Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 10:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 feb 2018 14:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 dec 2017 16:37
Indlæg: 11
Jeg skal til en fødselsdag i aften hvor planen hele tiden har været at vi skulle tage Emma. Jeg skal dog have fjernet mandler på tirsdag hvor jeg så skal i fuld narkose. Er det farligt at gøre det så? Der vil jo så gå 3-4 dage fra jeg har taget Emma til jeg skal i narkose.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2018 15:01 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Hvor meget har du tænkt dig at tage (evt over hvor lang tid?)
Jeg vil ikke anbefale dig at indtage det inden operation. I hvert fald ikke uden at nævne det for læge/operatør.
I øvrigt skal din krop også hele efter operationen. I den situation vil de fleste gerne have det bedste udgangspunkt for at være ovre det hurtigst muligt.

Du har muligvis allerede bestemt dig for at tage stoffet og løbe risikoen. I så fald vil jeg råde dig til at holde dosen moderat, og fuldstændig undgå redoseringer. Men det er vel individuelt om det er direkte farligt efter 3 dage, og kommer også an på fx dosen og typen af anæstesi

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2018 15:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 dec 2017 16:37
Indlæg: 11
Jeg havde så tænkt mig at tage det fra i aften og i løbet af natten. Så du vil foreslå at hvis jeg beslutter at gøre det, så skal jeg kun suge 1 gang og så ikke mere i løbet af natten?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2018 16:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
heyheyheyy skrev:
Jeg havde så tænkt mig at tage det fra i aften og i løbet af natten. Så du vil foreslå at hvis jeg beslutter at gøre det, så skal jeg kun suge 1 gang og så ikke mere i løbet af natten?


Ja. Og samtidig skal du så ikke "kompensere" at du kun kan tage én dose, ved at øge den dose. Hold den, som Frugthat skriver, moderat.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2018 17:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 dec 2017 16:37
Indlæg: 11
Leah skrev:
heyheyheyy skrev:
Jeg havde så tænkt mig at tage det fra i aften og i løbet af natten. Så du vil foreslå at hvis jeg beslutter at gøre det, så skal jeg kun suge 1 gang og så ikke mere i løbet af natten?


Ja. Og samtidig skal du så ikke "kompensere" at du kun kan tage én dose, ved at øge den dose. Hold den, som Frugthat skriver, moderat.


Tror jeg bliver rigtig svært, når man er kommet i gang :roll: men tak for svar!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2018 17:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
heyheyheyy skrev:
Tror jeg bliver rigtig svært, når man er kommet i gang :roll: men tak for svar!

Du kan evt. selv sørge for ikke at få mulighed for at redosere, ved at udelukke muligheden for det INDEN du går igang.
Hvis du ellers er indstillet på at tage rådet seriøst.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2018 09:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hvad så, hvordan gik det? Endte du med at holde det moderat, eller gik der marathonhøvling i den?

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2018 16:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 dec 2017 16:37
Indlæg: 11
Halose skrev:
Hvad så, hvordan gik det? Endte du med at holde det moderat, eller gik der marathonhøvling i den?


Det gik ret amok i går desværre. Jeg vidste godt med mig selv, at jeg ikke ville kunne lade vær. Men hvis anæstesi lægen spørger mig, vil jeg selvfølgelig være ærlig :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2018 16:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
heyheyheyy skrev:
Det gik ret amok i går desværre. Jeg vidste godt med mig selv, at jeg ikke ville kunne lade vær. Men hvis anæstesi lægen spørger mig, vil jeg selvfølgelig være ærlig :mrgreen:

Det sagde min krystalkugle også at det ville ende med, og den er nemlig velkalibreret.


Billede

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2018 21:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Synes hellere selv du burde bringe det op, fremfor at lægge alt ansvaret over på en uskyldig læge/sygeplejeske.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2018 11:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 apr 2006 08:52
Indlæg: 242
Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Endnu en af de tråde :roll: Har læst med på boardet i mere end 10 år, og hvor er det dog en sørgelig tendens...

Hvorfor spørger du når du alligevel ender med at skide hele lortet en hatfuld ? Dit helbred, folks tid på at svare dig ?

Godmorgen Kaptajn Knast :hm:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2018 11:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
OP@

Er du ikke lidt en klovn? At spørge om råd herinde, og så gør du alligevel stikmodsat. Dette er ikke et angreb mod dig.

Hvis jeg skulle i fuld narkose, havde jeg droppet alle stoffer op til, better safe.

@Subs var hurtigst.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2018 16:02 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Var der virkelig nogen der var i tvivl om udfaldet af denne tråd?
Der står jo nærmest "gul på brun" at knægten ville give den max gas. :lol:

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2018 16:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH
Jeg synes ikke i sig selv, at det er et problem, at der spørges, selvom man næsten har besluttet sig for at gøre det.

Der kunne komme et svar herindefra, der lød i retning af "det er et komplet no-go; det er dødsens farligt", hvorved trådstarter, nok havde ladet være. Hvis der nu lige havde været nogen, der vidste, at det var pisse farligt, var det jo fint at spørge.

Problemet, som jeg ser det, bliver, hvis trådstarter ikke rent faktisk informerer om det, før operationen. Så vidt jeg ved, vrimler det ikke med læger her på boardet, og her skal der bruges et fagsvar.

(Desværre kan læger handle og tænke komplet irrationelt, når de hører ordet "nargo"; så deres svar, behøver heller ikke være pålidelige dog)

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2018 17:52 
Buttkraken skrev:
Synes hellere selv du burde bringe det op, fremfor at lægge alt ansvaret over på en uskyldig læge/sygeplejeske.

Der er vel ikke nogen, der er skyldige her. Manden har indtaget MDMA, og det har han sin fulde ret til at gøre, han er herre over egen krop. Ellers er jeg enig med dig, og forstår din pointe.

Det er ikke vores opgave, at kritisere nye brugere. Vi skal informere dem, og det har vi gjort. Det er udenfor vores magt, om denne information bliver taget seriøst eller ikke. Ingen bliver klogere af at blive snakket ned til. Og hvis ikke man gider at muligvis spilde sin tid, kan man vælge at lade være med at skrive. Det er op til en selv. Personligt har jeg det sådan, at jeg gerne spilder min tid, i håb om at det muligvis har en positiv effekt. Hvis ikke er det bare ærgeligt, det var forsøget værd.

heyheyheyy
Jeg håber, at du slap uden alt for mange bivirkninger, og helst har lært noget samtidigt. Så vidt jeg ved, burde der ikke være nogle farlige kontraindikationer imellem sporadisk Emma i blodet, og Propofol, Fentanyl og lignende stoffer der bruges til narkose. Dog vil jeg lige nævne, at da jeg skulle under fuld narkose, blev jeg spurgt, om jeg havde et misbrug af narkotika, da jeg havde fortalt, at jeg røg Cannabis, og at man derfor muligvis måtte justere doserne af narkose bedøvelsen. Så fortæl din læge, at du 4 dage før har indtaget MDMA. Jeg tror dog ikke, det er noget problem.


Top
  
 
Indlæg: 04 feb 2018 18:28 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det var heller ikke fordi jeg mente at han var skyldig, men synes bare det er lidt grovt at ligge ansvaret over på en anden person, som ikke har kendskab til situationen. :hjerte:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2018 00:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 dec 2017 16:37
Indlæg: 11
Ø Tripperen! skrev:
Buttkraken skrev:
Synes hellere selv du burde bringe det op, fremfor at lægge alt ansvaret over på en uskyldig læge/sygeplejeske.

Der er vel ikke nogen, der er skyldige her. Manden har indtaget MDMA, og det har han sin fulde ret til at gøre, han er herre over egen krop. Ellers er jeg enig med dig, og forstår din pointe.

Det er ikke vores opgave, at kritisere nye brugere. Vi skal informere dem, og det har vi gjort. Det er udenfor vores magt, om denne information bliver taget seriøst eller ikke. Ingen bliver klogere af at blive snakket ned til. Og hvis ikke man gider at muligvis spilde sin tid, kan man vælge at lade være med at skrive. Det er op til en selv. Personligt har jeg det sådan, at jeg gerne spilder min tid, i håb om at det muligvis har en positiv effekt. Hvis ikke er det bare ærgeligt, det var forsøget værd.

heyheyheyy
Jeg håber, at du slap uden alt for mange bivirkninger, og helst har lært noget samtidigt. Så vidt jeg ved, burde der ikke være nogle farlige kontraindikationer imellem sporadisk Emma i blodet, og Propofol, Fentanyl og lignende stoffer der bruges til narkose. Dog vil jeg lige nævne, at da jeg skulle under fuld narkose, blev jeg spurgt, om jeg havde et misbrug af narkotika, da jeg havde fortalt, at jeg røg Cannabis, og at man derfor muligvis måtte justere doserne af narkose bedøvelsen. Så fortæl din læge, at du 4 dage før har indtaget MDMA. Jeg tror dog ikke, det er noget problem.


Tusind tak, for et faktisk rigtig brugbart svar!
og til jer andre :) jeg følte ikke at jeg fik nogle svar som gjorde at jeg ikke ville gøre det. Selvfølgelig skal jeg ikke lægge ansvaret over på jer der svarer herinde og jeg ved udmærket at det er rigtig dumt at jeg gjorde det, og det gik over gevind, men jeg researchede virkelig meget inden, og fandt frem til at det nok skulle gå. Selvfølgelig vil jeg informere lægen om det. btw, så er jeg en pige :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2018 01:40 
Buttkraken
:hjerte:

heyheyheyy
Beklager. Nogle gange antager jeg, at det er mænd/drenge der skriver, da der er et stort overtal af det maskuline køn herinde. Men velkommen til, det er dejligt med flere kvinder herinde. Hvis du fremover fra start giver udtryk for, at du er af det feminine køn, vil du med sikkerhed blive modtaget af en pæn og ordentlig retorik :wink:


Top
  
 
Indlæg: 05 feb 2018 02:55 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Ø Tripperen! skrev:
Hvis du fremover fra start giver udtryk for, at du er af det feminine køn, vil du med sikkerhed blive modtaget af en pæn og ordentlig retorik :wink:


Dr. Phibes hypotese. :lol:

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2018 03:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Every time.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team