Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DMT misbrug
Indlæg: 20 sep 2021 14:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2015 16:29
Indlæg: 3
DMT
jeg er lige blevet 22 år jeg begyndte et misbrug af hash da jeg var 13 år og røg faktisk hver eneste dag indtil jeg blev 19 og min datter blev født
da jeg var 14 begyndte jeg og lege med narko og prøvede faktisk alt jeg kunne komme i nærheden af indtil en dag hvor jeg var 15 eller 16 hvor jeg tog en overdosis på et stof kaldet mxe (virker lidt som hest bare gange 100) hvor jeg blev enig med mig selv om og stoppe med og tage alle former for stoffer (udover hash)
start 2021 - jeg har en masse personlige problemer der gik mig meget på og jeg tog valget om og begynde at ryge hash igen efter 2 år da dette altid har virket for mig førhen
midt 2021 - en af mine kammerater finder en kontakt som vi kan købe dmt af og da dette altid har været et stof jeg meget gerne har ville prøve var jeg self klar på den ide
første gang vi prøver det er en vild oplevelse jeg laver et breakthrough men vi kammerat ryger kun lidt og kommer ikke i nærheden af et breakthrough
jeg har nu røget dmt 7-8 gange siden første gang som kun er en måned siden og jeg får det næsten på samme måde hver gang hver gang er det det vildeste jeg nogensinde har prøvet og elsker det jeg starter altid op med cirka 2-3 hvæs så jeg laver et breakthrough og ligeså snart jeg begynder og komme til bevidsthed tager jeg el smøgen og ryger direkte en 2-3 hvæs eller hvor meget der skal til for og sende mig direkte tilbage i et breakthrough og sådan her fortsætter det i 2-3 timer det er simpelthen så fantastisk et univers at jeg aldrig har lyst til og forlade det og alt i dette univers virker bare ikke ligeså spændene hver gang jeg skal ud af et trip kæmper jeg med lysten om jeg lige skulle lave et breakthrough til da jeg ikke føler at jeg er klar til og forlade det her endnu og jeg kæmper altid de kommende dage med ikke og ryge dmt indtil jeg ender med og gøre det...
jeg har aldrig hørt om nogle der blev "afhængig" af dmt før da det er så kraftigt at får som regel bliver mættet af følelsen men ikke mig jeg vil have mere og det er faktisk en følelse jeg helst ikke vil føle
jeg har overvejet enten og prøve ayahuasca (aldrig prøvet før) eller høj dose lsd (kun prøvet almindelige doser) og håbe på at det kunne give mig den mætheds fornemmelse som jeg aldrig føler at jeg får af dmt mit spørgsmål til jer er om der er nogle der har prøvet lignende og om det hjalp jer?
har prøvet og læse om det men har ikke stødt på en der følte sig afhængig af dmt før næsten alle har stor respekt for det...
:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2021 16:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
jeg tror desværre aldrig du vil opnå den mæthedsfornemmelse du er ude efter, det lyder til at der ligger noget bag. der må være en masse smerte, som gør at du ikke har lyst til at eksistere og derfor kun søger at være helt væk. tror desværre ikke LSD eller ayahuascha kan hjælpe, stop chasing the dragon du ved og alt det der.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2021 19:09 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg tænker du skal prøve en helt anden vinkel end finde et stof og blive mæt af, du har din datter - den reneste adgang til lykke man som menneske kan få opstår i min optik i samspillet med ens børn.
Jeg ved godt at det er masser af snot, frustration og afkald, og jeg ved heller ik om dine personlige problemer netop er en adskillelse.
Men hun får kun en far så lad vær med at jage dragen som Buttkraken rigtigt skriver og invester der hvor den naturlige lykke findes.
Gamle hobbys er også en mulighed og genoptage og finde flow og nærværet i hvor man kan slukke for sine tanker og fokuser fuldstændigt på sit gøremål - jeg genoptog mit fiskeri og finder fred der.
Du har før stoppet med det hele, så gør det igen, eller lad dig nøjes med noget thc, stoffer der lukker en ned og sender dig i himlen, kommer altid med en pris på sigt.
Du er ung og har det meste af livet foran dig, lad vær med at flygte fra det!
Hvis dette er for svært for dig er der masser af hjælp og hente i det danske system, hvis bare du beder ærligt om den.
Kh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2021 21:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
mazterdrug skrev:
start 2021 - jeg har en masse personlige problemer der gik mig meget på og jeg tog valget om og begynde at ryge hash igen efter 2 år da dette altid har virket for mig førhen


Den sætning dér. At din hjerne tænker sådan for at "løse" problemerne, det ville under almindelige omstændigheder få alarmklokkerne til at ringe bare en lille smule.

Jeg tror at et heftigt lsd trip eller ayausca kun vil være mere til besvær i længden og ikke kun ift. dit ønske om 'mæthed' - men hvem ved? Det er en høj risiko at tage synes jeg.
:peace:

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2021 09:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2015 16:29
Indlæg: 3
tusind tak for råd jeg prøver også og stoppe med de forskellige ting efter og have læst jeres råd og spurgt et par bekendte om råd er jeg ihvertfald overbevidst om at en høj dosis lsd eller ayahuasca ikke er det rigtige valg for mig (selvom ayahuasca helt klart skal prøves en dag! bliver det først når jeg er klar) som i skriver burde jeg finde lykken i min datter men hun blev desværre anbragt for halvandet år siden hvor jeg har 2 timers samvær hver anden uge så lykken er svær og finde der... planen er at prøver bedst muligt at stoppe helt med og ryge dmt i minimum 2 år og når jeg er lidt længere i forløbet også stoppe med og ryge joints
tak for al hjælp og kærlighed til jer alle


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2021 09:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
:hjerte: gør mig ondt og høre mht din datter, forhåbentlig vil tiden som kommer gå jeres vej!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2021 13:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Mr. Gone skrev:
Altså man KAN godt blive "mættet" af psykedeliske stoffer.

Det er i virkeligheden hvad der menes med "tolerance". At sindet og organismen er mættet for ud-over-det-sædvanlige-oplevelser.


True. Jeg synes nogle mennesker jeg kender, som er blevet mættet, har ændret sig markant (personlighed) og det er langt fra en 100% positiv ændring.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2021 17:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Mr. Gone skrev:
Bo Dega skrev:
Mr. Gone skrev:
Altså man KAN godt blive "mættet" af psykedeliske stoffer.

Det er i virkeligheden hvad der menes med "tolerance". At sindet og organismen er mættet for ud-over-det-sædvanlige-oplevelser.


True. Jeg synes nogle mennesker jeg kender, som er blevet mættet, har ændret sig markant (personlighed) og det er langt fra en 100% positiv ændring.


Det rejser spørgsmålet om hvad positiv ændring er. Din oplevelse af dem er måske overvejende negativ, mens deres er positiv, eller omvendt.


Jeg ved hvad du mener. Jeg manglede vist at præcisere. Det er folk, som er blevet mættet af psykedeliske stoffer jeg snakker om. Din pointe kan vel nok også stadig gælde i dén sammenhæng (det var derfor at 'nogle' var med kursiv), men nogle af de folk jeg taler om, de er en skygge af dem selv (overfor omverdenen - folk der elsker og holder af dem), som havde været bedre tjent med ikke at slå sig selv i hovedet med psykedeliske stoffer.

Ketamin er knapt semi psykedelisk.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2021 18:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Nu har jeg ikke prøvet DMT, så jeg kan ikke sammenligne det med andre psykedeliske stoffer.

Men et højdosis svampetrip plejer at mætte mit behov i lang tid. For mig er det både psykisk og fysisk udmattende, samt giver mig mulighed for virkelig at se ind ad og reflektere over min tilværelse på både godt og ondt.

Jeg har en tilbøjelighed til at misbruge og blive afhængig af nærmest hvad som helst, men sådan er det ikke med svampe. Der er det nok for mig at trippe en gang om året, måske et par dage i streg, hvis jeg føler der er behov for det. Altid relativt høje doser og aldrig "for sjov".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2021 01:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Aarhh...

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2021 21:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
keta kan da være max psykodælica?? imo

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2021 22:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er nu også min oplevelse af hest.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2021 01:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Også jeg.
Pestilence skrev:
Det er nu også min oplevelse af hest.


Jep, også her. Men jeg har også prøvet ketamin, som ikke var synderligt psykedelisk, hvilket, uden at være keta ekspert, vel har noget at gøre med, hvor vidt ketaminen er racemisk og S- eller R-isomer domineret. Det er længe siden, jeg har leget med keta, men noget siger mig, at S-isomeren er den sjove, psykedeliske og generelt mest eftertragtede.

Måske definitionen af "psykedelisk" skaber lidt forvirring her. Jeg mindes ikke en masse open eyed visuals og farveladeshow - som eks. ved en dosis 2CB - men en hel del mere introspektiv, bizar rejse med tidsforvrængelse og eksistentielle inputs.

I sandhed et af de mest interessante stoffer, jeg nogensinde har taget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2021 13:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Ketamin er et dissociativ. DMT er psykelika. Jeg går ud fra at forskellen er hvilke receptorer de hver især binder sig til i hjernen. Ketamin kan så være subjektivt psykedelisk hvilket jeg vil give jer ret i - enig.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2021 13:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
meh, så bliver det lidt lol. Salvia er ikke et psykedelika men lyder til at være markant mere psykedelisk end mange andre ting. Og sådan kan man sikkert finde en del drugs ^^

jaja vi enige somehow love you all hej hej

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 sep 2021 13:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Mr. Gone skrev:
Bo Dega skrev:
Mr. Gone skrev:
Bo Dega skrev:
Mr. Gone skrev:
Altså man KAN godt blive "mættet" af psykedeliske stoffer.

Det er i virkeligheden hvad der menes med "tolerance". At sindet og organismen er mættet for ud-over-det-sædvanlige-oplevelser.


True. Jeg synes nogle mennesker jeg kender, som er blevet mættet, har ændret sig markant (personlighed) og det er langt fra en 100% positiv ændring.


Det rejser spørgsmålet om hvad positiv ændring er. Din oplevelse af dem er måske overvejende negativ, mens deres er positiv, eller omvendt.


Jeg ved hvad du mener. Jeg manglede vist at præcisere. Det er folk, som er blevet mættet af psykedeliske stoffer jeg snakker om. Din pointe kan vel nok også stadig gælde i dén sammenhæng (det var derfor at 'nogle' var med kursiv), men nogle af de folk jeg taler om, de er en skygge af dem selv (overfor omverdenen - folk der elsker og holder af dem), som havde været bedre tjent med ikke at slå sig selv i hovedet med psykedeliske stoffer.

Ketamin er knapt semi psykedelisk.



Er enig mange får måske en masse spændende historier og oplevelser men deres trivsel og sociale funktionalitet er gået ned og for mange nok ned til at de ikke formår at skabe sig en grad af det liv de ellers ville have.
Man skal både fodre hjernen med ordensinducerende midler som gror nye celler og synapser og "lapper" og "gøder nervesystemet som Bacopa og Lions Mane såvel som praktisere balanceinducerende aktiviter indenfor sundheds og resiliensarbejde, på den måde kan det kaosinducerende psykedelika integreres og potentialet kan bedre bruges fremfor man bliver uhelbredelig indealistisk, mister jordforbindelsen og flaker helt ud. (taler af erfaring både fra mig selv og bekendte)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team