Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 01:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 feb 2018 03:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jan 2018 21:15
Indlæg: 1
Hej med jer :)
Jeg ville hoere jer om i har erfaringer med nogle stoffer blandet med anti psykotisk medicin?

Jeg har proevet en raekke stoffer, men da jeg proevede frimaerker og 2cb, fik jeg ingen effekt..
Nogen der har proevet det samme? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2018 10:59 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du havde lavet dit hjemmearbejde inden, ville du vide at det ikke ville give den ønskede effekt. Det afhænger selvfølgelig lidt af præparat og dose osv.
Men meget forsimplet kan man vel sige, at det ene stof (hvis psykedeliske) udløser en midlertidig 'psykose' og det andet slår det ned. Så effekten går ca i nul +/-.
Hvis man er på antipsykotisk medicin, vil jeg også anbefale at man passer sin behandling, og eksperimenterer med stoffer, når behandlingen er overstået, hvis overhovedet. Hvis man har psykotiske tendenser er en verden af rusmidler ikke den bedste hobby, hvis man gerne vil forblive rask.

Hvis du absolut vil tage stoffer, skal du vist have fat i en anden stofgruppe. Gør dig selv en tjeneste og læs en masse på effekterne, og om det kan være direkte farligt i kombination med din medicin

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2018 17:49 
Jeg vil lige understrege, at det ikke bare er en forsimpling, men også lidt en fejltagelse at antage, at den psykedeliske tilstand skulle være en midlertidig psykose. "Model psykose hypotesen", er for lang tid siden forkastet af alle engagerede forskere på feltet. Den psykedeliske tilstand som er kompliceret nok i sig selv, kan langt fra i alle tilfælde sammenlignes det mindste med en psykose. En psykose kan ikke altid ses som en udvidet bevidsthedstilstand, som den psykedeliske overordnet ses for at være. Psykosen kan være mange meget forskellige ting, og kan i nogle tilfælde betragtes som konflikter af fortættet spændingsfuld psykologisk materiale. Den psykedeliske tilstand er i denne sammenhæng lige det modsatte, her løsnes der op for materialet.

Psykosen må efter min egen opfattelse ikke betragtes som en specifik diagnose. Det er en af de største udfordringer psykiatrien i dag står overfor, nemlig at få differentieret imellem de forskellige tilstande.

Ellers synes jeg, det er nogle fine pointer I kommer med.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team