Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 feb 2019 12:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2019 12:36
Indlæg: 5
Hej derude.
Jeg håber at der er en venlig sjæl der vil og kan oplyse en nybegynder.

Sagen er den at jeg den sidste uges tid har fået Tramadol "Aurobindo" 50mg (af lægen), da jeg har meget svære rygsmerter (som jeg er i behandling for). Jeg er yderligere, for 3 måneder siden, henvist til at skulle udredes for mistænkt ADD, men da der er 10-12 måneders ventetid har jeg taget sagen i egen hånd. Jeg har en nær bekendt som selv er diagnosticeret med ADHD, personen får Ritalin Uno og sidenhen Ritalin LA 30mg. Disse har personen foræret til mig, da denne ikke bryder sig om den måde det ødelægger kreativiteten.

Jeg har sidenhen taget en Ritalin 30mg hver morgen omkring kl 8-10 ish. Dette fortsatte jeg med da jeg fik udskrevet Tramadol, hvilket var et kæmpe NO-GO!! Jeg har sidenhen oplevet udslæt i ansigtet med udbredt rødmen, udslæt på næsen hvor huden skaller af, nærbesvimelse, svedige håndflader, rysten, føleforstyrrelser i hænder og fødder, prikkende fornemmelse i fingerspidser og tåspidser, smerte i brystkassen, kolde tæer, hvide aftryk på hænder og fødder når jeg laver trykpåvirkning, tryk og susen i ørerne lige inden et "anfald" opstår med komplet forvirring, og udtalt irritation - dette både lørdag og igår søndag, Jeg er nu fuldstændig færdig med at tage Tramadol, da jeg aldrig har oplevet dette, før jeg indtog dem. Særligt angående nærbesvimelse kom det når jeg forholdt mig i ro i længere tid af gangen, eksempelvis når jeg læser (30 min+)

Mit spørgsmål er nu som følgende. Jeg har rigtig godt udbytte af Ritalin, da det virker beroligende og fokuserende for mig. Det giver mig den koncentration som gør det muligt at få læst og udført de afleveringer jeg skal. I skrivende øjeblik sidder jeg med en eksamen som skal afleveres i slutningen af ugen. Derfor vil jeg høre om der er nogen der ved hvornår det er sikkert at indtage Ritalin igen. Det er jo svært at sige for jer, men ved i hvornår Tramadol er HELT ude af kroppen. Jeg tog den sidste Tramadol lørdag kl. 23.59, den sidste Ritalin fredag kl. 20.00 hvor jeg også tog en tramadol kl 23.30.

Tak for jeres tålmodighed og svar :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2019 19:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Hej søndagsbarn.

Jeg har ikke selv prøvet den blanding, kun tramadol, men det lyder virkelig ubehageligt. Det skyldes nok at tramadol ligesom ritalin øger koncentrationen af noradrenalin, hvilket en del mennesker, inklusiv læger, tilsyneladende ikke ved. Jeg har altid oplevet tramadol mere som et stof der minder om en vis type antidepressiver, såsom effexor, end som en opioid / morfin.

Inde på pro med, står der følgende om hvordan tramadol bliver udskilt af kroppen:

"Plasmahalveringstid 5-6 timer (5-10% af befolkningen er langsomme omdannere af tramadol)."

Jeg er ikke læge, men så vidt jeg forstår det, går 5-6 timer før halvdelen af stoffet er ude af kroppen. Endnu 5- 6 timer før halvdelen af halvdelen af stoffet er ude af kroppen og så videre. Altså medmindre der står "retard" eller "depot" på pakken, så går det lidt langsommere.

Mit forsigtige bud, ville være at niveauet af tramadol er lavt nok nu, til at du kan forsøge at tage en smule ritalin. Kan du halvere tabletten?

Held og lykke med opgaven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2019 20:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2019 12:36
Indlæg: 5
Hej kryddersnaps.
Tusind mange tak for dit indlæg - det er skønt med en second opinion.

Jeg vidste faktisk heller ikke at niveauet af noradrenalin steg under indtagelse af disse medikamenter. Så blev jeg da så klog.
Jeg troede først at det var sertonionsyndrom, men så igen jeg ved INTET om det. Det kan også bare være angst :eyes:

Jeg har prøvet at bryde kapslen og indtage hvad der cirka svarer til 1/3 af kuglerne sammen med en skefuld yoghurt.
Indtil videre har jeg bare svedige håndflader - muligvis er min koncentration også er ved at blive optimeret.

Endnu en gang, mange tak.
Rigtig god aften :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team