Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 aug 2018 20:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Eller en der kender til kemi.

Hvor stabilt et molekyle er phenoxymethylpenicillin ?
Jeg har noget gammelt antibiotika liggende fra siden 2004 eller deromkring. Det har ikke ligget i køleskab eller fryser. Er der blevet nedbrudt ?

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2018 19:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det er formodentligt stadig intakt i nogen grad. Hvor meget er svært at sige, men det er et ret stabilt molekyle fanget i en matrice typisk af cellulose og pakket lufttæt i blisterpakken, hvilket må siges at være et ret mildt miljø. Selvom det er mange år gammelt, ved man at beta-lactam ringen (den reaktive del a molekylet) er thermostabil ved ret høje temperature. Uden noget til at hydrolyserer beta-lactam ringen, tror jeg det nedbrydes meget langsomt.

Du burde dog bare få en recept hos din læge til noget nyt. Antibiotika er ikke bare antibiotika og det du har dér, er ret smalspektret. Der er derfor ikke nødvendigvis nogen ide i at spise det, udover de potentielle bivirkninger. Og så bør man generelt aldrig spise gammel medicin, hvis ikke det er en form for nødsituation. Det er bare en god tommelfinger regel. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2018 21:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Tusind tak for den virkelig udførlige forklaring.

Du har hjulpet mig før. Jeg har lidt BTC til dig hvis du vil have, som en gestus. I taknemmelighed.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2018 01:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det glæder mig, at kunne dele min viden med dig. Hvad gavner den ellers? I den henseende, er din taknemmelighed langt mere værd, end penge er - og jeg påskønner den. :)

Men det er en meget venlig gestus. Tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2018 19:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Modtager gerne BTC i stedet, minimum 59 styks tak :))))

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2018 18:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Randomname skrev:
Det glæder mig, at kunne dele min viden med dig. Hvad gavner den ellers? I den henseende, er din taknemmelighed langt mere værd, end penge er - og jeg påskønner den. :)

Men det er en meget venlig gestus. Tak.


:)
Læbepomaden skrev:
Modtager gerne BTC i stedet, minimum 59 styks tak :))))


Hehe, hvis du kan skaffe mig en hurtig MR-scanning med kontrastvæske og eller en angiografi får du minimum 1 BTC.
Jeg joker lidt men et eller andet sted mener jeg det også lidt. Moderators, jeg er bare en desperat mand der har fået en eller anden form for vaskulær skade i min hals. Det har ødelagt mig fuldstændig, rent fysisk.

Jeg ved godt at jeg skal igennem egen læge. Jeg skriver bare som jeg gør fordi jeg har haft symptomer på "vascular concussion" - (jeg kender ikke den danske term) og jeg derefter ikke har fået hjælp af min læge.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team