Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
jeg laver dette emne efter at have skrevet en post i Mad og drikke emnet, men da jeg gennemlæste det bagefter opdagede jeg at der ikke var meget fattigmands-æde i det, da opskriften alligevel kræver lidt forskellige ingredienser.

så her vil jeg opfordre folk til at skrive hvad de ville lave hvis de nu fik en dame til middag....

(fra emnet Mad og drikke)

------------------------------------------------------------------------------------

Ok denne opskrift er rigtig god, super simpel og smager pisse godt.

"Flaming chicken" :P

Du skal bruge:

1. 1 bakke kyllinge lår, plejer at være billige i Netto, gerne friske, men frosne kan vel også gå an hvis man virkeligt er på røven.

2. 1 brev karry

3. 1 bøtte peanutbutter (crunchy)

4. 1 dåse kokosmælk

5. 1 frisk ananas (dåse ananas kan vel også gå an)

6. gerne flere andre krydderier

ok start med at brune kyllingelårene på en pande på høj varme sammen med karry, salt og pebber og gerne flere andre krydderier evt. hvidløg, ingefær, chili og galangal rod.

når lårene er pæne og brune hælder du dem op i et ovnfast fad og husker al den lækre kyllinge-olie der ligger tilbage på panden.

Hertil tilsættes ananas (hvis det er dåse så tilsæt også noget af den søde sirup), vand, peanutbutter efter smag (ikke for meget da det ellers bliver kvalmt), mere karry, kokosmælken, salt og pebber.

Smid det i ovnen til kødet er gennemstegt og let falder fra benet.

Spis dette med ris og frugtjuice....

denne ret kan næsten ikke fejle, selv hvis man er total idiot. Denne ret kan også med succes laves hvis man invitere det modsatte køn hjem da de færreste damer regner med at man kan koge et æg.

(jeg behøver vel heller ikke indskyde at man sagtens kan tilføje en smule svampe til retten når den er kølet en anelse, dette skal nok gøre aftenen med damen endnu bedre, self med hendes koncent!!!)

------------------------------------------------------------------------------------

Og til denne ret kan evt drikkes:

DR-D's "kællinger på is" :D

1 pose frosne hindbær

1 dåse cocosmælk

1 karton ananas juice

en smule sukker

lidt isterninger

det er ganske simpelt for det hele skal bare ned i en blender og så have fuld skrue til det er en homogen masse uden klumper.
server i høje glas eller drik der direkte fra blender skålen

dette er den fattige version, min egen indeholder også:

citronsaft
vanilie
mintblade
frisk ananas
godt med Bacardi Lemon
godt med Passoa

(Denne drik kan også gøres til et lille måltid i sig selv hvis man tilsætter en smule proteinpulver i mixet, godt til folk der træner eller dyrker anden form for hård fysisk sport)

David :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Stik tøsen nogle nudler fra Netto og noget vodka - så er der garanteret fjappe! :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kjøbenhavnstrup
Hvis jeg ikke skulle bruge alt for lang tid på projektet, så kunne jeg finde på at vælge nedenstående:

Mens der ventes på maden:
Darjeeling te, måske med en smule sukker

Hovedret:
400 kyllingefilet i små stykker
Et bundt forårsløg, hakket (et par porrer kan også bruges)
Et løg, hakket
To grønne chili, hakket (udelad kernerne hvis det ikke må være stærkt)
200 g sukkerærter / fine grønne bønner (evt. en kombination af begge)
En dåse kokosmælk (ikke det der light-pjat)
En tsk. grøn karrypasta (eller efter behov)
En spsk. karry (eller efter behov)
Salt
Olie til stegning
Kogte ris som tilbehør

Varm olie og karry i en wok / pande, tilsæt los kyllos. Når denne er gennemstegt, tilsæt da forårsløg, løg og chili – kokosmælk og ærter / bønner tilsættes disse har fået lidt varme tilsættes bagefter (ca. 5 min). Retten er færdig når ærter / bønner er møre. Spises sammen med kogte ris og evt. usaltede peanuts eller cashews dertil.
Går udmærket sammen med hvidvin – er vinen en discount fra Ghetto så kan man altid blande med hyldeblomstsaft i en karaffel og evt. tilsætte et par limeslices… Ghetto har i øvrigt noget udmærket ciabattabrød til færdigbagning i egen ovn, går også glimrende sammen med retten!
Pas på karrypasta og karry – gæsten kan jo have en sart mave.

Hjemmelavet passionsfrugt / appelsin sorbet går godt dertil (som dessert):
Pulpen af 8-10 passionsfrugter
Saft af 8-12 appelsiner
4 piskede æggehvider
Sukker

Pulpen fra passionsfrugterne piskes med en håndmixer indtil den er jævn, den presses derefter igennem en si. Smid ikke alle kernerne ud, men tilsæt en smule til saften. Tilsæt saften fra appelsinerne og smag til med sukker. Hæld hele blandingen i en beholder og smid det i fryseren. Tag den ud efter 1 time og rør i den således at den ikke bliver til en fast klump. Gør det igen efter endnu en time og derefter med ½-timesintervaller indtil den har den ønskede konsistens, vend derefter de piskede æggehvider forsigtigt i, og frys igen. Igen røres der i blandingen med ½-timesintervaller til konsistensen er optimal, derefter hviler sorbeten i fryseren indtil serveringen. Portionsanretninger kan pyntes med mynteblade hvis man er til den slags.

Sorbet er tidskrævende, men resultatet er som regel godt – skal der lidt flere farver på desserten kan den serveres med drinks lavet af:
2 dele sprite, 7up, dry lemon eller det der ligner
1 del Rose’s Blue Curacao
Et skvat Rose’s Tripple Sec Curacao

Alm. Pernod eller Absinthe til senere på aftnen – eller kaffe hvis man (Gud, Machiavelli og Nietzsche forbyde det) er til det.

Men fyldt pasta fra Ghetto er skam også et godt alternativ, sammen med Dolmio-sovs og lidt revet ost… det er bare lidt… uambitiøst ;o)

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er grov så exotiske I er :) Jeg gentager mig selv, jeg er vild med Ainsley Harriot og jeg tror også at hvis man lavede en af hans retter for en tøs, så ville de være imponerede. Men, jeg skal ikke kunne sige det. Pigebørn forvilder sig sjældent ind i min grotte.

Dextrose skrev:
Stik tøsen nogle nudler fra Netto og noget vodka - så er der garanteret fjappe! :D

Haha, meget kan man sige, men du er en gentleman, det kan man ikke tage fra dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]