Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 17:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 feb 2018 20:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 apr 2012 11:36
Indlæg: 15
Hey gruppe.
Vil hører om der er nogen erfaring med brug af iboga i microdosis for kunne trappe ned på metadon.
Jeg mister alt livs kraft imens jeg nedtrappe, så det holder sjældent mere end et par dage.
Har en ide om at iboga kan gøre denne process nemmere.
Er der nogen der ved noget om brug af iboga i den sammenhæng.
:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2018 22:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Nu kender jeg ikke ibogain så godt, men tror ikke det er en god ide at tage det mens du stadig tager metadon. Normalt når man får en ibogain kur skal man jo have været clean i en tid inden, da ibogain kan være temmelig farligt i sig selv bare.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2018 21:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvor meget metadon får du?

Har selv været igennem flere nedtrapninger, så ved godt at det kan være surt. Hvis du vil være clean, kan du jo søge efter at komme i døgnbehandling. Der er det alt andet lige, altså noget nemmere at undgå at "komme til" at tage noget andet.

Tænker ikke at Iboga er vejen frem. Se det i stedet som en regning der skal betales når man har festet. Selvom det er surt og er stramt, så bid tænderne sammen. Jeg har ikke fortrudt at jeg har lagt stofferne og sprutten på hylden.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2018 23:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 apr 2012 11:36
Indlæg: 15
Jeg er på 110mg per døgn. Har brugt de sidste 3 år på at komme ned fra 190mg. Tror ikke jeg har mere at give, når denne pris skal betales, går rundt i en endeløs depression, har ikke haft nogen side misbrug i mange år nu, kun mit metadon fængsel. Er nok lidt desperat efter hånden. Men tak for jeres indput, læser om andre der supplere deres oxy og metadon nedtrapning med iboga. Jeg må se hvad der sker.
:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2018 20:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej foggy! :) jeg har sendt dig en pb

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2018 23:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
http://www.bluelight.org/vb/threads/712 ... -methadone
http://kratomguides.com/can-kratom-help ... methadone/

Mange har succes med at bruge Kratom til at komme af med den sidste svære del af Metadon-dosen. Man kan skifte imellem forskellige strains og samtidigt undgå tolerance således at man kan trappe ned 100x hurtigere end på Metadonen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2018 19:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 feb 2018 18:33
Indlæg: 1
Først, så er jeg sgu bekymret for dig, Foggy:
80 mg/dgl ned over 3 år og alligevel deprimeret på 110 mg/dgl.. uha, det lyder ikke godt!
Må jeg spørge hvor mange år du har fået metadon?

Og for det andet; hvad er Iboga?

Jeg får 70 mg/dgl og har stået her i mange år - og de sidste + 11 år stabilt fra jeg fra dag til dag og alene kvittede 17 års heroinmisbrug der de sidste 15 år kørte sideløbende med metadonbehandling. De sidste 4 år røg det hele helt af sporet og heroinen fyldte alt 24/7, men det tog kun 2 uger, så var jeg kureret og kunne begynde at se farver igen. Men efter et par år blev alt mere og mere gråt i gråt.
Lysten til sidemisbrug var væk, men depri'en sneg sig bare stadigt mere ind i hverdagen.
Så små 30 års misbrug fra jeg var midt i tyverne og depresionen har i en del år nu også været min faste makker. Og jeg troede, at jeg måske kunne kvitte depri'en ved at droppe metadonen...??!!

Jeg fandt herind idag for første gang, da jeg søger andre med mange, mange års metadonindtagelse som har lyst at dele erfaringer med at komme ud af metadonen - evt. vha. subozone el. lign. i en overgangsperiode - og hvad man kan forvente at møde på "den anden side" og især den psykiske del.
Læst herinde i anden tråd, så kan man forvente endnu mere depri, og dét er jo ikke ligefrem derfor man/jeg ønsker at kvitte metadonen.

Så NU er jeg virkelig totalt i vildrede ... og så læser jeg her om Iboga?

Og er subozone o.lign. overhovedet det rigtige valg til at kvitte metadonen, når man/jeg ikke har har haft (eller haft lyst til) sidemisbrug i over 11 år og bare har ét ønske: at være så klar i hovedet som overhovedet muligt OG at skulle slippe for at skulle hente metadon hver uge.
Har aldrig taget én eneste benzo eller andre piller der er afhængigsskabende eller gør én påvirket, da jeg afskyr ikke at være mest muligt klar i hovedet og heller aldrig rører alkohol, men er en meget lille anelse åben for mild medicin i en meget kort periode kan lette de værste overgangsabstinenser..


Jeg har ikke travlt, da det ligesom med at kvitte heroinen er mere vigtigt at det lykkes første gang end at kaste sig ud i noget der mislykkes fordi man ikke er helt klar og at gøre det på så veloplyst grundlag.. som man nu engang kan støve op.
For det er ikke hér "misbrugsbehandlingen" brillierer og har megen (eller nogen) hjælp og erfaring klar, som vi kan trække på, hvis vi formaster os til at søge hjælp til at stoppe misbrugsbehandlingen - og slet ikke med minimum hjælp og uden at skulle på sidde på en døgnbehandlingscenter og tørfixe med andre narkomaner 24/7... Undskyld mig.

Krammer fra mig til jer :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2018 12:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Citat:
Og for det andet; hvad er Iboga?

Ibogain er et psychedelisk stof, mange opioidafhængige har brugt det til at komme ud af årelange misbrug. Har dog aldrig hørt om ibogain mikrodosering.

Jeg selv har 'kun' et par års erfaring med metadonmisbrug, som jeg kom helt ud af vha. Suboxone. Jeg skal love dig for at jeg blev klar i hovedet, da jeg kom over på suboxone. Det var som om, at metadonen holdt låg på alle mine følelser. Første nat lå jeg bare og græd over en masse ting, som afsprang af følelser der var gemt væk, og nu pludselig kom op til overfladen. Det var sgu en befrielse.
Du kan dog ikke bare gå direkte over til suboxone, du skal først trappes ned til minimum 40mg, og så tage en 2-3 dages kold tyrker, før du kan skifte over. Men jeg vil af mange grunde anbefale det. Metadon er virkelig noget kradsbørstigt shit. Det lukker ned for din testosteronproduktion, hvilket bl.a. kan være en af årsagerne til, at man føler sig deprimeret eller utilstrækkelig.
Jeg vil i hvert fald klart anbefale suboxone som substitution pga. mine positive erfaringer med det. Og så synes jeg i første omgang du bør holde dig fra Ibogain, specielt hvis du ingen erfaringer har med det psychedeliske. Det har garanteret hjulpet en masse, men det kan også sagtens gå den modsatte vej, og at skulle ligge og rode med det helt alene (det er jo ikke noget behandlingsstederne kan hjælpe med) midt i en depression, er bare et dårligt udgangspunkt.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team