Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Er der nogen af jer der så rundfunk idag?? det er da godt nok noget af det mest misvisende jeg har set!! Quote: Fantasy er en væske med en opkvikkende virkning, lidt ligesom speed... Det er da noget af det mest misvisende jeg nogensinde har læst!! Hvor lang tid kan den her skide mediekampagne blive ved...!!

Mhv. Zachyon

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
haha! ja! det var ret komisk! der var også en der sagde noget med at man bare render rundt i et syretrip hele tiden og har ikke styr på en skid, hvis man tar stoffer.... Der er jo ingen grænser for, hvor farligt det er :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

... Kan ikk andet end at rykke på hovedet..

"fantasy ? opkvikkende lisom speed"
"kokain = englestøv"

Altså hva faen laver de?

Når man omtaler et så følsomt emne som stoffer, skal man dælme også have sine informationer i orden!

Og... Uhhhh.. 4 uger har han ikke taget noget... Jesus christ mand.

Han er et omvandrende exsempel på dumhed.

"Vi sad på efterskolen... De andre gjorde det... Jeg ville gå med de seje....".

Har ikke det mindste ondt af ham...!!!

Hvis han dog bare have læst og undersøgt osv osv - så havde han garanteret ikke havnet der hvor han er nu.

Uh jeg er pissed...... Den udsendelse har gjort meget for at folk tror at alle er ligesom ham, er så dum.... Total.... grrrr!

Titel:
Dedikeret medlem

mest misvisende du har set? Alle dr's programmer siger det samme da de ikke juridisk kan forsvare at lave en saglig debat om stoffer.. Man skal jo ikke logge folk i "udåd"..
Og sjovt nok klare tv'et sig altid med at fange de dummeste weekend/narkomaner i landet. Måske fordi de er de eneste der vil stille sig frem offentligt.

Men ja det er latterligt at NÅR de informere, at det virkelig skal gøres på sådan facon at folk får et ordentligt skub i retningen af at skabe fordomme for diverse ting.

Kunne være sjovt hvis udlændinge politik var ligeså, så kunne det være det blev lidt mere interesant at se på :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer også frem i alle landets aviser hele tiden, at nu har de tjekket de og de discoteker hvor de så sjovt nok har fundet coke på toiletbrædderne, ja for fanden folk sniffer en hel masse cola, de kunne da bare prøve og kigge lidt på de folk der går i byen. Der skulle næsten være en eller anden der er godt etableret "weekendnarkoman" der står frem og fortæller hvad de egentlige farer i stedet for alt det der misvisning, jeg er godt nok ved og være en lille smule træt af og se på det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den eneste grund til at jeg gad og se det var egentlig også bare for og se hvor misvisende det var, og ja det var det selvfølgelig, men hvad havde jeg egentlig regnet med :roll:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg så det sidste kvarter af programmet idag og var ved at brække mig. Især over den der med at GHB var lissom speed, men også andre ting som f.eks.

Citat:
Dengang du tog stoffer tog du jo både ecstasy, amfetamin og speed

Det viser da hvor dårlig journalistik det er og hvor ringe informerede de er. Tænkte faktisk på at skrive en mail til dem, men gad ikke bruge energi på det.

Og så har det nok heller ikke været GHB han tog da han så "lygtepæle der bøjede". :roll:

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg så det kun halvt, sad og arbejdede ved computeren imens..
Men påstod han ikke, at han havde fået en psykose af fantasy??
Så vidt jeg ved (og er meget sikker) kan det ikke lade sig gøre..
Men det kan jo være, at det er det der speed-fantasy :roll:

Jeg skrev en mail til dem sidste gang de havde emne om stoffer og klagede.. Fik bare en mail, fra en eller anden som ikke anede noget om det. Hvor de beklagede at jeg mente deres kilder var inkompetente. Så det får man ikke så meget ud af..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Jeg så det desvære ikke. Men syntes da at i som så det, og ved hvad der var helt forkert, burde sende en mail, det er vel forsøget værd.. og forklare hvor forkert det virkeligt var.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Det var en af mine kammerater der var i fjernsynet

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Kender du så evt. historien om da han fik en "psykose af fantasy" ? er det den rigtige historie, eller hvordan ligger landet?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg var en af dem der var nede og hjælpe ham ud af den sykose han havde fået og gang på gang spurgte vi ham hvad han havde taget, og ham blev ved med "cola" "fantasy" og har aldrig set noget ligende, men efter han begyndte at tage E'er så jeg oxo hvordan hans dosis steg fra weekend til weekend... Og var ikke sammen med ham den aften hvor han havde taget alt det han havde taget, derfor kan jeg ikek vide mig sikker, men han sagde, (Ved godt det er unaturligt) men at han havde taget 200g GHB. Ved at programmet bliver rippet og lagt på nettet så skal selv lige se det hele af det, inden jeg snakker mere om emnet, men det var en vild oplevelse at 10 mennekser skulle ringe til mig fordi de ikke selv vidste hvad de skulle gøre...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Kiliman skrev:
... men at han havde taget 200g GHB...

Aha, vi har altså ikke længere at gøre med en mand, men med en elefant. En eller anden ring til Zoologisk Have så de kan indfange dyret!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Kiliman skrev:
Citat:
men han sagde, (Ved godt det er unaturligt) men at han havde taget 200g GHB.

Når du skal quote mig så gør det dog FOR FANDEN så du får det hele med og ikke lyder som en idiot der ikke læser men bare prøver at se smart ud :)

Mange tak søde :)

Titel:
Medlem

Som jeg lige har diskuteret på irc, kan jeg sagtens fortså at folk sys ghb minder om speed. Sys jeg også selv det gør, især fordi det jo (ifølge erowid) sender en del dopamin ud i systemet :D, og jeg blir i hvert fald meget glad og ufatteligt liderlig efter at snakke med alt og alle. Self' ikk ligesom amf, fordi jeg blir også max svimmel.

Beklager hvis det er lidt uforståeligt, prøvede virkeligt, men jeg er _MEGET_ ghb ramt lige nu. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hehe stingray, det er altid godt at være ramt, jeg har kun selv prøvet ghb 1 gang, og det var sært, var ikke sådan ramt på en måde jeg kunne forholde mig til, men gik da kold i en hundekurv ved en jeg engang havde bøjet nogle riben på, og han brokkede sig, uden at turde gøre mig noget hehe...

men jeg tror ikek jeg var mere underlig end normalt på det,

Titel:
Medlem

hehe.. well, var ikk meninge at jeg skulle være lam idag, ville bare have lidt at falde i søvn på. Men dose-kurven på ghb er rimelig voldsom... Plejer at tage ~3 kapsler (opløsning fyld i en cole-flaske's kapsel), og have styr over det.. men "kom til" at tage 4 kapsler idag, og nu er jeg bare væk :P...

Og nu har jeg glemt hvad jeg ville skrive, såe, tror bare jejg slutter her. :P

Titel:
Medlem

Jeg så desværre ikke udsendelsen, men hvis nogen ved hvor man kan se den på nettet, så smid lige et link.
Jeg kan ikke ligefrem sige jeg er overrasket over hvad jeg har hørt om den udsendelse, når der er hevet et bundt forvirret weekendnarkomaner ind i boogie.
Angående indtalgese af 200 GRAM ghb, kan jeg sige med 99,99% sikkerhed at det ikke passer, personen ville være død ½ time efter indtagelse.

Erowid om GHB dosering:
http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_dose.shtml skrev:
Oral GHB Dosages
Alcohol Withdrawal Treatment .15 g (3 times daily)
Light .5 - 1.5 g
Common 1 - 2.5 g
Strong 2 - 3.5 g
Can Induce Heavy Sleep 3 - 5 g
Overdose 5 - 10 g
Poisoning (Risk of Death) 10 + g

If you overdose even slightly on ghb (double dose), you may fall unconscious and be unrouseable for up to 4 or 5 hours. One of the great dangers of a mild GHB overdose is being taken to a hospital and treated as though you have OD'd on a depressant. This can include stomach pumps, breathing tubes and IV's, not to mention huge hospital bills.

GHB can be dangerous when used improperly or when mixed with other depressants. Combining a normal GHB dose with alcohol can trigger the overdose reaction of unrouseable sleep. GHB has been attributed to a few deaths in the US, but most have involved other drugs (most commonly, alcohol) or high doses. Be safe...avoid mixing GHB with alcohol.

If you take 3 - 4 times the normal dose, you may find yourself unconscious and vomiting.

If you take more than 3-4 times your normal dose, there is risk of death.

If you take GHB, make sure your companions know what you're taking, how much of it you've taken and the associated risks.

kiliman skrev:
..men gik da kold i en hundekurv ved en jeg engang havde bøjet nogle riben på, og han brokkede sig, uden at turde gøre mig noget hehe...

:shock: :roll:

Senest rettet af unkown 26 okt 2004 23:14, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem

fejl - slet posten

Senest rettet af unkown 26 okt 2004 23:10, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Kiliman skrev:
Citat:
Kiliman skrev:
Citat:
men han sagde, (Ved godt det er unaturligt) men at han havde taget 200g GHB.

Når du skal quote mig så gør det dog FOR FANDEN så du får det hele med og ikke lyder som en idiot der ikke læser men bare prøver at se smart ud :)

Mange tak søde :)

Jamen det var også sarkastisk ment. Han er selvfølgelig ikke en elefant. Elefanten er et intelligent dyr.

(jeg mener ikke at man behøver at bruge smilies hele tiden når man prøver på at være humoristisk)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]