Altså, med fare for at lyde som reaktionær autonom, så har København brudt loven i et beskidt og uærligt forsøg på at blive af med uønskede elementer(AKA husets brugere). Huset blevet GIVET til ungdomshusets brugere i 1982, sammen med retten til at fungere som brugerstyret kulturhus på ubestemt tid, af KBHs daværende borgmester Egon Weidekamp.
Ikke desto mindre dømte Københavns byret til FORDEL for Faderhuset, den fundamentalistiske sekt der har købt huset, på baggrund af inkonklusiv bevisførelse for brugernes ejendomsret. Faderhuset har flere gange søgt at bryde ind i bygningen for at overtage det, og er aktivt blevet kylet ud af stedets aktivister(ulovligt, ja, forkert, egentligt ikke hvis du spørger mig). Sagen er nu blevet anket til landsretten, som sagt - Det er dog usandsynligt at dommen bliver ændret, da byrettens afgørelse som regel er afgørende.
Al modstand mod byrettens afgørelse er naturligvis ulovlig per dansk lov, men jeg nægter konsekvent at godtage deres pis. Et københavn uden brugerstyrede steder(ikke nødvendigvis ungeren) ville ikke være fedt at bo i, og jeg for en gider ikke sidde på min røv mens de ødelægger alt hvad der er fedt.
Nå, bare min mening. Nu vi er ved linkatletik, så synes jeg
dette er et godt essay, da det er skrevet af en uvildig indbygger på Nørrebro der ikke bryder sig synderligt om nogen af de stridende parter.
For et mere indgåede kig på hvilke slags mennesker København er villige til at samarbejde med for at opnå deres beskidte mål, se
her. Denne artikel er også skrevet af Kronberg, der arbejder for Dialogcentret i Århus, en kristent fundet organisation der skal overvåge nye trosretninger i Danmark og Europa.