Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 18:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 maj 2018 19:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 maj 2018 18:59
Indlæg: 5
Geografisk sted: Blsndt Stjernerne
:hjerte: hej jeg er altid på for at læse sunde oplæg...besluttede mig for at melde mig ind idag.da jeg desperat har brug for jeres hjælp.
Jeg har fået metadon i over ti år,og er nu i en væltet døgnbehandling..Hvor jeg er den eneste som har været på varig metadon..jeg føler mig så ensom her,og får ikke nogen viden overhovedet..er vildt bange for at smide de sidste 5 mg..(var på 28 da jeg kom)da jeg blev hasteindlagt sidste gang jeg førsøgte..da mit helbred var livstruende.jeg lå bare til sidst,kunne ingenting,fik ikke væske,mad omsorg osv,stoppede med at trække vejret og så gik det stærkt,lægen indlagde mig på den intensive,og der var jeg i 14 dage før jeg var lidt stabil..lå yderligere 4 uger før jeg kom hjem.og de sagde jeg nok aldrig blev cleen,da min krop ikke var stærk nok..på trods a alle udtalelser fra læger osv..var min vilje stærk nok..jeg prøver igen under andre forhold( døgnbeh)

.her i behandlingen ligger jeg også bare.jeg magter ingenting,kan ikke klare mad og drikke,da det hele ryger op igen..jeg er så bange..de har idag efter stor diskution indvilligede i at gi mig det her garbepentin.har i dag fået 5 mg metadon og fik her kl 17 en pille garbetin og må få en i aften..hvad er det for et præparat og hvordan virker det..har virkelig brug for nogle gode råd..

_________________
Kærlighed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 21:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Uha jeg føler med dig. Lyrica som det også hedder virker godt på abstinenser på nogen og mindre godt på andre.
Det er en hård tid du er igang med, men fat mod, det bliver bedre med tiden. En time af gangen.

Skriv endelig alt du vil, vi er mange der kender de abstinenser.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 21:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
vectra skrev:
Uha jeg føler med dig. Lyrica som det også hedder virker godt på abstinenser på nogen og mindre godt på andre.
Det er en hård tid du er igang med, men fat mod, det bliver bedre med tiden. En time af gangen.

Skriv endelig alt du vil, vi er mange der kender de abstinenser.


Lyrica er pregabalin, ikke gabapentin. Det er to forskellige substanser, som dog har et vist overlap i indikationer.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 21:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
йети skrev:
vectra skrev:
Uha jeg føler med dig. Lyrica som det også hedder virker godt på abstinenser på nogen og mindre godt på andre.
Det er en hård tid du er igang med, men fat mod, det bliver bedre med tiden. En time af gangen.

Skriv endelig alt du vil, vi er mange der kender de abstinenser.


Lyrica er pregabalin, ikke gabapentin. Det er to forskellige substanser, som dog har et vist overlap i indikationer.



Det er rigtigt, beklager fejlen. Jeg kender ikke gabapentin, dem har jeg ikke prøvet mod de satans abstinenser.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2018 22:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Når du er trappet så langt ned hvor det virkelig gør ondt, så tænker jeg der er to muligheder, enten smide det sidste nu eller gå op på 10 mg. Jeg vil anbefale at smide det sidste, det kan jo ikke blive meget værre.
Lægerne bør rådføre sig med speciallæge hvad der er bedst for dig. Din psykiske tilstand er desværre helt normalt under sådan noget. Alt er ligegyldigt.

Lange varme bade. Når du kan holde lidt føde i dig, så er banan en rigtig god ting. Tro på det bliver bedre.
Det bliver bedre.
Hjernen er midlertidigt skadet, forstået på den måde, at dit glæde center ikke fungere, dit belønnings center skal komme sig, derfor vil jeg smide det sidste. Så er du i bedring om et par uger. Problemet med metadon er den lange halveringstid. Evt lægen kan forsøge at rykke dig over på en anden opioid, men så flytter du problemet, hvis du vil helt af morfinen.
Psykisk kan du have svær depression, men det ved jeg ikke. Jeg ved det du beskriver, det har jeg prøvet mange gange i forskellige sværhedsgrader.

Skriv dine tanker, læs på nettet. Find glæde i de små ting. Det er sku ikke let,.. Du får hjælp, tag imod den.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2018 20:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 maj 2018 18:59
Indlæg: 5
Geografisk sted: Blsndt Stjernerne
Tak forfald jeres opbakning og gode råd...er glad for jeg fandt dette forum,det hjælper mig helt vildt...har engtlig haft det okay i starten a dagen,men klappede sammen fysisk over middag..har igen idag fået det her garbepentin og 2xlyrica...ikke fordi det har nogen mærkbar virkning lige nu..men jeg vælger at kæmpe videre...tar varme bade,fodbade med havsalt nada og egenomsorg.jeg tar den hjælp jeg kan få...og gir mig selv chancen for frihed for metadonen..alle tilstande er midlertidige,og det er den her også...tar det 14 dage eller ,3 uger så er det bare sådan det er..tar de sidste 5 mg metadon imorgen...så tænk på mig og send mig al jeres styrke...vi skrives ved..gaden dejlig aften..

_________________
Kærlighed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2018 22:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
:hjerte:
God indstilling held og lykke med det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2018 11:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Hvordan går det med dig.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2018 11:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 maj 2018 18:59
Indlæg: 5
Geografisk sted: Blsndt Stjernerne
:hjerte: :D hej..det går okay..jeg er på 3 cleen dag...jeg har det mega stramt i kroppen...men får jo det var garbepentin men er ikke på fuld dosis endnu...jeg kæmper virkelig en kamp,,,og gir ikke op....jeg vil være cleen fortsat,jglæder mig mega meget over den frihed det blir...ikke noget misbruge Center ..mere,hvor jeg skal komme hverdag...jeg syntes det værste lige nu er at jeg ingen søvn får...det er ti minutter her og en halv time der,men ingen sammenhængende søvn.så jeg er så træt..og jeg er meget svingende i mit humør.lidt irreteret,lidt vred,og lidt ned a det,og uro i benene,og tunge ben..og så.føler mig jo så meget ensom..snøfter..men jeg kæmper videre..det er kun en vej,og det er fremad...
:hjerte: :hjerte: tak fordi du spørg til mig,det gør mig virkelig glad..
Ha nu en fantastisk dag..skriver videre i morgen....knuser herfra

_________________
Kærlighed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2018 17:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Det lyder godt, jeg vil håbe du har en form for netværk der kan støtte dig når hverdagen kommer. Det væreste er forhåbentligt overstået.
Det er virkeligt ikke let og det område burde man ikke spare på.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 10:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Som Vectra skriver er det nu det lange seje træk begynder og det er vigtigt med netværk som støtter og forstår det som det er.
Nemlig du gør det utroligt godt og humørsvingningerne er starten til at kunne mærke sig selv (og være sig selv uden kemi).
Så godt kæmpet og hæng i :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2018 20:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 maj 2018 18:59
Indlæg: 5
Geografisk sted: Blsndt Stjernerne
Hej igen...jeg tror mine abstinenser toppede idag..for helvede man...jeg ryster har kramper,svedeture og fryseture.konstante toiletbesøg,uro i krop og hoved,er vildt irriteret.og stadig søvnløs..var ude og gå idag,for at få noget luft.klarede en laang tur..men bukkede under i eftermiddags..ville lige skrive lidt..men jeg har for langt tid siden truffet beslutningen..og den leget jeg ikke med..jeg vil forblive cleen.koste hvsd det vil..så jeg kæmper videre..ses her igen imorgen..go aften..

_________________
Kærlighed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2018 18:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Tænker du har ret i at det er toppet den værste dag plejer og ligge 3.-5. Dagen, så mon ikke du har det bedre i morgen.
Sender go vind din vej :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2018 07:25 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Hænger du stadig i?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team