Det er super normalt at have det sådan, specielt hvis man har et bare "bad trips" under bæltet. Tvivlen kommer snigende op, og man begynder at spekulere over om det "går galt" igen, og om man kan klare det. Men selvom man ikke har haft nogle dårlige oplevelser, kan man have det sådan af mange årsager, og derfor skal du starte med at tage presset af dig selv - det er helt naturligt at være nervøs, hoppe fra, have second thoughts osv. Det sker for de fleste, selv dem der har mange års erfaring med høje doser psykedelika. Jeg mener hvem er ikke nervøs før et monster hovede dmt
Du er menneske; det er normalt, naturligt at være bange.
Her er dit problem: du fokusere på fremtiden. Du tænker hvordan tingene enten burde blive, eller hvad du ønsker at undgå
at føle. Du bringer dig selv ud af nuet, hvilket gør en forvirret, og dårligt stillet til at håndtere svære følelser, fordi du distrahere dig selv væk med tanker.
Følelser er nøglen til dit problem her. Du skal øve dig i at rette din opmærksomhed mod ubehag, og virkelig dykke ned i følelsen og mærke den, udforske ubehaget i sin helhed. Når din opmærksomhed er nede i kroppen, der hvor ubehaget bor, så træk vejret dybt og langsomt igen og igen, ligesom når du meditere. Det du vil opleve efter et par minutter er, at du er stærkere end ubehaget, at du kan klare det, at du kan rumme det i sin helhed, at du ikke behøver flygte fra det, at du ikke behøver kontrol. Derefter vil ubehaget aftage i styrke, dels fordi du nu kan byde det velkommen med åbne arme, og dels fordi du langsomt vil blive desensibiliseret over for følelsen.
Spørg dig selv hvis du kan med en legende nysgerrighed: Hvad vil du lære mig, hvad vil du fortælle. Og så lyt, nogen gange popper der en barnlig stemme op, andre gange ikke; det er okay. du lytter til dig selv fra et andet udviklings trin. lyt tålmodigt, opmærksomt, og med kærlighed hvis du kan.
Men jeg kommer mig selv lidt i forkøbet her, for hvad hvis du slet ikke har mod til at tage springet og sniffe dosen?
Mit bedste råd er en kombination af faste og meditation.
Prøv at faste 2-3 dage. Det inducere som regel en dyb indre ro, hvor den indre mentale støj dæmpes af mangel på bedre forklaring. Ængstelsen bliver som regel også dæmpet, og man oplevet et mentalt klar syn.
Hvis du dog ikke er vant til at faste, kan der være en tilvænnings periode kroppen skal igennem før den lærer at køre på ketostoffer. Men du bør faste regelmæssigt under alle omstændigheder anyway - det er ufatteligt godt for krop og sind.
Lad os sige du nu har fastet nogle dage og du har en indre ro, og klar syn. Nu skal du tage en beslutning om at gøre det. Når du har gjort det, skal du gøre alt klar, og derefter veje dosen af og kridte op. Det mest optimale er at du lægger stregen op foran dig, så du sidder direkte foran. Nu skal du meditere, og det skal du gøre i mellem ca. 30 min til en time. Du vil måske opleve fustration gentagene gange, men det er fint og kan være en del af processen. Målet her er at du kommer i fuldkommen zen mode, sådan at når du er klar, åbner du blot øjnene og tager stregen uden at tænke over det. Går over og lægger dig, lukker øjnene og meditere videre, uden at tænke over det.
Du ved hvad du skal og du har forberedt dig på det i lang tid, så du behøver ikke tænke over det, du kan bare gøre det med fuldkommen nærvær i nuet.
Det blev lidt længere end jeg havde regnet med, men hvis du følger mine råd bare nogenlunde, så vil du ikke blot finde modet til at gøre det oftere, men dine oplevelser vil generelt også være 100 gange mere givende, dybere, og mere behagelige! Selv hvis du skulle få et "bad trip" så vil forberedelserne gøre dig mange gange bedre rustet til at ridde stormen af, hvilket vil sige at et subjektivt meget ubehageligt trip, pludselig blot opleves som en irritation.
Held og lykke

EDIT: Ord.
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.