Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 07:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2021 05:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2021 05:33
Indlæg: 21
Nærmere betegnet, 100 mg. (0,1 g.) kapsuler? Jeg leder og leder man kan ikke finde nogle? Dog bliver jeg nok også snydt da nogle kalder dem ved andre str-navne såsom 'str 0' og lign.

Håber der en en som kan hjælpe.

DBH Mojo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2021 07:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Der er mange muligheder- det eneste du skal være opmærksom på er størrelsen og om det er ok at de er lavet af gelatine (gris) .. hvis du skal fylde mange, findes der små maskiner til formålet..
https://www.google.com/search?q=gelatin ... e&ie=UTF-8


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2021 07:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2021 05:33
Indlæg: 21
Mange tak, dog er det også så langt jeg ca kom men kan ikke finde nogle i str. 100 mg (0,1g.) (eller hvad denogaå kalder i fagudtryk)

Findes de overhovedet i 0,1 og i sådans hvordan kan jeg evt så sikre at jeg kun indtager 0,1 pr gang? (0,2 efter indkøring tænker jeg)

Jeg skal mikrodosere 0,2 g. Pr dosis af Golden teachers. Dog forestiller jeg mig at jeg kan lave kapsulerne á 0,1 g. Så jeg har lidt fleksibilitet ift hvad der måtte passe mig bedst efter evt justering og indkøring.

Ved ikke om det giver mening og om der overhovedet findes kapsler som kun kan indeholde 0,1?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2021 08:06 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Mr. Mojo skrev:
Mange tak, dog er det også så langt jeg ca kom men kan ikke finde nogle i str. 100 mg (0,1g.) (eller hvad denogaå kalder i fagudtryk)

Findes de overhovedet i 0,1 og i sådans hvordan kan jeg evt så sikre at jeg kun indtager 0,1 pr gang? (0,2 efter indkøring tænker jeg)

Jeg skal mikrodosere 0,2 g. Pr dosis af Golden teachers. Dog forestiller jeg mig at jeg kan lave kapsulerne á 0,1 g. Så jeg har lidt fleksibilitet ift hvad der måtte passe mig bedst efter evt justering og indkøring.

Ved ikke om det giver mening og om der overhovedet findes kapsler som kun kan indeholde 0,1?


Skaf en ok vægt - fyld i til du har 0,1 Golden i og se hvor meget det fylder i kapslen og efterlign. Eller vej 0,1 op og smid i en 0,2


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2021 08:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Der findes ikke 100mg kapsler da forskellige substanser har forskellig massefylde - str 00 kan fx have 0.5g kratompulver i - hvis du fylder med håndkraft, så køb de største, de små er meget små at fedte rundt med =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2021 18:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2021 05:33
Indlæg: 21
I er skide gode, tak!

Er andet spg fra nybegynderen her:

Ift vægt ser jeg at de har en difference/buffer. Jeg skal vel bruge en som har en buffer på 0,01 vs 0,1, i det jeg kun skal dosere 0,1. Rigtigt forstået?

Igen mange tak for jeres respons


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2021 19:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Eller vej 1g op og del op i 10 lige store bunker kan du også eller 10 g og 100 bunker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2021 19:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er helt rigtigt forstået - du kan sagtens finde en udemærket vægt der koster 2-300kr der går ned til 0.01g - altså med et udsving på +-10mg, det andet bliver noget rod, da du ret let kommer til at fordoble din dosis.

Jeg ville, hvis jeg var dig, overveje at købe sådan en maskine her https://www.rawfoodshop.dk/kapselmaskin ... 6SEALw_wcB
Så kan du fylde 24 kapsler på 5-10 minutter- så skal du bare veje 2,4g svamp af, pulverisere dem og fylde lige meget i hver kapsel - jeg ved ikke hvor bøvlet det vil være at ramme præcist, jeg har kun prøvet, hvor det modsatte var gældende, altså hvor det gjaldt om at få så meget materiale stoppet i hver kapsel :P

Held og lykke med projektet i hvert fald - og hold os gerne opdaterede med dine resultater! Du kunne jo lave en log-tråd herinde, så kan du også selv følge lidt med i retrospekt =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2021 01:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2021 05:33
Indlæg: 21
OK fedt og jeg kan se at der findes en del forskellige vægte med 0,01 dif. Så det bare om at tjekke lidt op på de forskellige:)

Jeg har set på sådan en maskine og det virker rart at kunne 'automatisere' den del af processen, dog kan jeg ikke lige få hovedet rundt om hvordan jeg i så fald ville kunne få 0,1 ned i hver enkel med den metode. Efter hvordan jeg ser sådan én fungerer. Men det nørder jeg også lige på.

Mange tak og det synes jeg lyder som en god idé, med en log-tråd. Har du nogen ide om hvilket forum herinde der ville passe bedst til sådan en tråd? Det er vel bare en normal tråd jeg opretter herinde og så evt. kalde den en 'log tråd' i forbindelse med mikro dos. m. Golden. ?

og også tak til HopIFjordeN og Fso for svar :rocking:

DBH


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 dec 2021 18:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
Nafets skrev:
Eller vej 1g op og del op i 10 lige store bunker kan du også eller 10 g og 100 bunker.

det er virkeligt ikke en særligt god metode

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2022 20:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2021 05:33
Indlæg: 21
Hvordan vil du gøre det? Jeg har lige bestilt denne vægt:

https://www.digitalvaegten.dk/my-weigh- ... plade.html

Jeg skal veje 0,10 g. ad gangen og så i kapsuler.

Sikkert kæmpe n00b spg, men noget ala at drysse det i noget papir som foldet som en tragt eller noget i den dur?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2022 21:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Hvis du skal lave realtivt få vejninger (en subjektiv vurdering), så brug et stykke bagepapir e.l. og bøj det så det er stift. Brug det til at dosere på og til at feje af fra, indtil du rammer vægten. Fej da afvejningen ned i en kapsul. Brug noget andet end dine fingre til at feje med; så holder du det hele lidt renere.

Skal du lave -mange- afvejninger, så er det lettere at bruge noget fyldstof og istedet udregne en koncentration. Således skal alle kapsuler blot fyldes til kanten med aktivt stof + fyldstof og man skal ikke længere veje hver gang. Det kræver dog, at man blander fyldstof og aktivt stof godt. Jeg har ikke erfaring med fortynding af svampe, men måske noget som hvedeklid var lidt lig i tekstur og kornstørrelse. Så kan det evt. males sammen. Hvis ikke der er rimelig ens partikel størrelse, vil du ikke få en ensartet blanding.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2022 05:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2022 04:59
Indlæg: 3
Thank you so much for providing the online stores. I will definitely try to order online containers there.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team