Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 aug 2021 16:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hey. Har søgt lidt efter B-vitamin og dets påståede dæmpning af effekten af LSD. Det kunne være meget rart at dæmpe et trip med noget mere 'naturligt' end Seroquel..
Men, jeg kan fanme ikke finde ud af, om det skal være b3, b6, b12-vitamin eller hvilken. Nogen der kender til det? Har googlet, er igang med at google, men help a mofugga out.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2021 17:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Jeg ved ikke noget om det specfikt, men jeg kan altid mærke når jeg har taget multi vitaminer, det giver mig en ro og lillebitte rus, ligesom mad - som jeg umiddelbart ikke vil tilskrive placebo. Den ro er sikkert også super på LSD. Så kan du isolere derfra, eller prøve med en multi B.

Hvorfor vil du vide hvilken af dem præcist? (udover at det selvfølgelig er spændende hvorfor den vitamin virker, har ikke hørt om det før)

Edit: Efter noget googling fandt jeg frem til at det måske skal være i megadoser, så kan godt forstå hvis du vil vide hvilken..

Har du adgang her: https://ajp.psychiatryonline.org/doi/ab ... 128.9.1155 ? Jeg tror ikke det er noget der er blevet forsket ret meget i siden.

Edit2: https://en.wikipedia.org/wiki/Antipsychotic Kan se der kom et nyt preprerat i starten af 70erne som satte anden generations antipsykotisk i gang, clozapine (samme navn herhjemme uden e). "On October 24, 1968, possession of LSD was made illegal in the United States. The last FDA approved study of LSD in patients ended in 1980, while a study in healthy volunteers was made in the late 1980s. Legally approved and regulated psychiatric use of LSD continued in Switzerland until 1993."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2021 17:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fordi hvis det er B3, der virker, giver det ikke mening at købe en bøtte med B12. Det skal nemlig være i store doser, så vidt jeg også har forstået.
Multivitaminer har generelt en ret meget lavere biotilgængelighed end vitamin og mineraler fra kød og organer, i nogle tilfælde op til sådan noget 70%. Men har man et lavt B-vitamin indhold til at starte med, kan multivitaminer sikkert godt gøre noget for en. Men tror ikke jeg er deficient til at starte med, vil bare gerne have noget til at dæmpe evt. voldsomhed..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2021 18:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
https://patch.com/california/santacruz/ ... elic-drugs

"Several hundred milligrams of Niacin (vitamin B-3) will reliably terminate an LSD trip in around 30 minutes for most people, and in cases of severe psychedelic anxiety physicians report that valium or ativan appears to work best, if all else fails."

Om der er noget om snakken, aner jeg ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2021 10:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Nåh, sejt tip, det vidste jeg ikke.. er også interesseret i svaret!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2021 18:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Plejede at have en ordentlig pose Niacin til at ligge, og en kammerat skulle prøve en dose en dag da han blev nysgerrig. Niacin giver ofte det man kalder en flush hvor huden bliver rød og begynder at prikke og man kan få lidt åndenød. Han var en stor gut så han fik et godt skud da vi boede sammen gik vi ind for at sove hver til sig. Kort tid efter kom han flyvende ind på mit værelse rød som en hummer med panik lysende ud af øjnene og krævede at forklarede ham hvad han fået og at reassure ham at jeg ikke havde forgiftet ham da han i lang tid havde synes jeg var en grad for skumleren med alle de pulvere jeg baksede rundt med. Først lod jeg selvfølgelig som om at jeg ikke vidste hvad det var men kunne godt ane dødsangsten i øjnene på ham og sagde det gik væk kort tid efter og så har man det lidt rart i kroppen.
Har hørt nogle nævne det ifm. at mindske psykotiske udbrud også ved skizofreni så kunne være der var en parallel til det og effekten på LSD


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2021 11:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Fordi at det er federe at kende årsagen til problemet er det som regel er det en god ide at være ærlig over for indtageren af stoffet. Så har han heller ikke frygten ved et ukendt problem at bekymre sig over.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team