Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 22:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2018 20:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2018 22:08
Indlæg: 14
Kære forum. Jeg er ny her, men har læst en del med hen ad vejen.
Håber jeg placerer dette indlæg i den korrekte katogori

Jeg ved så godt at alt der hedder opioder og benzoer er NO-GO som kombi.
Mit spørgsmål går på - da jeg igennem dette glimrende forum har læst mig frem til at benzoer har en ret lang halveringstid - ca. 72 timer mener jeg at have læst.
Nu er der gået cirka 30 timer siden jeg tog én 10 mg valium for at komme ned efter en lille tur lørdag hvor jeg indtog noget kokain og noget alkohol. Det virkede fantastisk
og jeg fik den søvn jeg havde brug for - og lidt ekstra :) Jeg har nogle 40mg Oxycodone liggende og har lyst til at prøve at tage noget, da det giver en dejlig eufori.
Jeg har aldrig taget mere end en halv af gangen - det bliver jeg temmelig ramt af. Altså 20mg.

Så mine tanker går på om det mon ville være safe at tage en kvart ca. 10 mg her 30 timer efter at jeg indtog en 10mg valium.... hmmm...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 22:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hejsa!
et nogo!..
-er du selv i tvivl, så har du svaret!.. ;) det er en uklog ide!..
benzodiazepiner har individuelle halvveringstider!
diazepam har en halveringstid på 100-200 timer [<-]
og så er det en rus-søgende adfærd, hvilket er lidt et rødt flag; efter min egen erfaring som kombinations-misbruger..
vent med at tage din oxy..
(undskyld hvis svaret enten er for direkte eller lidt usammenhængende - ..)
mvhSTW

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 00:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2018 22:08
Indlæg: 14
Hey STWOD

Tak for svar. Er du sikker på at halveringstiden er så længe?
For så skal man jo nærmest vente en måned fra man tog 10 mg valium før det er "safe" at indtage noget oxy?

Tror jeg har gjort det tæt på hinanden tidligere uden at tænke mig om, og holdt mig med vilje vågen hele natten da jeg begyndte at tænke over konflikten mellem de to grupper.

Tog vel hvad der svarer til 5 mg oxy cirka en time efter jeg lavede indlægget (dumt) - både fordi jeg ingen forskel kan mærke nu - vel egentlig heldigt
og dumt pga den risiko det åbenlyst indebærer.

Kunne en koffein tablet gøre noget positivt for mig i denne situation eller skal jeg bare tage det roligt nu hvor jeg alligevel ikke kan mærke noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 01:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Halveringstid på benzodiazepin er lige fra et par timer til flere hundrede timer. Kan du mærke den Valium overhovedet mere...

Personligt har jeg altid blodtryksmåler og puls måler på, når jeg går lidt dybt. Umiddelbart bør du vel vente en dag mere, selv om det er små mængder. Det sikker svar er at vente.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 01:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2018 22:08
Indlæg: 14
tusind tak for svar det sætter jeg pris på - gjorde mig lidt mere rolig.
Synes min puls og vejrtrækning er ret normalt så er heller ikke ved at gå i panik eller noget.
Valium er bare perfekt til tømmermænd - er der nogen der kan anbefale andre benzoer til den omgang som er hurtigere ude af systemet? Hvad med Xanax?
Tænker bare sådan fremover.

Du nævner en blodtryksmåler og pulsmåler... er det noget man kan købe bare som almindelig forbruger og med evt, alarm på så man bliver vækket hvis man går for "dybt" ??

Synes ikke jeg kan mærke meget til den valium nu, er træt - men det kan ligeså vel skyldes en weekend med druk og en hård arbejdsdag, så er lidt i tvivl om den stadig virker, men tidligere gange jeg har forsøgt mig med valium har jeg været i tvivl om det overhovedet virker - har også taget lav dosis (max 15 mg) - og endda skiftet kilden jeg får det fra for var i tvivl om det oprigtigt var valium jeg havde fået.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team