Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 apr 2019 21:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 sep 2018 20:57
Indlæg: 11
Hola peoples

Jeg har et par spørgsmål omkring et emne som jeg ved der ses med meget påpasselige øjne på herinde, og af gode grunde, nemlig fentanyl.

Inden denne tråd bliver fyldt med folk der skriver hvor farligt og mange der dør af fentanyl, så lad mig sige at jeg udemærket er klar over dette, måske er det derfor kun godt med en tråd som dette som kan shine lidt light på emnet så vi undgår ulykker, og med shine light mener jeg ikke den klassiske opsang af overdrevent harm reduction der plejer at ses i fentanyl tråde. Dette er ikke et bash af harm reduction overhovedet da det selvfølgelig skal tages seriøst, men jeg synes nærmest ikke man kan snakke om dette stof uden af man bliver "reddet" af en der fraråder at røre det med en ildtang. Og for yderligere info der måske kan dæmpe ovennævnte lidt så er mit opiat CV, godt 5 års heroin forbrug IV, efterfulgt af 3 års metadon, og nu 1 års bupe.

Når men til sagen.. Som mange måske ved, flyder københavn pt. med disse fentanyl plastre, alt fra 25 til 100 mcg/timen, men dem jeg ser oftest er på 75mcg. Jeg har for mange år tilbage rodet med fentanyl plastre men dengang røg man dem, da de indeholdte en gelé af en art, der var nem at håndtere. Disse nye plastre er allesammen af typen "matrix" og er ligesom en helt tyndt gennemsigtet stykke plastik, og de duer ikke at ryge.

Så mine spørgsmål er:

Hvordan bruger i disse nye typer plastre ?

Hvordan får man bedst effekt af den nye typer plastre ? Har hørt om at ligge dem på tungen, med da jeg prøvede det, synes jeg det gav meget lidt effekt

Er der nogen metode hvorved man kan ryge dem ?

Generelt input omkring anvendelsen af det nye type plaster, det virker til at være nærmest umuligt at mis"bruge"..


Beklager hvis indlægget er lidt rodet, har skrevet det på telefonen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2019 09:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Har ikke personlig erfaring med plastrene, men hvis det skal ryges, tror jeg at smide dem i en lille beholder med alkohol eller måske bare vand, efterfulgt af lidt rysten on/off i en times tid burde kunne få fentanylet effektivt ud af plastret og i væsken. Igen, har ikke prøvet det med matrix plastre, men uanset hvad tænker jeg det.næsten.må virke, om alt andet så bare lade plastret ligge i et par dage i væsken.

Næsespray der sprøjter ca 0.1 ml burde kunne skaffes let, så kunne man smide 10ml.væske i, se hvad totalindholdet på fentanylplastret er, også har du ellers 1/100 del af plastret pr sprøjt, som kan drikkes, insuffleres whatever.

Take care :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2019 14:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg plejede sgu bare at klistre nok plastre på kroppen :lol:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team