Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 04:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

Har valgt at smide indlægget her i generelt, da jeg fornyelig ved en kort gennembladning af en bog lurede, at den naturligvis også kredsede om emnet om overgangen til andre stoffer!
Ret mig hvis jeg har fejlplaceret indlægget!!

En splinterny bog på dansk: HASH – brug, misbrug og afhængighed, af forfatteren Kim Møller Pedersen er kommet på det danske marked, og er den nyeste litteratur om emnet.
En omfattende sag, på hele 160 sider.

Dette er ikke en opfordring til at købe bogen, men til at være opmærksom på den!!!

Her hvad forlaget har liggende af information om bogen:
Hash, grinegræs, tossetobak. Uanset, hvad man kalder det, er der to ting, man ikke kan komme uden om: det er stadig forbudt i Danmark – og der er mange, der bruger det.
Forbruget af hash blandt Danmarks unge er steget kraftigt i de senere år, og med det stigende forbrug følger også et stigende antal misbrugsproblemer. Denne bog forsøger at give et billede af, hvorfor de unge bruger hash, og hvilke konsekvenser det kan have. Gennem interviews med fagfolk, politi og de unge selv kommer bogen rundt om emnet hash, set i mange forskellige perspektiver.
Netop nu, hvor der igen tales om lukning af Christiania, og på den anden side legalisering af hash, vil bogen være en godt redskab til at få en forståelse af, hvilken rolle dette klassiske rusmiddel spiller i dagens Danmark.

Sad så og brained lidt, og overvejede vigtigheden i at sætter sig ind i et nyt materiale.
Da det er ”boglitteratur-mediet”, kan der ofte gå længe imellem udgivelser om samme emne.
Specielt da det tit og ofte kan danne det forkerte grundlag for opfattelsen af emnet, og som så fejlforplanter sig i samfundet, er det vigtigt at man kan nå at bremse op, bidrage og rette op på eventuelle fejl, misinformation og misforståelser. Jo hurtigere, mere og før, desto bedre!
Jeg pointerer dette, da jeg ved, at der sideløbende kan bestilles et omfattende opgavehæfte til bogen.
Ved at investere i hæftet, kan man kvit og frit kopier, på livet løs, til undervisningsbrug.
Jeg regner derfor med, at det er en bog man støt stigende vil støde på, på diverse uddannelsesinstitutioner fremover!!! Og netop derfor, har misinformationen rig mulighed for at brede sig som en uoprettelig steppebrand!!!!

Læs et kort udsnit af bogen her, og dan dit eget indtryk af,+ hvad det er for et materiale, der er blevet smidt i vægtskålen: http://www.cdr-forlag.dk/media/pdf/hash%20sats.pdf

Har søgt information på nettet om forfatteren, men kan intet finde. Så hvis en eller anden har kendskab til manden, så er jeg meget nysgerrig!!!

dEEP

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Tja, bogen anligger ihvertfald den klassiske hysteriske vinkel på unges hashrygning, hvor man kigger på de hashrygere der klarer sig absolut dårligst, og derefter generaliserer det til at alle hashrygere må ende på samme måde.

(suk)

Prøv at tænke hvad der ville ske hvis man havde samme indgangsvinkel til alkohol! :shock: / :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]