Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 08:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 108 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 jan 2018 04:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hvorfor skulle man overhovedet opsøge og indtage homøopatiske midler, hvis alting udveksler de nødvendige kerneinformationerne gennem deres kontaktflader?
Altså sygdomme ville jo ikke eksisterer hvis homøopatien var reel?

Hvorfor ikke bare indånde den luft der har været i kontakt med det helbred man ønsker?
Som Ryhudaso også påpeger.

Så et eller andet sted, fordi jeg har en efterbrænder af ketamin kørende, så kan du/i mærke det lige nu? Fordi min kommunikation er influeret af mit stofindtag? Jeg har også 10 gram svampe, 3 mærker lsd og ½ g dmt liggende?


Er det bare en gimmick og en scam? Ren industri for de som ikke selv tænke kan? Skal det være i vand?


Jeg tror det er psyken.
Man ser jo også sunde og raske mennesker der påstår de er syge, selvom der intet fysiologisk er galt med dem. Forudsætningen må være at helbredelsen sker uden bevidsthedens erkendelse (jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det).
Det handler om erfaring, viden, osv.

Som eksempel har jeg en elefant inde i hovedet. Jeg så engang en elefant. Jeg har en god hukommelse og nu sanser jeg mig denne elefant. Men inde i mit hoved (tror jeg) kun der er blod og bløddele, men et eller andet sted er der en brøkdel af en elefant.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 05:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
[quote="Alf'n"]Hvorfor skulle man overhovedet opsøge og indtage homøopatiske midler, hvis alting udveksler de nødvendige kerneinformationerne gennem deres kontaktflader?
Altså sygdomme ville jo ikke eksisterer hvis homøopatien var reel?

Hvorfor ikke bare indånde den luft der har været i kontakt med det helbred man ønsker?
Som Ryhudaso også påpeger.

Så et eller andet sted, fordi jeg har en efterbrænder af ketamin kørende, så kan du/i mærke det lige nu? Fordi min kommunikation er influeret af mit stofindtag? Jeg har også 10 gram svampe, 3 mærker lsd og ½ g dmt liggende?


Er det bare en gimmick og en scam? Ren industri for de som ikke selv tænke kan? Skal det være i vand?


Jeg tror det er psyken.
Man ser jo også sunde og raske mennesker der påstår de er syge, selvom der intet fysiologisk er galt med dem. Forudsætningen må være at helbredelsen sker uden bevidsthedens erkendelse (jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det).
Det handler om erfaring, viden, osv.

Som eksempel har jeg en elefant inde i hovedet. Jeg så engang en elefant. Jeg har en god hukommelse og nu sanser jeg mig denne elefant. Men inde i mit hoved (tror jeg) kun der er blod og bløddele, men et eller andet sted er der en brøkdel af en elefant.[/

Shit. Jeg blev lige ramt af dit lager.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 05:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Psykofreak skrev:

Shit. Jeg blev lige ramt af dit lager.


Så bare vent til du smager det :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 05:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Alf'n så dette argument ville du bruge overfor 7000 tyske læger som med spænding venter på at du prøver at forklare dem at det de udføre dagligt er ren hokus pokus magi ? mens patienter sidder raske og griner fordi de er blevet helbredt med det du referer som værende luft ?

Prøv kom med bare 1 argument som forklare hvorfor hele det tyske sundhedsvæsen og mange andre lande der benytter homøopati tager fejl ? hvorfor tror i at det er så udbredt homøopati, tror i seriøst bare det er hokus pokus vand som ikke gør andet end placebo ...

Der bliver solgt for mange hundrede tusinde $$$ af homøopatisk medicin hvert år, hvis det bare var vand, hvordan i alverdens skulle det så blive så populært og så udbredt ??

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 05:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg tror godt lægerne selv ved at det er ren facade, men at de insisterer på at bibeholde denne, netop fordi der er så mange menneske der har behov for "medicinsk"hjælp, og at det er bedre og bare sige jaja drik det her vand, end at fylde dem med antipsykotikum. De der har lyst til at dykke videre ind i deres psyke, er også frit stillet til det, eller næsten i hvert fald (her tænker jeg navnlig ibogain).

For mange, er det, at tage en pille, al den hjælp de har brug for.

Verdenen er et skørt sted min ven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 11:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
@ Jordforbindelsen - som du selv startede denne tråd:

copy paste : Den alternative medicin har stærk medvind i Tyskland, og til forskel fra Danmark går den etablerede lægeverden i stadig højere grad hånd i hånd med retninger som traditionel kinesisk medicin, akupunktur, naturlægemidler og homøopati. Hele 7000 tyske læger – eller fem procent af den samlede lægestand – har en tillægsuddannelse inden for homøopati, som de især bruger ved mildere sygdomme som forkølelser og mavebesvær. ( citat slut )

De 7000 læger bruger især honøopati på forkølelse og mavebesvær - sygdomme som går over af sig selv - men kan man lige nå at sælge lidt homøpatisk medicin ( rent vand ) til de syge inde de selv bliver raske igen, så er det da bare god forretning.

- er lige kommet i tanke om at der må være det vand jeg hælder i min rom-toddy, når jeg er forkølet, som gør mig rask igen. Homøopati virker basta!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 13:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
de har stor succes med at helbrede kræft med giften fra mistelten, det foregår i ida wegman centret, og jeg kender en der blev behandlet for leukemi og er nu rask, jeg kunne blive ved med de her historie, men i vil helt sikkert bare sige jeg lyver og jeres kæmpe ignorance overfor det ville aldrig tillade at jeg måske har ret i det her, egentlig er jeg også ligeglad med hvad i tror på angående homøopati, det virker ikke til at i er åbne overfor det, ligemeget hvor mange læger eller helbredte patienter der fortæller at det virker, vil i stadig side med en tommelfinger i navlen og klynge jer desperat til alt det kemi i påstar kan rede verden.

Det meste kemiske medicin er REN symptombehandling, kemo dræber flere end de reder, hovedpinepiller morfin, u name it, præprerater til at ignorere det kroppen prøver at fortælle os...
i kan forgude den medicinal industri og kemi alt det i vil. mens jeg vader rundt i hvad i vil kalde mirakler og hokus pokus...


Buddha Quote: “The cause of all pain and suffering is ignorance.”

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 14:02 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Har ikke lige kunne overskue at læse denne lange og indviklede debat igennem, så smider bare mit spørgsmål:

Hvad er den konkrete forskel på homoøpati og brug af plante/naturmedicin?

Jeg vil give dig ret i at LANGT det meste medicin fokuserer på symptombehandling, dog er det i mange (ikke alle) tilfælde heller ikke muligt at behandle andet end symptomerne.

Er selv tilhænger af:
+7 timers søvn, sund varieret kost, 2 liter vand om dagen, ingen sukker efter kl 19 på hverdage, lidt kosttilskud for at få alle vitaminer og mineraler, fysisk hård aktivitet, frisk luft og sol.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 14:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
http://livsstil.tv2.dk/sundhed/2016-06- ... -det-i-dag
copy paste
Undervejs i forløbet har hun også haft fokus på en sund levestil, kosttilskud, akupunktur, ozonterapi, hypertermi, homøopati, infusion med højdosis C-vitamin, mistelten, infrarød sauna og rejser til Brasilien til healeren John of God.
( citat slut )
Jamen så får i da lige endnu en historie, dog med dokumentation.

Homøopati står aldrig alene, da den alternative behandling kommer rundt om mange behandlingformer, f.eks akupunktur, men det er stadig med til at heldbrede..

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 14:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Koalabjørnen skrev:
Har ikke lige kunne overskue at læse denne lange og indviklede debat igennem, så smider bare mit spørgsmål:

Hvad er den konkrete forskel på homoøpati og brug af plante/naturmedicin?

Jeg vil give dig ret i at LANGT det meste medicin fokuserer på symptombehandling, dog er det i mange (ikke alle) tilfælde heller ikke muligt at behandle andet end symptomerne.

Er selv tilhænger af:
+7 timers søvn, sund varieret kost, 2 liter vand om dagen, ingen sukker efter kl 19 på hverdage, lidt kosttilskud for at få alle vitaminer og mineraler, fysisk hård aktivitet, frisk luft og sol.



Biopath/naturopath, eller Phytoterapeut, bruger modsat homøopati de doser som er i planten til at helbrede, lidt ligsom med vores sunhedsvæsen dog bare med planter istedet for kemi, man kan ikke udelukke det ene med det andet, alle mennesker er forskellige, og alle behandlinger skal derfor ses seperate, du kan ikke behandle flere mennesker med samme behandling, da vi ikke er ens.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 14:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Jordforbindelse skrev:
Det meste kemiske medicin er REN symptombehandling, kemo dræber flere end de reder, hovedpinepiller morfin, u name it, præprerater til at ignorere det kroppen prøver at fortælle os...
i kan forgude den medicinal industri og kemi alt det i vil. mens jeg vader rundt i hvad i vil kalde mirakler og hokus pokus...


Homøopatiske behandlinger 'fungerer' også i princippet gennem kemi, så jeg forstår ikke dit hetz?? Principperne de behandler ud fra i homøopatien er bare ikke baseret på evidensfunderet forskning. At man skulle være 'ignorant', fordi man mener at medicinsk behandling bør baserer sig på reel viden, der lever op til bredt anerkendte standarder og ikke anekdotiske historier må jeg stille mig undrende overfor. Så vidt jeg kan se, er det dét som den her debat står og falder på; divergerende forståelser af, hvad der konstituerer gyldig og saglig viden. Og så længe det ikke bliver addresseret, så kan hver side kævle i hver sin retning, uden at samtalen reelt set rykker nogen vejne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 16:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Plejadestjerne skrev:
Jordforbindelse skrev:
Det meste kemiske medicin er REN symptombehandling, kemo dræber flere end de reder, hovedpinepiller morfin, u name it, præprerater til at ignorere det kroppen prøver at fortælle os...
i kan forgude den medicinal industri og kemi alt det i vil. mens jeg vader rundt i hvad i vil kalde mirakler og hokus pokus...


Homøopatiske behandlinger 'fungerer' også i princippet gennem kemi, så jeg forstår ikke dit hetz?? Principperne de behandler ud fra i homøopatien er bare ikke baseret på evidensfunderet forskning. At man skulle være 'ignorant', fordi man mener at medicinsk behandling bør baserer sig på reel viden, der lever op til bredt anerkendte standarder og ikke anekdotiske historier må jeg stille mig undrende overfor. Så vidt jeg kan se, er det dét som den her debat står og falder på; divergerende forståelser af, hvad der konstituerer gyldig og saglig viden. Og så længe det ikke bliver addresseret, så kan hver side kævle i hver sin retning, uden at samtalen reelt set rykker nogen vejne.


Men har du nogen erfaring med homøopati ? på hvilket grundlag argumentere du ud fra ? noget du har læst på nettet, eller har du været ude i den virkelige verden og undersøge om homøopati rent faktisk er hokus pokus eller ej ?

hvad med hende som jeg linkede til i TV2 linket, hun blev helbredt gennem healing og mistelten som homøopati medicin, siger du at det ikke er rigtigt ? eller at hun blev rask af en helt tredje årsag, jeg kender mange der er blevet helbredt af homøopati, siger du jeg lyver når jeg påstår det, fordi du ikke har erfaret det ?

og du tager fulstændig fejl angående at det i et princip skulle fungere gennem kemi, du kan ikke spore noget kemi i homøopatisk medicin, der er kun energi aftrykket tilbage i vandets hukommelse, og ja det virker måske some none-sense for dem som ikke ved bedre, eller som sværger til traditionel kemisk behandling af sygdom, igen vil jeg referer til kemisk medicin som kun er symptom behandling, hvor homøopati hjælper kroppen til at selv at komme i balance og slå sygdom ihjel.

kan man helbrede kræft med placebo ?

Der er så mange aspekter i homøopati at man ikke bare kan kategorisere det som værende vand på flaske, selve dialogen mellem patienten og homøopaten er nøglen i helbredelse, så medicinen står på ingen måde alene når man holistisk vil helbrede en person med naturlige remedier

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 16:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Kemoterapi hjælper ikke nødvendigvis kræftpatienter, der er meget syge. Faktisk kan det slå dem ihjel. ( citat slut )

https://politiken.dk/viden/art5054577/K ... nter-ihjel


Men i 27 procent af tilfældene var kemobehandlingen enten direkte skyld i patientens død eller fremskyndede døden, og 19 procent af patienterne burde fra starten slet ikke have været behandlet med kemoterapi citat slut

( alt er copy pastet i dette svar )

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 16:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det sælger godt at appellere til folks sundshesfølelse, om det er detox, homøpati, mineralvand eller lignende. Det virker sjældent, men man kan jo godt købe sig glad :)
Har intet tilovers for dem, der sælger sådan noget, hvis de markedsfører det som "lægemiddel", "dokumenteret helbredende effekt" uden at det er dokumenteret (ofte er det tomme påstande). Det snyder folk som formentlig har brug for réel hjælp.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Senest rettet af spaffeh 13 jan 2018 17:04, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 16:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 13:24
Indlæg: 26
Jordforbindelse skrev:
Plejadestjerne skrev:
Jordforbindelse skrev:
Det meste kemiske medicin er REN symptombehandling, kemo dræber flere end de reder, hovedpinepiller morfin, u name it, præprerater til at ignorere det kroppen prøver at fortælle os...
i kan forgude den medicinal industri og kemi alt det i vil. mens jeg vader rundt i hvad i vil kalde mirakler og hokus pokus...


Homøopatiske behandlinger 'fungerer' også i princippet gennem kemi, så jeg forstår ikke dit hetz?? Principperne de behandler ud fra i homøopatien er bare ikke baseret på evidensfunderet forskning. At man skulle være 'ignorant', fordi man mener at medicinsk behandling bør baserer sig på reel viden, der lever op til bredt anerkendte standarder og ikke anekdotiske historier må jeg stille mig undrende overfor. Så vidt jeg kan se, er det dét som den her debat står og falder på; divergerende forståelser af, hvad der konstituerer gyldig og saglig viden. Og så længe det ikke bliver addresseret, så kan hver side kævle i hver sin retning, uden at samtalen reelt set rykker nogen vejne.


Men har du nogen erfaring med homøopati ? på hvilket grundlag argumentere du ud fra ? noget du har læst på nettet, eller har du været ude i den virkelige verden og undersøge om homøopati rent faktisk er hokus pokus eller ej ?

hvad med hende som jeg linkede til i TV2 linket, hun blev helbredt gennem healing og mistelten som homøopati medicin, siger du at det ikke er rigtigt ? eller at hun blev rask af en helt tredje årsag, jeg kender mange der er blevet helbredt af homøopati, siger du jeg lyver når jeg påstår det, fordi du ikke har erfaret det ?

og du tager fulstændig fejl angående at det i et princip skulle fungere gennem kemi, du kan ikke spore noget kemi i homøopatisk medicin, der er kun energi aftrykket tilbage i vandets hukommelse, og ja det virker måske some none-sense for dem som ikke ved bedre, eller som sværger til traditionel kemisk behandling af sygdom, igen vil jeg referer til kemisk medicin som kun er symptom behandling, hvor homøopati hjælper kroppen til at selv at komme i balance og slå sygdom ihjel.

kan man helbrede kræft med placebo ?

Der er så mange aspekter i homøopati at man ikke bare kan kategorisere det som værende vand på flaske, selve dialogen mellem patienten og homøopaten er nøglen i helbredelse, så medicinen står på ingen måde alene når man holistisk vil helbrede en person med naturlige remedier


ALT hvad du siger her, er noget vi også diskuterede igår, men jeg spørger igen (igen igen):

- Hvordan vil du have, at vi skal vurdere, hvad der kurerede din ven, når det eneste vi har at forholde os til, er en anekdote, hvor du påstår at homøopati var kuren? Vi aner ikke hvad hun har fået af anden behandling og hvordan hendes sygdomsforløb har været i øvrigt.

- Jeg vil stadig gerne vide, hvorfor jeg ikke bliver syg af mit postevand, hvis det i princippet bærer energiaftryk af ALT hvad det har været i kontakt? Pest, kolera, jordbakterier, døde fasaner.. Eller omvendt, hvorfor har jeg nogensinde haft madforgiftning? Mit vand har jo 100% været i kontakt med nogle lignende baciller tidligere, så hvorfor beskyttede energiaftrykket mig ikke?

Er godt klar over, at vores måder at vurdere viden på, bare ikke stemmer overens.

Så mest for andre der læser med: Resultaterne for misteltens effekt på kræft er blandede, og der mangler ordentlige studier på området, før det kan vurderes, ifølge dette metastudie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0011961/

Jeg bliver sgu harm og ængestelig, når folk begynder at kaste om sig med skråsikre påstande om, hvad der kurerer kræft, for der er desperate mennesker derude, som er villige til at prøve alt.


Senest rettet af SpotlessMind 13 jan 2018 17:02, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 16:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
spaffeh skrev:
Det sælger godt at appellere til folks sundshesfølelse, om det er detox, homøpati, mineralvand eller lignende. Det virker sjældent, men man kan jo godt købe sig glad :)
Har intet tilovers for dem, der sælger sådan noget, hvis de markedsfører det som "lægemiddel", "dokumenteret helbredende effekt" uden rent faktisk at være det. Det snyder folk som formentlig har brug for réel hjælp.



det gør de nemlig præcis ikke her er et eksempel : Aconitum D30 er et homøopatisk lægemiddel uden godkendte terapeutiske indikationer.
Konsulter en læge hvis symptomerne ikke forsvinder ved brug af lægemidlet.

dette står anført ved alt homøopatisk medicin, derfor er det et valg man selv tager.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 17:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
SpotlessMind skrev:
Jordforbindelse skrev:
Plejadestjerne skrev:
Jordforbindelse skrev:
Det meste kemiske medicin er REN symptombehandling, kemo dræber flere end de reder, hovedpinepiller morfin, u name it, præprerater til at ignorere det kroppen prøver at fortælle os...
i kan forgude den medicinal industri og kemi alt det i vil. mens jeg vader rundt i hvad i vil kalde mirakler og hokus pokus...


Homøopatiske behandlinger 'fungerer' også i princippet gennem kemi, så jeg forstår ikke dit hetz?? Principperne de behandler ud fra i homøopatien er bare ikke baseret på evidensfunderet forskning. At man skulle være 'ignorant', fordi man mener at medicinsk behandling bør baserer sig på reel viden, der lever op til bredt anerkendte standarder og ikke anekdotiske historier må jeg stille mig undrende overfor. Så vidt jeg kan se, er det dét som den her debat står og falder på; divergerende forståelser af, hvad der konstituerer gyldig og saglig viden. Og så længe det ikke bliver addresseret, så kan hver side kævle i hver sin retning, uden at samtalen reelt set rykker nogen vejne.


Men har du nogen erfaring med homøopati ? på hvilket grundlag argumentere du ud fra ? noget du har læst på nettet, eller har du været ude i den virkelige verden og undersøge om homøopati rent faktisk er hokus pokus eller ej ?

hvad med hende som jeg linkede til i TV2 linket, hun blev helbredt gennem healing og mistelten som homøopati medicin, siger du at det ikke er rigtigt ? eller at hun blev rask af en helt tredje årsag, jeg kender mange der er blevet helbredt af homøopati, siger du jeg lyver når jeg påstår det, fordi du ikke har erfaret det ?

og du tager fulstændig fejl angående at det i et princip skulle fungere gennem kemi, du kan ikke spore noget kemi i homøopatisk medicin, der er kun energi aftrykket tilbage i vandets hukommelse, og ja det virker måske some none-sense for dem som ikke ved bedre, eller som sværger til traditionel kemisk behandling af sygdom, igen vil jeg referer til kemisk medicin som kun er symptom behandling, hvor homøopati hjælper kroppen til at selv at komme i balance og slå sygdom ihjel.

kan man helbrede kræft med placebo ?

Der er så mange aspekter i homøopati at man ikke bare kan kategorisere det som værende vand på flaske, selve dialogen mellem patienten og homøopaten er nøglen i helbredelse, så medicinen står på ingen måde alene når man holistisk vil helbrede en person med naturlige remedier


ALT hvad du siger her, er noget vi også diskuterede igår, men jeg spørger igen (igen igen):

- Hvordan vil du have, at vi skal vurdere, hvad der kurerede din ven, når det eneste vi har at forholde os til, er en anekdote, hvor du påstår at homøopati var kuren? Vi aner ikke hvad hun har fået af anden behandling og hvordan hendes sygdomsforløb har været i øvrigt.

- Jeg vil stadig gerne vide, hvorfor jeg ikke bliver syg af mit postevand, hvis det i princippet bærer energiaftryk af ALT hvad det har været i kontakt? Pest, kolera, jordbakterier, døde fasaner.. Eller omvendt, hvorfor har jeg nogensinde haft madforgiftning? Mit vand har jo 100% været i kontakt med nogle lignende baciller tidligere, så hvorfor beskyttede energiaftrykket mig ikke?

Er godt klar over, at vores måder at vurdere viden på, bare ikke stemmer overens.

Så mest for andre der læser med: Resultaterne for misteltens effekt på kræft er blandede, og der mangler ordentlige studier på området, før det kan vurderes, ifølge dette metastudie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0011961/

Jeg bliver sgu harm og ængestelig, når folk begynder at kaste om sig med skråsikre påstande om, hvad der kurerer kræft, for der er desperate mennesker derude, som er villige til at prøve alt.
(


Præcis og det bliver jeg da også, jeg er lykkelig over at have fundet de svar i livet jeg har, og vil gerne dele dem med andre, prøv hør hende kvinden her der var ramt af kræft http://livsstil.tv2.dk/sundhed/2016-06- ... -det-i-dag

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 17:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
https://homeopathyplus.com/homeopathy-s ... sons-life/

Her er endnu en historie fra Roger Daltrey hvis i kender ham: lead singer from rock band The Who– told.

Roger Daltrey is among a long and distinguished list of musicians and singers who have spoken positively about homeopathy, from Beethoven, Chopin, and Schumann to the more recent Paul McCartney, George Harrison, Ravi Shankar, Jon Faddis, Dizzy Gillespie, Shirley Verrett, Pete Townshend, Bob Weir, Paul Rodgers, Annie Lennox, Cher, Tina Turner and Axl Rose.

(copy paste det hele)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 17:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Jordforbindelse skrev:
Plejadestjerne skrev:
Homøopatiske behandlinger 'fungerer' også i princippet gennem kemi, så jeg forstår ikke dit hetz?? Principperne de behandler ud fra i homøopatien er bare ikke baseret på evidensfunderet forskning. At man skulle være 'ignorant', fordi man mener at medicinsk behandling bør baserer sig på reel viden, der lever op til bredt anerkendte standarder og ikke anekdotiske historier må jeg stille mig undrende overfor. Så vidt jeg kan se, er det dét som den her debat står og falder på; divergerende forståelser af, hvad der konstituerer gyldig og saglig viden. Og så længe det ikke bliver addresseret, så kan hver side kævle i hver sin retning, uden at samtalen reelt set rykker nogen vejne.


Men har du nogen erfaring med homøopati ? på hvilket grundlag argumentere du ud fra ? noget du har læst på nettet, eller har du været ude i den virkelige verden og undersøge om homøopati rent faktisk er hokus pokus eller ej ?

hvad med hende som jeg linkede til i TV2 linket, hun blev helbredt gennem healing og mistelten som homøopati medicin, siger du at det ikke er rigtigt ? eller at hun blev rask af en helt tredje årsag, jeg kender mange der er blevet helbredt af homøopati, siger du jeg lyver når jeg påstår det, fordi du ikke har erfaret det ?


Har du forstået et ord af, hvad jeg har skrevet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 17:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jordforbindelse skrev:
hvem siger 200 års forskning er til vores fordel, hvis det er medicinalindustrien der har undertykt alle alternative behandlingsformer og erklæret klapJagt på alt som ikke kan bevises i et reagensglas ?

(1) Overvej lige at over 7000 er højt uddannede special læger indenfor Homøopati ansat af tysk regering, hvorfor skulle de tage fejl og du have ret ?? kan du så komme med et klogt svar på det ? eller skal vi bare tro på det du skriver fordi det sagligt virker rigtigt ? hvorfor skulle du ikke tage fejl husk på at 5% af alle tyske læger vil fortælle dig du tager fejl, måske flere, men 5% er hvertfald uddannet i det, endnu flere vil bekræfte at det virker, vi snakker mange tusinde uddannede læger som vil fortælle dig at homøopati virker....

(2) Eller er alle tyskere bare nogle idioter der ikke fatter en skid om videnskab ? de har meget mere økologi og vegetar venlighed end noget andet land nærmest, deres sundheds system er i topklasse, bedre end i danmark faktisk, prøv undersøg dette, så et sundhedsvæsen bedre end det danske er fortaler for homøopati, det forekommer slet ikke underligt i dine tanker ?

(3) Berlingske copy paste : BERLIN: Ingen taler om behandlingsgaranti i Tyskland - og heller ikke om »kvalitet« i sygehusvæsenet. Det er der ingen grund til. Der er ingen ventelister, behandlingen er almindeligvis i top, og det er reglen snarere end undtagelsen, at man har en fast læge, så man ikke hver dag vågner op til et nyt ansigt.

De gode forhold skyldes dels tradition, dels en anden opbygning af sundhedsvæsenet. Tyskerne ville aldrig finde sig i den danske udgave af sundhedsvæsenet, fordi de er vant til, at det fungerer. De er også forkælede. Der er en overproduktion af læger og et apotek på hvert gadehjørne. Speciallæger konkurrerer hårdt og er lykkelige for at få kunder. ( citat slut )


Jeg har læst samtlige indlæg i tråden, men vælger at forholde mig til, hvad der virker som et svar på mit sidste indlæg. Jeg beklager, at dette måske bliver lidt langt, men da jeg dels har en akademisk uddannelse indefor biokemi/molekylærbiologi/organisk kemi, samt professionelt beskæftiger mig med interfasen af videnskab, teknologi og samfund (STS) og rent personligt altid har været engageret i specifikt debatten om "alternativ" medicin, har jeg en del pointer jeg gerne vil dele i denne tråd. Det er ikke fordi jeg bilder mig ind, at man som følge af lidt uddannelse kun kan sige sandheder, jeg bilder mig dog ind, at jeg ved lidt mere, end den gennemsnits google-uddannede.

1: Medicinal industrien har ikke klapjagt på nogen. Faktisk tænker jeg, at de er ret ligeglade. ”BigHerba”, som det kaldes, er i øvrigt en industri i ca samme størrelse, så det klassiske, karikerede billede af den store stygge medicinal industri, er efterhånden blot et falmet minde i denne henseende.

2: Jeg ved ikke helt, hvem de 7000 læger er. Jeg vil dog gladelig sige, at de hver og en tager fejl. Omvendt, hvis 5 % (7000) er for, må 95 % (~134000) være imod. Det er dog irrelevant. Tyskland har et stort problem i, hvor meget CAM får lov at fylde, der primært skyldes, at staten ikke skal betale men at folk selv betaler gennem forsikringer og des lige.
Hvis de 7000 læger, faktisk er homøopater, giver jeg heller intet for deres uddannelse. Naturopater, homøopater, phytopater o.lign. er ganske enkelt ikke uddannet i noget faktuelt. Man kan ikke have ekspertise i et felt, hvor der ikke er en sammenhængende forklaringsmodel.

Alternativmedicin og økologi handler ikke om videnskab. Det handler nærmere om psykologi. Det føles godt, at tro at noget er naturligt. Det er blevet det moderne ideal.
Politik afspejler dette. I Danmark kan vi holde det på afstand, da alle er lige for staten og staten kræver en dokumentation, før denne vil give penge til det. Ergo kan kvaksalverne kun leve af dem, der selv vil give dem penge.

(3): Det tyske sundhedsvæsen fungere, hvorfor er det relevant? Tyskland er også landet, hvor bla. Borrelia læger kan sidde i fred, mens de høster millioner på fejl-diagnoser og tvivlsomme behandlinger. Det er ikke sigende for noget, alt har gode og dårlige sider.



Det overordnede spørgsmål forbundet med CAM plejer at være: ”Hvad er skaden?”. Hvad er skaden ved f.eks. akupunktur, kiropraktik eller homøopati? Umiddelbart vil man måske sige, at den er mild; man spilder højest lidt penge og tid. For akupunktur er der selvfølgelig nogle ret alvorlige infektioner en gang i mellem, og nogle der dør af kiropraktik som følge af blodpropper fra hals-manipultaionen men homøopati, det er jo bare vand. Der er dog flere risici forbundet, både for individet og samfundet:

(1) når vi som samfund vælger, at det er helt acceptabelt at give en anden standard til homøopati en al anden medicin, så er der ikke længere nogen kritisk rettesnor. Hvorfor skal medicin gennemtestes, hvis homøopati ikke skal? Fordi medicinen virker? Lægemidler må være lægemidler og deres virkemekanisme skal dokumenteres, før de kan bruges.

(2) Et velkendt problem i bla. USA er, at når CAM (fx homøopati) er tilladt, er naturopather osv også sanktionerede. Disse underuddannede sundheds-fagligepersoner er notoriske for, at fejl diagnosticere og fejl-behandle. Fx er homøopati som behandling for kræft knapt så spiselig som det er ved en forkølelse.

(3) Regner man sammen, hvor mange ressourcer der spildes på CAM verden over, vil man se, at der er tale om svimlende summer der er i størrelsesordenen af, hvad der bruges på konventionel medicin.

(4) Der er noget fundamentalt amoralsk ved, at behandle mennesker med noget der beviseligt er uden effekt, hvis man har mulighed for, at behandle med noget, der beviseligt har en effekt.

Slutteligt, hvis du selv læser hvad du linker/citere, så har hende fra TV2, der prøvede jeg ved ikke hvor mange alternative behandlinger, stadig kræft og har, mig bekendt, fået fjernet en tumor i mave-tarmsystemet efter den artikel. Der findes dog folk, som spontant kommer sig over alvorlige kræftsygdomme. At dette sker sideløbende med en masse effektløse behandlinger betyder ikke, at behandlingerne virker.
Listen af folk der dør, også af kræft, mens de får alternative behandling er umådeligt lang. Det er ingen ”skjult sandhed”, det er en tillokkende illusion.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 108 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team