jeg laver dette emne efter at have skrevet en post i Mad og drikke emnet, men da jeg gennemlæste det bagefter opdagede jeg at der ikke var meget fattigmands-æde i det, da opskriften alligevel kræver lidt forskellige ingredienser.
så her vil jeg opfordre folk til at skrive hvad de ville lave hvis de nu fik en dame til middag....
(fra emnet Mad og drikke)
------------------------------------------------------------------------------------
Ok denne opskrift er rigtig god, super simpel og smager pisse godt.
"Flaming chicken"
Du skal bruge:
1. 1 bakke kyllinge lår, plejer at være billige i Netto, gerne friske, men frosne kan vel også gå an hvis man virkeligt er på røven.
2. 1 brev karry
3. 1 bøtte peanutbutter (crunchy)
4. 1 dåse kokosmælk
5. 1 frisk ananas (dåse ananas kan vel også gå an)
6. gerne flere andre krydderier
ok start med at brune kyllingelårene på en pande på høj varme sammen med karry, salt og pebber og gerne flere andre krydderier evt. hvidløg, ingefær, chili og galangal rod.
når lårene er pæne og brune hælder du dem op i et ovnfast fad og husker al den lækre kyllinge-olie der ligger tilbage på panden.
Hertil tilsættes ananas (hvis det er dåse så tilsæt også noget af den søde sirup), vand, peanutbutter efter smag (ikke for meget da det ellers bliver kvalmt), mere karry, kokosmælken, salt og pebber.
Smid det i ovnen til kødet er gennemstegt og let falder fra benet.
Spis dette med ris og frugtjuice....
denne ret kan næsten ikke fejle, selv hvis man er total idiot. Denne ret kan også med succes laves hvis man invitere det modsatte køn hjem da de færreste damer regner med at man kan koge et æg.
(jeg behøver vel heller ikke indskyde at man sagtens kan tilføje en smule svampe til retten når den er kølet en anelse, dette skal nok gøre aftenen med damen endnu bedre, self med hendes koncent!!!)
------------------------------------------------------------------------------------
Og til denne ret kan evt drikkes:
DR-D's "kællinger på is"
1 pose frosne hindbær
1 dåse cocosmælk
1 karton ananas juice
en smule sukker
lidt isterninger
det er ganske simpelt for det hele skal bare ned i en blender og så have fuld skrue til det er en homogen masse uden klumper.
server i høje glas eller drik der direkte fra blender skålen
dette er den fattige version, min egen indeholder også:
citronsaft
vanilie
mintblade
frisk ananas
godt med Bacardi Lemon
godt med Passoa
(Denne drik kan også gøres til et lille måltid i sig selv hvis man tilsætter en smule proteinpulver i mixet, godt til folk der træner eller dyrker anden form for hård fysisk sport)
David