Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 22:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey! Er på det sidste begyndt at interessere mig meget for meditation/yoga og i det hele taget fordybelse i den menneskelige bevidsthed, men da jeg netop er meget ny på området ville jeg høre om folk ikke havde nogle tips til bøger/tekster/sites der kan give et meget godt indblik for en begynder. Evt. andre ting der er gode at vide når man starter op, hvilke grene/stilarter der er gode at lægge ud med osv. Har lånt en god stak bøger på bib. Men vil lige her, inden jeg går i gang med alt for store bøger... Stort set alt inden for den menneskelige bevidsthed/ubevidsthed er inden for interesse.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
En af mine eks-kærester leder det dér Natha Yoga der ligger inde i Købmagergade. Tjek deres site http://www.natha.net - det er left-hand path tantrisk yoga, og de har mange tilbud. Jeg anbefaler at du går et sted hen og lærer det i stedet for at forsøge selv.

Hvis du er bange for venstrehåndsvejen, så kan du forsøge dig med sådan noget mindre grænseoverskridende som Brahma Kumaris Verdensuniversitet ude på Gl. Kongevej. Det er bare gode vibes ll the way...til gengæld lærer de dig ikke at kneppe.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Nogle af billederne på natha.net minder mig om et TV-program der var for et par uger siden, hvor nogen var på en eller anden tantra-sex lejr.. en slags kult, hvor de fik besøg af den højeste 'mester' i den verden.

Det sjoveste ved det var optagelseskravene for at kunne komme med, man skulle sende 3 nøgenbilleder sådan lederen kunne bedømme ens "aura"! :P

En lidt plat kommentar, beklager.. men syntes lige jeg ville fortælle det. Har generelt respekt for yoga/meditation, selvom jeg ikke forstår det.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

axia skrev:
Nogle af billederne på natha.net minder mig om et TV-program der var for et par uger siden, hvor nogen var på en eller anden tantra-sex lejr.. en slags kult, hvor de fik besøg af den højeste 'mester' i den verden.

Det sjoveste ved det var optagelseskravene for at kunne komme med, man skulle sende 3 nøgenbilleder sådan lederen kunne bedømme ens "aura"! :P

En lidt plat kommentar, beklager.. men syntes lige jeg ville fortælle det. Har generelt respekt for yoga/meditation, selvom jeg ikke forstår det.

Ja ja, der var et program om dem, og de ER en sekt. Men det er de fleste seriøse yoga steder. Forskellen er at dette er left-hand path, og således seksuel yoga...men det starter man ikke med. Man starter med meditaion og alm. yoga. Man kan sagtens gå hos dem uden at være en del af al det der sekt-pjat.

Jeg synes ikke at det er en plat kommentar, det er da vigtigt at vide at de fleste af de dér yoga-skoler har en eller anden mester et sted som de adlyder. Det gælder jo ikke kun Natha, men mange andre også. Det skal man være klar over.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Heh, der kan man bare se.. Kan huske de sad og ventede på ham lederen i flere dage, for ingen kunne forudsige hvor når han kom! (?). Selvom han skulle være en eller anden guddommelig sexguru lignede han mest af alt en gammel støder!

Men nok om det :]

Titel:
In our memories

Jeg kan anbefale Narayanananda Universal, Yoga Trust, som underviser i den klassiske form for Hatha Yoga , Yoga Asanas.
Yoga Asanas er en fællesbetegnelse for mange af de legemsøvelser, der udgør en del af det indiske Yogasystem.
De beskæftiger sig med alle personlighedsudviklende teknikker, som Mudras, Bandhas, åndedrætsøvelser, Pranayama, koncentrationsøvelser, Trataka og meditation.

Det kan anbefales at starte med at melde sig til et af deres kurser, som de driver på aftenskole niveau rundt omkring i landet, og jeg mener at de har en egentlig skole i København.
Hvis du agter at dyrke yoga på et højre spirituelt plan, er det vigtigt at sætte sig grundigt ind i de mange avancerede tekniker, ellers kan det næsten sidestilles med at lege med stoffer man ikke kender noget til på forhånd.

En rigtig god omfattende begynderbog er: Erling Petersen: Yoga-asanas, ISBN 87-418-7218-3. Biblioteksnr. ST 29.4.

dEEP

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

axia skrev:
Heh, der kan man bare se.. Kan huske de sad og ventede på ham lederen i flere dage, for ingen kunne forudsige hvor når han kom! (?). Selvom han skulle være en eller anden guddommelig sexguru lignede han mest af alt en gammel støder!

Men nok om det :]

Arh, det er jo jul, så vi skal da lige have et billede af deres store guru fra hans yngre dage:

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]