Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hvad sker der hvis man får en overdosis GHB?
hvor farligt er det i realiteten at få en overdose?
og udover at ligge folk på siden hvad kan man så gøre?

give stimulanter?

Titel:
In our memories

Hvor store mængder tænker du på?
Og har du bemærket alle de topics, der er om GHB her på psychedelia.dk?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
sekstoi skrev:
hvad sker der hvis man får en overdosis GHB?
hvor farligt er det i realiteten at få en overdose?
og udover at ligge folk på siden hvad kan man så gøre?

give stimulanter?
Du går i koma og bliver umulig at vække selvom du får lussinger, vand i hovedet osv. ved lidt mere ekstremetilfælde. Små overdoseringer kan man oftest godt vækkes fra igen.

De fleste gange er det ikke farligt. Man skal altid kende koncentrationen af ens GHB og man starteraltidstille og roligt ud for at vide at den koncentration nu også passer. Der er stor forskel på at indtage den dosis man tror man indtager og hvis koncentrationen så er dobbelt så stor så man får dobbeltdosis, det ender let i en overdosis.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
okay bare lige sådan jeg ved det til når jeg får fat i noget GHB

Titel:
In our memories

Nu du fik svar alligevel, vil jeg henvise til "hospitalernes manual!?": http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=11630

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg har været med til, at en kammerat her fra psy ikke var til at få liv i, hverken efter lussinger eller vrid i øreflippen (den plejer ellers at få folk op af stolen). Det var ganske ubehageligt...

Vi lagde ham i aflåst, og efter tre timer vågnede han igen og begyndte at rulle en jay. Halvhård stil, og forhåbentligt aldrig noget jeg selv kommer ud for!

GHB er et ret farligt stof, da der ikke er så langt fra effektiv dosis til en komalignende tilstand, og når effekten af det ikke er meget andet end lidt velbehag og en småberuset følelse, så har folk en tendens til at tro, at det er ufarligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
noname skrev:
Vi lagde ham i aflåst, og efter tre timer vågnede han igen og begyndte at rulle en jay. Halvhård stil, og forhåbentligt aldrig noget jeg selv kommer ud for!

Hvornår vil du mene, det er på sin plads at tilkalde lægehjælp? Og kan man forestille sig, at koma-tilstanden forværres efter en rum tid og sætter respirationen ud, eller aftager effekten kun?

En anden gang - prøv sternum-"massage", dén er fandeme effektiv!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Så vidt jeg ved lukker GHB'en af for dopamin'en i hjernen (jeg mener at dopamin er en form for stimulans kroppen selv danner)... når GHB'ens virkning begynder at lægge så får man "dopamin-rebound" tror jeg det hedder hvilket betyder at der bliver lukket op for dopamin'en igen og man bliver frisk som en fisk...
derfor skal man heller ikke tage store dose GHB at sove på da man risikere at vågne klokken 5-6 om natten, helt frisk... og så bliver man træt igen ved 7-8 tiden og kan/gider ikke stå op... :) har prøvet det...
Tre af mine kammerater har også gjort det dog kun den ene mens jeg var der... jeg troede først han var død, men så begyndte han at snorke ;) ... man kunne let tegne overskæg på ham og han vågnede ved at jeg kildede ham under næsen med en fjer tror jeg det var... men så var han også frisk...

Har også hørt om folk der virkeligt har været langt ude i GHB'en... brækket sig ud over sig selv ude af stand til at gå... jeg er overbevist om at det er et stof man skal passe på med... Så vidt jeg ved har man også let ved at opbygge tolerance og skal bare bruge mere og mere...
men det er der nok nogle der ved noget mere om...

mvh
Foger

Titel:
In our memories

Jeg er igang med et længervarende eksperiment,... som jeg vil se om, jeg kan få en fornuftig rapportlignende ting ud af...

Vender tilbage :?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Foger skrev:
Så vidt jeg ved lukker GHB'en af for dopamin'en i hjernen (jeg mener at dopamin er en form for stimulans kroppen selv danner)...

Ikke fordi jeg skal gøre mig klog på neurokemi, men dopamin er såvidt jeg ved en neurotransmitter - dvs. et signalstof. Det er bl.a. genoptagelsen (?) af dopamin som et stof som kokain har indvirkning på, hvilket betyder at man bliver frisk af det.

Noname > Jeg er helt enig i, at man skal være mucho forsigtig, men jeg synes alligevel det er på sin plads at nævne, at i langt de fleste tilfælde vågner den GHB intoksikerede person op af sig selv. Man skal selvf. være opmærksom på personen, hvis det er umuligt at få liv i denne igen, men jeg tror stadigvæk at en rigtig overdosis kræver en noget højere mængde. Uden at jeg dog ved det med sikkerhed.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Erowid siger jo 10g+ = risk of death...
Hvor meget hold kan der være i det? (da min, og vistnok også tjillers, opfattelse er at erowid er anti-ghbiatches)...

De siger jo at 3.5g er heavy dose, men jeg kan personligt knap mærke 3.5...
5, så er vi ved at være der... Og det er iflg. erowid på grænsen fra "heavy sleep" til "overdose"....
Og hvis ikke jeg tager helt fejl har jeg snakket med et par på irc der napper 6-7g... Plus redosering...

Er også lidt enig med Psyko i at man vågner af sig selv...
Men det er vel også fordi man ikke tager en "rigtig" od...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
flex skrev:
Hvor meget hold kan der være i det? (da min, og vistnok også tjillers, opfattelse er at erowid er anti-ghbiatches)...

5, så er vi ved at være der... Og det er iflg. erowid på grænsen fra "heavy sleep" til "overdose"....
Og hvis ikke jeg tager helt fejl har jeg snakket med et par på irc der napper 6-7g... Plus redosering...

Er også lidt enig med Psyko i at man vågner af sig selv...
Men det er vel også fordi man ikke tager en "rigtig" od...

GHB-dosis er MEGET individuel! Jeg kender flere som bliver sparket så kraftigt af 3 gram at de næsten er inkapaciterede.
Jeg tvivler på at 10 gram kan være en reél dødbringende dosis farmakologisk set, men det kan i HVERT fald forårsage at folk falder i søvn og kvæles i deres eget bræk.
Lad være med at give den slags lemfældige dosis-råd for fremtiden. Hvordan ville du ha' det med at en n00b kom slemt til skade på grund af et uforsvarligt råd du havde givet?

Titel:
Dedikeret medlem

Hvilket råd er det lige jeg giver?? Jeg taler om mine egne erfaringer, og SPØRGER om hvor meget hold der kan være i de informationer jeg har fundet...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
flex skrev:
Hvilket råd er det lige jeg giver?? Jeg taler om mine egne erfaringer, og SPØRGER om hvor meget hold der kan være i de informationer jeg har fundet...

Nej, du giver ikke egentlige råd, men du får det til at lyde som om en "normal" dosis ligger på i hvert fald MINDST 3.5 gram - hvilket er et farligt signal at sende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Psyko skrev:
Ikke fordi jeg skal gøre mig klog på neurokemi, men dopamin er såvidt jeg ved en neurotransmitter - dvs. et signalstof. Det er bl.a. genoptagelsen (?) af dopamin som et stof som kokain har indvirkning på, hvilket betyder at man bliver frisk af det.

Du har selvfølgelige ret! my bad!

mvh
Foger

Titel:
Dedikeret medlem

flex skrev:

Hvor meget hold kan der være i det?

Mit spørgsmål gik egentlig på om andre havde det på samme måde...

Og jeg mener bestemt ikke at jeg siger 3.5 er normal dose...
Desuden tror jeg ikke nogen doserer ghb med mit indlæg som udgangspunkt...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
noname skrev:
Jeg har været med til, at en kammerat her fra psy ikke var til at få liv i, hverken efter lussinger eller vrid i øreflippen (den plejer ellers at få folk op af stolen). Det var ganske ubehageligt...

Et godt trick til folk der er helt væk er at klemme på neglene alt hvad man kan, det har jeg set selv de mest æskestive personer vågne af. Men hvis en person ikke KAN vækkes af noget som helst, så er det altså på tide med en ambulance. Fuck om politiet/familie så får nys om noget, folks liv er sgu vigtigere end det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]