem). Selvfølgelig kan det da hjælpe + være en god "booster" for at komme lidt i gang, men det er i udgangspunktet ikke nødvendigt i mine øjne.

For mig at læse så var pointen meget tydelig, uden at han/hun opfører sig bedrevidende omkring mikrodosering osv., desværre blev det vist bare overset eller misforstået.

Det betyder jo ikke at i andre er idioter eller tager fejl mht. mikrodosering, i virker jo til at have ok styr på den info der nu er omkring emnet.

Fokus på det egentlige emne :)

Mvh


Af hjertet tak, endelig en der læser hvad jeg skriver og forholder sig objektivt til det ! ( uden at dømme mig på måske tidligere uforståelige tråde eller kommentare )
så længe vi ikke ved nok, må vi antage at et daglig forbrug af LSD er farligt og skadeligt, indtil det modsatte er bevist ordentligt..

Jeg har ikke mere at skrive om dette emne, den rolige har slået det fast hvad jeg ønskede at oplyse. hav en god aften allesammen !

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team