Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Admin
Brugeravatar

Hvordan definerer man egentlig narkotika?
Definerer man det efter virkning eller kemisk sammensætning?

Er lightergas, N2O, lim, poppers, osv. egentlig narko? Man bliver jo påvirket, butan er jo et fossilt brændstof og N2O er en luftart osv. og mange andre er jo stoffer med en mere kompliceret sammensætning som f.eks. alkaloider.

Hvad mener i, eller er der en logisk forklaring?

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har altid ment, at stoffer er delt op i tre kategorier:

Stimulanser
Alkohol, amfetamin, GHB, etc.

Hallucinogener
Psilocybin, LSD, meskalin, DMT, LSA, THC, etc.

Narkotika
Alle stoffer, som virker narkotiske... f.eks. morfin, heroin, etc.

Poppers ville jeg umiddelbart smide ind under stimulanser. Lightergas og lim aner jeg ikke... har aldrig sniffet lortet :P N2O ville jeg enten placere under stimulanser eller narkotika - men jeg har hørt flere, der har rapporteret syner, etc - så det kan for den sags skyld også være et hallucinogen. Men jeg aner det ikke.

Så narkotika er igennem tiden åbenbart blevet et fællesudtryk for alle tre kategorier, og det synes jeg et eller andet sted er forkert.

Senest rettet af syreperlen 08 jan 2004 15:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Det er egentligt et godt spørgsmål har også tit selv tænkt over det... Men kunne godt gi aliaarhus ret tror det er noget i den stil... ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
Jeg har altid ment, at stoffer er delt op i tre kategorier:

Stimulanser
Alkohol, amfetamin, GHB

Alkohol og GHB er sgu ikke stimulanser. Stimulanser er alle stoffer som virker centralstimulerende, det er stoffer som amf, coke, efedrin, koffein etc.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Child: Jeg synes udmærket jeg kan placere dem under stimulanser... men samtidig mener jeg, at de hører ind under narkotika, dog synes jeg at de passer bedst ind i stimulanser.

At kalde alkohol for narkotika lyder i mine ører meget forkert, men du kan jo godt have ret. Det er jo bare min egen definition af det.

Titel:
Insane psychedelia user!

GHB er da narkotisk!

Titel:
Medlem

Hvad med medicin som antidepresiver, antipsychotia, hovedpinepiller ect. .. de går da også ind og påvirker hjernen på den ene eller den anden måde? Synes generelt ikke man kan generalisere stoffer som "Narkotika" med mindre man som regeringen bare mener ulovlige stoffer....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Oprindeligt var det morfin, heroin og lignende stoffer, der var narkotika, men i dag bliver fx kokain også betragtet som narkotika... Og så bliver ALT jo betragtet som narkotika af sladderbladene og aviserne. ;)

Titel:
In our memories

Alkohol er da det værste narko der findes, men et kuturnarko ,.. hvis det var blevet upfundet i dag, ville det blive gjort ulovligt pr. omgående.. blabla :P

Titel:
Insane psychedelia user!

For mig at synes er der hallucinogenerne og stimulanserne. Resten, der for det meste er opiode agonister eller indvirkende på GABA'erge receptorer er lammestoffer, der egentlig ikke har noget potentiale. Det har mange af stimulanserne som f.eks. amfetamin og kokain IMO heller ikke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Narko, som medierne og ordensmagten bruger ordet, er alt der ændrer bevidstheden ulovligt. Må det være medicin der bliver misbrugt eller gode gamle hash.

Narkotika burde være mere være specifikt og burde kun dække narkotiske stoffer, men bliver brugt til at definere alle ulovlige stoffer, som Psygoa skriver.

Det er ihvertfald min opfattelse.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Als
Hvad er ifølge WHO Narkotika - Her her skoen begravet...

Alkohol virker først og fremmeste på centralnervesystemet

Alkohol er langt mere giftig end heroin - Der er et opløsningsmiddel

De legale "nydelses- og rusmidler", såsom øl, vin, spiritus, tobak, kaffe, the, m.m. De egentlige narkotiske stoffer, såsom opium, morfin, heroin, kokain, amfetamin m.m. Psykofarmaka dvs. psykiatriens stoffer, såsom neuroleptiske stoffer, antidepressive stoffer, beroligende midler, sovepiller m.m.

Nogle stoffer er forbudt i nogle lande og ikke i andre, f.eks. alkohol. Der er et internationalt samarbejde formidlet af FN, som gør at mange stoffer er forbudte i store dele af verden.

M.V.H
Michael Benneke

Titel:
Dedikeret medlem

Ashoka true Words.. men det hjælper ikke en skid når WHO er snot dumme .. og ikke kan forklare tingene på en hensigtsmæssig måde ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]