Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 14:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2018 12:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 okt 2017 12:37
Indlæg: 10
Hej er en pige på 22.
Overvejer at tage amfetamin, hvor farligt er det?
Har hørt det ik er så stærkt det der er i danmark, så det ik er så farligt?
Man kan ik få en psykose eller så noget bare ved at tage det nogle gange vel?
får noget medicin til dagligt for min angst, man kan godt stadig ta det ik?
Ved at det nok er dumt, men det er jo altid dumt at tage stoffer, men har overvejet det længe, og har besluttet mig for det. Er bare begyndt at blive lidt bange for det, men har taget det meget før i tiden, og der skete der ik noget dårligt med mig.
Er det mig der er overdrevet pylret,? Burde jeg ik bare gøre det, nogle gange må man altså godt gøre lidt dumme ting, og har meget koncentrationsbesvær, så ville bruge det til at få styr på min koncentration til at udleve min drøm om at blive forfatter og skrive bøger.
Er helt lost hvad angår min koncentration lige nu og har fået nej til at starte på adhd medicin da jeg ik har adhd.
Så nu har jeg besluttet mig for at tage amf, bare lidt noglegange skal jo nok passe på mig selv.
Nu blev det lidt forvirrende ville bare høre hvor farligt det er hvis man bare lige skulle ta det et par gange og om det er mig der er lidt for pylret?
Amalie


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2018 13:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Klokkeblomst skrev:
Overvejer at tage amfetamin, hvor farligt er det?

Umuligt at sige uden at kende dit helbred både fysisk såvel som psykisk.
For nogen er det uproblematisk, for andre er det særdeles problematisk.

Hvilken medicin tager du til daglig?
Hvordan er dit psykiske overskud generelt? Føler du at du ville have nemt ved at ende i et misbrug? Hvor stor tillid har du til din egen disciplin?

Klokkeblomst skrev:
Har hørt det ik er så stærkt det der er i danmark, så det ik er så farligt

Det er overordnet set nok meget rigtigt, men om det er farligt kommer igen an på så mange andre ting end bare renheden af amfetaminen du ender med at tage.

Klokkeblomst skrev:
Man kan ik få en psykose eller så noget bare ved at tage det nogle gange vel?

Kan du sagtens, kommer igen an på hvor meget du har taget og hvordan dit helbred ellers er generelt. Det kan også være relativt uproblematisk.

Klokkeblomst skrev:
får noget medicin til dagligt for min angst, man kan godt stadig ta det ik?

Hvad får du hvis du vil dele? (Tro mig, der er ikke fordomme omkring den slags herinde)

Klokkeblomst skrev:
Ved at det nok er dumt, men det er jo altid dumt at tage stoffer

Det er langt fra altid dumt at tage stoffer, det kommer fuldstændig an på motivationen til at gøre det og hvad man indtager.

Til sidst med hensyn til dit koncentrationsbesvær så føler jeg amfetamin er en rigtig rigtig skidt løsning her, særligt hvis du selv skal administrere dosis fra det sorte marked, det kan rigtigt hurtigt ende ud i et misbrug hvor hensigten til at starte med var medicinsk.

Man bliver hurtigt afhængig af at fungerer på det skidt, lige pludselig skal man bruge det igen og igen for at klare selv de mindste ting.

Hvad du beskriver her og dine bevæggrunde for at gøre det ville jeg ikke kunne anbefale det, men igen det er svært at danne sig det fulde overblik når man ikke kender dig.


Senest rettet af B-R 04 jan 2018 13:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2018 13:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Amfetamin kan forværre din angst, pas på med at holde dig længe vågen og lad vær at tage høje doser, det tricker personligt min angst helt vildt.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2018 14:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Klokkeblomst skrev:
Har hørt det ik er så stærkt det der er i danmark, så det ik er så farligt?

Jo, det kan sagtens være farligt. Der er stadig risiko involveret i at tage gadeamfetamin, selvom det kun er 10-15% rent; der er folk der stritter om på det hvert år. Grunden til at gadeamfetamin "ikke er så stærkt" er i øvrigt, at det er blandet op med en masse andre fyldestoffer og kemikalierester, som du ikke aner hvad er, og som i sig selv kan være helbredsskadende. Der er ingen lægemiddelstyrelse, der holder øje med hvad bagmænd og pushere propper i dit amf for at kunne tjene flere penge.

Citat:
Man kan ik få en psykose eller så noget bare ved at tage det nogle gange vel?

Jo man kan.

Citat:
får noget medicin til dagligt for min angst, man kan godt stadig ta det ik?

Der er to ting i det: 1) vi ved ikke hvad for noget medicin du tager, så vi kan ikke sige om det er farligt i kombination med amfetamin. Samtidig kan nogle af fyldestofferne have dårlige reaktioner med dit medicin. 2) amfetamin virker ved at stimulere centralnervesystemet (=højere puls, blodtryk etc.) i høj grad, det vil sige at der er mulighed for at det kan fremprovokere din angst. Især taget i betragtning af, at du går ind til det med en vis nervøsitet i forvejen.

Citat:
har meget koncentrationsbesvær, så ville bruge det til at få styr på min koncentration til at udleve min drøm om at blive forfatter og skrive bøger.

Det er den dummeste plan jeg har hørt at ville bruge uren gadeamf mod koncentrationsbesvær. Det er ilden du giver dig til at lege med. Har du overvejet at tale med din lege om alternativer til ADHD-medicin til behandling af dit koncentrationsbesvær? Grunden til man giver ADHD-patienter cns-stimulerende stoffer som Ritalin eller amfetamin er jo netop at de i disse særtilfælde virker beroligende på sindet. Hvis det er blevet konkluderet at du ikke har ADHD/ADD, så er der faktisk ikke meget logik i at ville tage sådan nogle stoffer for at forbedre din koncentration.

Citat:
Så nu har jeg besluttet mig for at tage amf, bare lidt noglegange skal jo nok passe på mig selv.

Hvis du allerede har besluttet dig, hvorfor spørger du så til råds herinde? Og hvorfor har du sat dig fast på noget du selv siger, du ved er 'dumt'?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2018 00:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Jeg melder mig i koret om at det er en rigtig dårlig idé at begynde at tage amf mod koncentrationsbesvær. Du skriver du gerne vil være forfatter og hvis du vil skrive en bog så lyder det som om at du er på vej ud i muligt misbrug af stoffet.

Afhængigt af hvad du får af medicin så undersøg mikrodosering af LSD. I følgende artikel er der der nogen der har haft held med mikrodosering i forhold til ADHD/ADD eller ja koncentrationsbevær. Jeg har selv eksperimenteret med det.

Hvis du ikke har noget imod at læse engelsk. Så se den her :)
https://thethirdwave.co/microdosing-adhd/

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2018 00:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg synes heller ikke at du skal tage amf imod koncentrationsbesvær, især ikke hvis også lider af angst, det kan ende med at gøre begge dele meget værre.

Vil også lige dele det her fra en anden tråd omkring mikrodosering af LSD, da jeg heller ikke synes det er den bedste ide, nødvendigvis.

Skinny Sweaty Man skrev:
David Nichols, grundlægger af Heffter Instituttet og en af den psykedeliske forsknings grand old men har for nyligt advaret mod daglig brug af LSD selv i små doser, da der er risiko for at man kan udvikle alvorlige hjerteproblemer:

Citat:
A more serious issue concerns other receptors that LSD activates. In particular, LSD is a potent activator of the serotonin 5-HT2B receptor. Activation of that receptor stimulates growth of cardiac ventricular and valve tissue. The drug combination marketed as Fen-Phen led to stimulation of the 5-HT2B receptor and caused severe cardiac valvulopathy (valvular heart disease; HVD) in patients. It was withdrawn from the market and led to costly lawsuits for the drug company. Similarly, a drug marketed as Permax for treating Parkinson’s disease also stimulated the 5-HT2B receptor, leading to HVD in a certain percentage of patients, and it too was withdrawn from the market. This condition is very serious, as the only long-term treatment for HVD is cardiac valve replacement surgery.

Some may trivialize this concern, in the belief that microdoses are too low to cause HVD. A 2017 study, however, has reported that the kinetics of LSD binding to the 5-HT2B receptor show that it is “trapped” within the receptor for many hours, and this retention may allow it to accumulate in the receptor. Thus, even low doses could be problematic. Although some of this discussion may be speculative, the microdose user must ask themselves whether the risk is worth it. And, again, we lack rigorous studies that could help us better assess this aspect of LSD's method of action.


http://heffter.org/microdosing-lsd-research-potential/

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 10:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg vil også mene at mikrodosering af LSD ikke er noget man skal gøre kontinuerligt. Jeg har da selv eksperimenteret med det. Men umiddelbart synes jeg det er ret svært at kontrollere. Nogen gange har jeg i hvert fald mistet koncentrationen og været tættere på en trippet følelse. Andre gange har jeg fået så lidt at en kop kaffe havde været ligeså brugbart. Imo er mikrodosering bedst til dage hvor du gerne vil have noget ekstra ud af en dag, men også godt kan klare dig uden at få det fra hånden som du gerne vil.

Hvis man har angst og koncentrationsbesvær tror jeg mikrodosering af LSD kræver en form for terapeutisk assistance (enten i form af en god ven ellers så findes der få psykedeliske terapeuter i DK). Det skal i hvert fald være en kontrolleret proces, for LSD kan altså også være en katalysator for at angst forværres. Derfor tror jeg det er vigtigt at være sammen med en god ven hvis du forsøger dig med dette (selvom det kan virke fjollet, når effekten ikke nødvendigvis er særlig stor). Dog tror jeg stadig at mikrodosering af LSD er langt mindre skadeligt end amfetamin.

Jeg tror faktisk det allerbedste for koncentrationsbesvær er lange gåture. Der kan du gå og filosofere over hvad du har tænkt dig at skrive om, samtidig med at din krops overskydende energi bliver brugt.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 16:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Imo er mikrodosering bedst til dage hvor du gerne vil have noget ekstra ud af en dag, men også godt kan klare dig uden at få det fra hånden som du gerne vil.


Spot on, efter min mening. Tror hovedsageligt mikrodosering er godt til kreativt arbejde, hvor hjernen skal løse "puslespil" af diverse arter og kan være lidt ligegyldigt til f. eks. lagerarbejde, selvom det da har gjort tingene en anelse mere underholdene på div. vikar-vagter for mig.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 18:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Jeg ser det som et skrå plan at bruge LSD, micro dose eller ej, for at være kreativ eller hjælpe en til det, hvis man ikke besidder kreative egenskaber, så skal man måske praktisere dem lidt mere, hvis man mangler kreativitet i sit liv, så tegn, mal, dans, hør musik, gå en tur, mediter, og hvis dette ikke er nok, så tag på kursus og lær det ?

og hvordan fungere micro dose ? altså enten tager du så lidt du ikke mærker det, eller også tager man en dose der gør man mærker bare lidt eller hvordan fungere det?

hvordan finder man sin egen micro dose ? jeg har mødt en gut der tog LSD hverdag, han sagde at han tog lidt mere end hvad andre ville kalde microdose, tænker dette er farligt på lang sigt.
og hvorfor skal man bruge LSD til at booste what ever folk mener der bliver boosted, hvorfor kan man ikke gøre det uden LSD ?

Ik for noget men jeg tænker bare at Placebo må spille en kæmpe rolle i alt det her micro dose halløj, og hvad er slut resultatet så ?

Jeg er meget skeptisk hvad dette angår, håber ikke i forstår det som om jeg ved noget om det, for det gør jeg IKKE, jeg er bare nysgerrig, og meget skeptisk.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 22:00 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Du ser noget som et skråplan som du ikke ved noget om?

Er det mig der misforstår noget?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 23:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jordforbindelse skrev:
Jeg ser det som et skrå plan at bruge LSD, micro dose eller ej, for at være kreativ eller hjælpe en til det, hvis man ikke besidder kreative egenskaber, så skal man måske praktisere dem lidt mere, hvis man mangler kreativitet i sit liv, så tegn, mal, dans, hør musik, gå en tur, mediter, og hvis dette ikke er nok, så tag på kursus og lær det ?

og hvordan fungere micro dose ? altså enten tager du så lidt du ikke mærker det, eller også tager man en dose der gør man mærker bare lidt eller hvordan fungere det?

hvordan finder man sin egen micro dose ? jeg har mødt en gut der tog LSD hverdag, han sagde at han tog lidt mere end hvad andre ville kalde microdose, tænker dette er farligt på lang sigt.
og hvorfor skal man bruge LSD til at booste what ever folk mener der bliver boosted, hvorfor kan man ikke gøre det uden LSD ?

Ik for noget men jeg tænker bare at Placebo må spille en kæmpe rolle i alt det her micro dose halløj, og hvad er slut resultatet så ?

Jeg er meget skeptisk hvad dette angår, håber ikke i forstår det som om jeg ved noget om det, for det gør jeg IKKE, jeg er bare nysgerrig, og meget skeptisk.


Laver du selv noget kreativt eller det bare din mening?

Personligt synes jeg det er fantastisk at udtrykke sig kreativt under påvirkning af diverse substanser, da det åbner op for nogle ting, som man aldrig normalt ville prøve af.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 02:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
BasicReality skrev:
Du ser noget som et skråplan som du ikke ved noget om?

Er det mig der misforstår noget?


Ja det tror jeg det er, at indtage et rusmiddel på daglig basis kræver ikke særlig stor IQ for at konkludere at dette er et skrå plan, at jeg ikke ved noget om microdosing er en helt anden snak.

Buttkraken : jeg har gået 10 år på steiner skole, jeg kan spille violin, fløjte, kontrabas, kan male med kul, kridt og akvarel, og graffiti, har haft et deco crew med folk fra Thylejren hvor vi lavede string art og backdrops til trance fester, ud over det laver jeg bonsai træer og danser hver gang jeg sætter musik på, kreativitet fylder meget af mit liv, så ja jeg har god kendskab til Kunst, har sågar gået 4 måneder på kunsthøjskole og lærte teknikker som guldsmed, glaskunst og som jeg kaldte det LEGE med ler, skulptør ( jeg er ikke fan af LER ).

For mange stoffer ødelægger vores kreative sanser, så jeg synes man skal passe på med at bruge rusmidler til at fremprovokere en kreativ process, selvom det ellers kan virke tiltalende...

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 03:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jordforbindelse skrev:
BasicReality skrev:
Du ser noget som et skråplan som du ikke ved noget om?

Er det mig der misforstår noget?


Ja det tror jeg det er, at indtage et rusmiddel på daglig basis kræver ikke særlig stor IQ for at konkludere at dette er et skrå plan, at jeg ikke ved noget om microdosing er en helt anden snak.


Har du nogensinde hørt om medicin?

Angående det kreative, så snakker vi jo heller ikke om at man skal være blæst hvergang man laver noget, men at man burde prøve det en gang i mellem, for det får virkeligt en til at se det fra en anden vinkel.
Der er mange teknikker og genre, som jeg aldrig havde udforsket eller lært at kende, hvis jeg ikke havde indtaget et kemikalie, der fik mig til at se udover min horisont og prøve noget nyt.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 13:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Buttkraken skrev:
Jordforbindelse skrev:
BasicReality skrev:
Du ser noget som et skråplan som du ikke ved noget om?

Er det mig der misforstår noget?


Ja det tror jeg det er, at indtage et rusmiddel på daglig basis kræver ikke særlig stor IQ for at konkludere at dette er et skrå plan, at jeg ikke ved noget om microdosing er en helt anden snak.


Har du nogensinde hørt om medicin?

Angående det kreative, så snakker vi jo heller ikke om at man skal være blæst hvergang man laver noget, men at man burde prøve det en gang i mellem, for det får virkeligt en til at se det fra en anden vinkel.
Der er mange teknikker og genre, som jeg aldrig havde udforsket eller lært at kende, hvis jeg ikke havde indtaget et kemikalie, der fik mig til at se udover min horisont og prøve noget nyt.


Touche, men medicin og rusmidler synes jeg dog man skal holde adskilt, og hvis du spørger en læge, så vil han også sige at man ikke bør indtage skadelige stoffer dagligt.
Jeg tror ikke jeg har haft et svampetrip hvor jeg ikke tegnede, de er unægteligt forbundet som du også beskriver da psykedeliske stoffer åbner op for muligheder man ikke før kunne komme frem til, her er vi enige, min bekymring var baseret på LSD microdose med en undskyldning om at det var for at blive mere kreativ som Fudge skrev, citat : Tror hovedsageligt mikrodosering er godt til kreativt arbejde, ( citat slut ) dette er farligt i mine øjne.

jeg tænker at når man så ikke tager sin microdose LSD, så kan man ikke være kreativ længere, fordi man har understøttet sin kreativ sanser med LSD, og når det fjernes vil man føle man mangler sin kreative inspiration. ( håber det giver mening, ellers skal jeg nok prøve at uddybe )

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 15:24 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Jordforbindelse skrev:
men medicin og rusmidler synes jeg dog man skal holde adskilt, og hvis du spørger en læge, så vil han også sige at man ikke bør indtage skadelige stoffer dagligt.

Aha, så det er også folk med lav IQ som har multipel sklerose og tager Cannabis dagligt? Det siger lægen også man ikke skal gøre (nogen hvis ikke de fleste i hvert fald).

Jeg er ikke nødvendigvis uenig i at et fast forbrug af mikrodosering af LSD kan have en negativ indvirkning, det var ikke min pointe. Min pointe var at man bør være tilbageholden med at udtale sig om noget som man ikke har et oplyst grundlag på at udtale sig om. Du erkender bogstavelig talt selv at du ikke ved noget om det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 15:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
BasicReality skrev:
Jordforbindelse skrev:
men medicin og rusmidler synes jeg dog man skal holde adskilt, og hvis du spørger en læge, så vil han også sige at man ikke bør indtage skadelige stoffer dagligt.

Aha, så det er også folk med lav IQ som har multipel sklerose og tager Cannabis dagligt? Det siger lægen også man ikke skal gøre.

Jeg er ikke nødvendigvis uenig i at et fast forbrug af mikrodosering af LSD kan have en negativ indvirkning, det var ikke min pointe. Min pointe var at man bør være tilbageholden med at udtale sig om noget som man ikke har et oplyst grundlag på at udtale sig om.


Kunne vi lige blive enige om hvad vi kalder for medicin og hvad vi kalder for rusmidler ?? har du kræft eller sclerose bruger man ikke cannabis for at være skæv, men for at holde sig i live, der er altså en stor forskel på disse to kategorier.

At tage LSD hver dag har ikke noget medicinsk belæg for at det skulle kurere noget som helst, der er ingen forskning der tyder på at det skulle kunne gavne noget, og jeg behøver vel ikke forklare hvorfor folk med sclerose og kræft bruger cannabis, og dette er bestemt ikke for sjov..

Jeg vil gerne lige understrege at mit udsagn :'' at indtage et rusmiddel på daglig basis kræver ikke særlig stor IQ for at konkludere at dette er et skrå plan '' på ingen måde var rettet mod dig, hvis du følte det, det var bare en kynisk måde jeg udtrykte mig på, beklager hvis det blev opfattet personligt, var på ingen måde min hensigt, synes faktisk dine indlæg er super gode, og nyder at læse dine holdinger og synspunkter. kærlighed herfra :hjerte: :hjerte: :hjerte:

_________________
Bonzai guru


Senest rettet af ''Bruger-Slettet'' 10 jan 2018 15:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 15:40 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Jordforbindelse skrev:
Kunne vi lige blive enige om hvad vi kalder for medicin og hvad vi kalder for rusmidler ?? har du kræft eller sclerose bruger man ikke cannabis for at være skæv, men for at holde sig i live, der er altså en stor forskel på disse to kategorier.

Nej det kan vi ikke blive enige om for de er ikke nødvendigvis adskilt, der kan sågar være en direkte correlation i deres positive virkning som medicin.
Jordforbindelse skrev:
At tage LSD hver dag har ikke noget medicinsk belæg for at det skulle kurere noget som helst, der er ingen forskning der tyder på at det skulle kunne gavne noget, og jeg behøver vel ikke forklare hvorfor folk med sclerose og kræft bruger cannabis, og dette er bestemt ikke for sjov..


Jeg vil anbefale at se dette foredrag: https://www.youtube.com/watch?v=-BzQyqBTzmc

For at sætte det lidt i perspektiv hvordan tror du så folk forholdte sig til cannabis som medicin de sidste 30-40 år? Her er et hint, folk var generelt stærke modstandere af det netop ligesom du er lige nu med LSD. Folk snakker ligesom dig på et uoplyst grundlag. Længere er den bare ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 15:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
BasicReality skrev:
Jordforbindelse skrev:
Kunne vi lige blive enige om hvad vi kalder for medicin og hvad vi kalder for rusmidler ?? har du kræft eller sclerose bruger man ikke cannabis for at være skæv, men for at holde sig i live, der er altså en stor forskel på disse to kategorier.

Nej det kan vi ikke blive enige om for de er ikke nødvendigvis adskilt, der kan sågar være en direkte correlation i deres positive virkning som medicin.
Jordforbindelse skrev:
At tage LSD hver dag har ikke noget medicinsk belæg for at det skulle kurere noget som helst, der er ingen forskning der tyder på at det skulle kunne gavne noget, og jeg behøver vel ikke forklare hvorfor folk med sclerose og kræft bruger cannabis, og dette er bestemt ikke for sjov..


Jeg vil anbefale at se dette foredrag: https://www.youtube.com/watch?v=-BzQyqBTzmc

For at sætte det lidt i perspektiv hvordan tror du så folk forholdte sig til cannabis som medicin de sidste 30-40 år? Her er et hint, folk var generelt stærke modstandere af det netop ligesom du er lige nu med LSD. Folk snakker ligesom dig på et uoplyst grundlag. Længere er den bare ikke.


Det er jeg enig med dig i, det kræver årtier at oplyse folk og få sandheden frem, og jeg har også sat mig meget ind i LSD'ens virknings mekanismer og dertil brugbare efter-effekter det især har på psykisk syge/terminal syge mennesker, som så opnår en bedre erkendelse af deres tilværelse, når det så er sagt, så vil jeg stadig vove og påstå at der er så meget om LSD vi ikke ved, til at vi kan fastlå at en daglig mircodosering gør mere gavn end skade

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 15:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Jordforbindelse skrev:
Det er jeg enig med dig i, det kræver årtier at oplyse folk og få sandheden frem, og jeg har også sat mig meget ind i LSD'ens virknings mekanismer og dertil brugbare efter-effekter det især har på psykisk syge/terminal syge mennesker, som så opnår en bedre erkendelse af deres tilværelse, når det så er sagt, så vil jeg stadig vove og påstå at der er så meget om LSD vi ikke ved, til at vi kan fastlå at en daglig mircodosering gør mere gavn end skade

Vi ved af gode grunde ikke nok da forskning har været særdeles begrænset af at LSD er ulovligt.
Men særligt de seneste år er der virkelig mange individuelle artikler der dukker op rundt omkring med folk som har positiv gavn af LSD mikrodosering.

Nu har jeg ikke selv gjort det over længere tid, men har i perioder gjort det et par gange om ugen og har selv oplevet en meget positiv effekt.

Det sammen men den generelle erkendelse af at psykedeliske stoffer virker helbredende på det depressive sind så syntes jeg det er lige frækt nok at kategorisk afvise det.

Vi ved forhåbentlig mere allerede i løbet af i år:
http://www.businessinsider.com/microdos ... &IR=T&IR=T
http://beckleyfoundation.org/microdosing-lsd/

Tilføjelse:
https://motherboard.vice.com/en_us/arti ... of-science

Citat:
The data Fadiman presented at the MAPS conference was culled from the reports of 418 volunteers, of whom 284 were men, 126 were women and 5 identified as trans, nonbinary, or genderqueer. The age range from the group was 18-78, with an average age of 34, and a full three-quarters of the participants cited 'depression' as their primary reason for choosing to microdose.

In keeping with the received wisdom, those taking LSD microdoses reported a remarkable increase in feelings of determination, alertness, and energy, as well as a strong decrease in feelings of depression. Interestingly, however, Fadiman noted that microdosing LSD didn't seem to work out as well for those who entered the study on the basis of anxiety alone—microdosing LSD actually seemed to increase their anxiety. However, those participants who cited anxiety and depression, rather than just anxiety, noted an overall increase in their feelings of mental wellbeing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 16:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jordforbindelse skrev:
Hvis du spørger en læge, så vil han også sige at man ikke bør indtage skadelige stoffer dagligt.

Har du aldrig hørt om methylphenidat, lisdexamfetamin, morfin, osv?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team