Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 00:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2018 11:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 dec 2017 16:37
Indlæg: 11
Jeg har ADHD og har engang taget medicin for det, men gør det ikke længere. I mellemtiden har jeg taget rigtig mange stoffer som coke, amf og emma. Nu skal jeg begynde på min adhd medicin igen, men er nu blevet i tvivl om jeg så kan forsætte med at tage stoffer i weekenden af og til? eller om det vil komme til at påvirke mig på den dårlige måde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2018 17:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2017 13:18
Indlæg: 10
Med ADHD medicin, mener du Ritalin (methylphenidate)? Der findes jo mange typer ADHD-medicin. Fælles for de fleste er at de er centralstimulerende, hvilket vil sige "opkvikkende" eller "stimulerende", tager du coke/amfetamin ved siden af det, tager du ekstra meget stimulerende medicin. Det kan medføre forhøjet blodtryk, nervøsitetsdannelse, aggression, agitation etc.. Men det er stærkt individuelt, hvor sårbar man er overfor det. Jeg vil anbefale dig at mærke efter hvordan du har det, inden du eventuelt tager noget "stimulerende drug" udover din ADHD-medicin. Det plejer at være mest nærliggende at kombinere ADHD-medicin med noget beroligende. Men hver sin smag og hver sit behov.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2018 12:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2013 03:46
Indlæg: 146
Geografisk sted: Sumpen
Det er en dårlig idé at blande hårde stimulanser, hjertet kan stå af.

Personligt får jeg lisdexamfetamin pga. ADD og når jeg en gang imellem vil tage coke eller MDMA planlægger jeg det og undlader at tage min medicin den dag. Hvis jeg har en vigtig opgave hvor jeg er træt eller vil feste øger jeg bare dosen af min lisdexamfetamin eller suger almindelig gadeamfetamin og undgår på den måde uheldige virkninger af random blandinger. Principielt kan jeg også vente til lisdexamfetaminens virkning er aftaget, men fester ikke så meget mere at jeg har stået i en situation hvor jeg gad hidtil :D

Til vedkommende der sagde noget med at smide beroligende stoffer oveni de typiske ADHD/ADD stimulaner: det er sgu ikke noget man bare lige gør. Siger ikke at man omgående falder død om af at gøre det, men uppers og downers kan være uforudsigeligt og kræver både grundig research og stort kendskab til sin egen krop og dens reaktioner på et givent stof.
Ikke fordi jeg skal spille hellig; har da nogle gange taget lidt benzoer for at slå stimulans søvnløshedn ned eller taget lidt heroin fordi muligheden pludselig bød sig mens jeg var på amfetamin. Var dog yderst forsigtig og det har været sjældent det er sket. Træd meget varsomt, hvis du er glad for at leve.

Mine personlige erfaringer med at blande stimulanser trods bedre viden og i små mængder har været ubehagelige; en enkelt gang havde jeg taget en halvstor mængde ritalin med en enkelt bane kokain. Da coken stoppede med at virke fik jeg en intens hovedpine og i flere måneder derefter gjorde mit ene øje nogle mærkelige hop hvis jeg var det mindste stresset. Det holdt heldigvis op og det er nogle år siden nu.
For et par måneder siden hyggede jeg mig i studiet og var på lisdexamfetamin. Var lidt træt, men ville gerne kunne sove inden længe og der lå en lille bane coke. Tænkte at det var okay i så konservative doser og at den korte halvveringstid var min ven - amfetaminlogik :D Men straffen kom i form af en voldsom kvalme da coken klingede af og den blev ved i flere dage. Og jeg er typen der kan tage ret store mængder stimulanser med minimale bivirkninger. Fandme ikke det værd, ét stimulans af gangen makker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team