Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 13:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2018 19:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 nov 2018 19:32
Indlæg: 3
Jeg har i noget tid haft det lidt hårdt bl.a. pga angst, som nogle gange kan tage over. Jeg har medikeret mig selv med hash og aldrig rigtig overvejet CBD før. For nyligt læste jeg en undersøgelse, hvor ca. 1400 personer med angst og andre problemer, blev behandlet med CBD. 73% sagde det hjalp dem rigtig meget, hvilket har gjort mig nysgerrig om jeg måske også kunne behandles med det. Noget der har holdt mig tilbage tidligere er lægen. Bliver jeg registreret som en narkoman eller lignende, hvis jeg fortæller min læge, at jeg dagligt har indtaget hash for at hjælpe med min angst? Burde jeg specifikt spørge om jeg kan behandles med CBD olie? Jeg vil helst ikke bruge andet angst medicin. Ingen piller.

Det ville være virkelig lækkert at kunne få angsten væk uden at blive skæv hele tiden, hvilket jeg er blevet træt af for at være helt ærlig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 00:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hvis du virkelig døjer med angst, kan jeg ikke lade vær med lidt at komme med lidt et påskud mod hele den her CBD og cannabisolier trend, som bliver helt og aldeles blæst op for tiden.

Det kan noget, men slet ikke en brøkdel af hvad folk postulerer i div. grupper på Facebook mm. som begynder at minde om en blanding af snakeoil og sølvpapirshatte.

Og det studie du refererer til vil derfor også være præget af denne mirakel-mentalitet, da det lyder til at være kvalitativt, og selvom nogle rapporterer effekt, er det langt fra alle det virker på.

Generelt kan du som udgangspunkt godt reducere din angst med over 50 procent med stor sikkerhed ved brug af Bacopa Monnieri dagligt.

Det kan så blandes med andre adaptogener som langsomt kan hjælpe dig med at reparere og kalibere dit nervesystem tilbage til der hvor du ikke bliver tricket og oplever angst mm.

Prøv evt. en kombination af Ashwagandha, Rosenrod og Melissa Officinalis Ekstrakt oveni.

Det eneste det kræver er at du som en start, spiser 2-5 kapsler Bacopa inden du skal sove i en måned og så har du allerede effekt derefter med væsentligt mindsket angst.

Så er der så andre positive bivirkninger som 'øget synaptogenesis, forhøjet logik, bedre søvn, og øget klarhed i tanker og følelser.

Hash har det med at forværre angst på sigt, selvom det måske dulmer til at starte med, og ender med at gøre at du fjerner dig, enten fysisk eller mentalt fra de stressfaktorer som i stedet savner bevidsthed og forståelse.

EDIT: Cannabis kan selvfølgelig også bruges til indsigter osv. så det er ikke ensidigt men mod angst, synes jeg at man ser flere cases hvor det forværres imo.


Senest rettet af ...,,.., 27 nov 2018 14:48, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 10:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 nov 2018 19:32
Indlæg: 3
Tak for dit svar. Det var meget informativt. :)

Er disse ting du taler om lovlige at købe?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 11:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Så lidt da! Ja det er de og kan billigt anskaffes også.

Køb dig sådan en fætter her, og eksperimenter med dine egne blandinger i kapslerne så får du til sidst den helt rigtige kombination til netop din angst og situation, til ingen penge.

Et glas med Rosenrod koster på apoteket 300-400 kr. og du kan lave et magen til for 20 kr.

https://www.ebay.com/itm/Cap-M-Quik-Cap ... 0008.m2219

Det er så nemt og jeg gør det gerne en gang i kvartalet og sætter mig med en god podcast og presser kapsler til mig selv og mine nærmeste.

Sig endelig til hvis du vil have hjælp til at finde nogle af ekstrakterne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2018 20:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 nov 2018 19:32
Indlæg: 3
Det må du gerne! :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team