Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 10:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jul 2020 08:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jul 2020 08:40
Indlæg: 4
Som overskriften siger jeg vil gerne have råd til hvordan jeg kommer ud af mim metadon behandling. Jeg er selvstændig og har en virksomhed som køre upåklageligt, men jeg føler ikke jeg er i stand til at udvikle mig og den så længe jeg stadig er på metadon. Jeg har været morfin misbruger i 5 år og er tilsyneladende også glad for alt hvad der hedder Coke Emma Ritalin mm - jeg føler mig fanget i en verden jeg ikke ønsker for selv min værste fjende. Nogle råd fra eksperterne ? PFA tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2020 12:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Addict009 skrev:
Som overskriften siger jeg vil gerne have råd til hvordan jeg kommer ud af mim metadon behandling. Jeg er selvstændig og har en virksomhed som køre upåklageligt, men jeg føler ikke jeg er i stand til at udvikle mig og den så længe jeg stadig er på metadon. Jeg har været morfin misbruger i 5 år og er tilsyneladende også glad for alt hvad der hedder Coke Emma Ritalin mm - jeg føler mig fanget i en verden jeg ikke ønsker for selv min værste fjende. Nogle råd fra eksperterne ? PFA tak


Hvad betyder PFA?

Hvordan foregår din behandling nu? Misbrugscenter? Får du ikke hjælp til din behandling?

Jeg har personligt været meget egenrådig med min udtrapning, fordi jeg landte et heldigt sted. Vil anbefale suboxone, simpelthen fordi det skridt alene frigiver halvdelen af din bevidsthed (lidt sjovt formuleret, men sådan følte jeg det). Man kommer fuldstændig ud af den osteklokke, som man nogle gange ikke selv sanser at man sidder i. Følelser som har været lukket ned pga. metadonen kommer alle frem til overfladen, og man får lov at mærke livet igen på godt og ondt. Suboxonen ville nok løse det problem du beskriver med, at du ikke føler dig i stand til at udvikle dig. Jeg tog en uddannelse på 20mg suboxone/dagen uden problemer. Mit sexliv vendte også tilbage.

Man kommer self ikke ud af opioiderne ved at komme over på suboxone, men det er godt til at få en tilbage til virkeligheden, og gøre at man fungerer bedre. Man stabiliseres hurtigt (gjorde jeg hvert fald), og kan så tage udtrapningen videre derfra.

Du kan også indtage adaptogener, der modvirker bivirkningerne der opstår ved udtrap (fx øgning af kolestorol), og hurtigere genopbygger receptorerne, der har været under påvirkning. Har ikke selv prøvet det endnu, men har tænkt mig at give det et forsøg når jeg lige får råd og smider det aller aller sidste.

Best of luck!

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2020 18:58 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Skifter til mesadon?

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2020 08:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jul 2020 08:40
Indlæg: 4
Jeg har været på sub det duer ikke for mig det er alt eller Inter ikke noget midt imellem ka jeg er på misbrugscenter men de har jo ikke opfundet noget jeg ikke selv kan tænke mig til. 12 step og alt det andet glem det det virker ikke for mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2020 14:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Skaf dig en præcisions mg-vægt og lav en gradvis udtrapning med minimale mængder skåret fra med et barberblad. Imens tager du Kratom og skifter imellem 3 strains og tager Bacopa samtidigt da det forstærker både Metadon og Kratom betydeligt og mindsker cravings og abstinenser. Så burde du kunne være ude på en måned eller to og derefter kan du langsomt smide Kratom over en måned også og Bacopa kan du beholde som relapse-prevention i et halvt års tid det vækster også nye synapser, agerer antidepressivt og modvirker opiodtrangen betydeligt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team