Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hvad tror i der ville ske hvis stoffer blev lovlige?

Ville der så være flere der tog dem? eller hvad tror i?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Vi ville højst sandsynligt få flere brugere og færre misbrugere.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Tjaeh syntes ikke at alle stoffer burde lovligøres...
Heroin/de fleste andre opiater burde nok ikke da de er specielt vanedannende...

Men hvis nu alle stoffer blev lovligjort så tror at folk ville få et mere afslappet forhold til det... som dex siger... færre misbrugere flere brugere

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

vel, tror der vil komme alt for mange forbrugere, idet mange holder sig fra dem pga de er ulovlige... tror hvis man nu gjorde e / mdma og amf lovligt, så ville det være 90% af byen der var afsted i sådan en rus

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Skyd-Sven > Jeg tror faktisk at kokain er mere vanedannende, og jeg ser ikke hvorfor man skulle skelne på den måde? Dog er jeg langsomt blevet mere overbevist om, at et såkaldt "narko-kørekort" ville være den rigtige måde at gøre det på (læs andetsteds på siden om denne "ide")

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
tror ik det ville være så slemt.. kun de første 3 måneder eller noget og så får folk efterhånden en fornuftig og sund holdning til det (der vil selvfølgelig altid være folk der ik ka styre det, men der er os' mange alkoholikere)..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den er typisk den der.Bare lad Heroin og lign være illegalt!?

Coke er faktisk LANGT mere afhængigheds skabende,selv om det er psykisk.For slet ikke at snakke om Amf og specielt Methamf.Grimme sager!
Folk mister sq evenen til at tænke når de hører ordet Heroin,Morfin olign.

Det er en skam,men sådan er det.Iøvrigt,hvis man skulle se på hvilke stoffer der gjorde MEST skade,så er det oven nænte stimulanser. :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Gonzo skrev:

Coke er faktisk LANGT mere afhængigheds skabende,selv om det er psykisk.For slet ikke at snakke om Amf og specielt Methamf.Grimme sager!

Det er en skam,men sådan er det.Iøvrigt,hvis man skulle se på hvilke stoffer der gjorde MEST skade,så er det oven nænte stimulanser. :wink:

Helt enig... Godt sagt!

Og så synes jeg at det er forkert tænkt at tænke på at gøre andet lovligt men forbyde Heroin etc. eftersom det netop i mange tilfælde netop er dem som har mest brug for det som netop lider så meget overlast og bør i den forbindelse ikke bebyrdes med flere!

Opiater er glimrende smerestillende midler, fysisk som psykisk og der ER folk som har brug for at få dulmet deres smerter af den ene eller anden grund, dem som bare flirter med Opiater opdager selv deres egen grænser og coke og stimulanser er sq så meget være !

Hitler var forøvrigt bigtime Meth-addict !

Inden sin død led han tilsyneladende af Parkinson syge

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

jammen så trækker jeg min udtalelse tilbage...

I har ret... glemte nogle stoffer der kan være langt farligere og mere vanedanende end opiaterne....

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
jeg har læst en undersøgelse med nogen forsker ,der hade give 10 mus fri hero og 10 mus fri kokain .jeg tror det var nåde med 14dage efter .var de mus på koka blive grådig og passe ikke deres pæls også vider ,imens de mus på hero to det når det så ud som om de hade brug for det.og og var gode ved dem selv i nu .også vider .griner nok :)

Titel:
Medlem

Jeg synes den er svær mht til amf. Opiater, hash osv. er klart definerede rusmidler som man (i hvert fald i begyndelsen) kun bruger rekreativt. Men amf er også præstationsfremmende, idet man kan læse flere lektier og arbejde hårdere, når man er på amf. Jeg tror eksempelvis mange studerende ville overbebyrde sig selv ved måske at arbejde om dagen og så læse lektier om natten, groft sagt. Det er allerede et problem i Japan (eller var det Kina?), hvor en undersøgelse har vist, at op imod 50% af alle gymnasieelver på en eller anden skole doper sig med amf for at kunne læse lektier effektivere.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
Gonzo skrev:

helt ærligt mener du så at drugs som heroin skulle være mere let tilgænlig end det er nu ?????
jeg kan saføldig godt se at man vil få mere kontrol med hvad folk joinker og saældig ville kvalitetten også blive bedere,
plus nogle få ville kunne have en tilværese hvor de ikk skulle jagte penge roundt for at få til deres forbrug

der er så mange mennesker som er potenchelle joinker fks folk der gambler og har sværet ved at sige nej til sådan nogle ting,
jeg thor helt klart at folks forbrug bare vil stige og at der ville komme endnu flere overfald og indbrud.

for ( pengne skal jo skaffes ) og jeg kender sku ikk mange der gad at ansætte en joinke der stjal for at få til sit forbrug faktisk thor jeg sku heller ingen gang jeg kender nogen der over hovdet gider at arbejde med sådan en....
jeg kender en flok efter hånden der har svært ved at holde sig fra spille maskiner/lotto/skrab/cassino/kortspil og den slags,
de ville aldrig kunne styre et forbrug,
selv nu kan de ingen gang holde sammen på tilværelsen.

og heroin vil abselut ikke gøre det nemmere.

jeg thor ikk der nogen på det her bord som thor heroin er mere afhegihedskabene end coke,
coke er det nemmeste at blive hocked på,,,

det er en skråne det med heroinen der svære at styre end coken.

Titel:
Medlem

Mon ikke Gonzo havde forestillet sig, at den lovlige heroin ville være billigere end under de nuværende forhold? Grunden til at junkier er kriminelle er da, at heroinen er for dyr, ikke? Hvad baserer du iøvrigt din idé om, at coke er mindre vanedannende end heroin, på?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Vi ville højst sandsynligt få flere brugere og færre misbrugere.

Flere brugere, ja, men ikke færre misbrugere. De mennesker som har tendenser til at misbruge stoffer vil natuyrligvis fortsat have disse tendenser. Der ville sandsynligvis også være nogle flere, som hidtil har udtrykt/afledt/undertrykt deres ubalancer på andre måder, som i tilfælde af legalisering ville erstatte deres tidligere håndtering af deres situation med et stofmisbrug.

Til gengæld ville misbrugerne generelt være langt bedre stillet, eftersom der ville være adgang til stoffer af en kendt kvalitet til rimelige priser, og man ville heller ikke længere behøve at skjule sit forbrug/misbrug, eftersom det nok ville være mere socialt accepteret.

Titel:
Junior medlem

Tak for svarende allesammen.. :) endeligt et sted hvor der var nogle fornuftige mennesker der kunne svarer.. :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
selvom jeg faktisk også går ind for en legalisering af mange stoffer tror jeg desværre at det ville medføre en del problemer. selvom det virker som om at de fleste herinde har et fornuftigt forhold til deres stofbrug, tror jeg at der er rigtig mange der vil tage en legalisering som "grønt lys" for at de kan fylde sig med lige så meget de har lyst til, hvilket self vil lede til mange tragiske ulykker. køre-korts ideen er nok den bedste so far, men stadig kan jeg godt se hvordan mange nok vil misbruge ideen, og bare hente deres stash og sælge tingene videre til lyste (og sikkert rimelig igonrante) unge mennesker som ikke kan vente til de kan få tingene legalt... hvor meget jeg selv ville ønske jeg man kunne få fat i de ting man gerne vil lidt nemmere (ja, jeg har stort set ikke noget netværk af den slags), så tror jeg desværre at det på nuværende tidspukt ville være en mindre katastrofe med en legalisering. Det kræver meget mht informations-kampagner, både mod de potentielle brugere, men også mod forældre og hvem der ellers bliver berørt af det...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Gentofte
Psychedelic's burde legaliseres, og kun psychedelic's...

[/quote] Opiater er glimrende smerestillende midler, fysisk som psykisk og der ER folk som har brug for at få dulmet deres smerter af den ene eller anden grund...

-Så går man til lægen...Det nytter sgu ikke noget at folk begynder at selvmedicinere på den måde....det skal sgu nok skabe problemer..!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nostalgic>:
Jeg vil bare henvise til de tiltag der er gjort i Sweitz, Holland,og Tyskland.Idag ER det undersøgt hvad der sker,hvis man giver "tunge" stofmisbrugere Heroin under ordnede forhold.Jeg syntes ikke Heroin skulle kunne købes I Netto.
De tiltag viser tydeligt skriften på væggen.

De folk der vil have stoffer SKAFFER sig stoffer,hvis ikke de kan købe dem under ordnede forhold.Hva syntes du er bedst!?

Hvis brugerne får det de skal bruge,hvorfor skulle de så lave indbrud?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jeg sagde coke bliver man nemmer hoocked på
end man gøre af heroin,

jeg så også gerne at man tog de narkomaner som virklig er narkomaner og så gav dem heroinen og satte dem under ordnet forhold sådan at de kunne få styr på deres tilværelse og så kunne de evt trappe ned over en lang periode,
bare så de ikk forulember aldmene mennesker i deres jakt på deres rus,

men folk der lige har prøvet det eller gøre det en gang i mellem de skal ikke føle det som en hvile pude.
jeg så noget om offenlige fixerum for et stykke tid siden mener det var i holland,det var for at de ikke skulle bruge hihannens kanyler eller bare nogen beskidte nogen.

en af mine venner røg også lidt dope en gang i mellem en af hans dope venner juinket fandme lortet, det var til at brække sig over,
jeg mener hvis det virklig er den ultimative rus,
hvorfor kan man så ikk bruge en ren kanyle eller en ren ske,
hans grej havde han brugt i over 2 år
fks .den vat klubt der lade på skeén så virklig sundheds skadelig ud..

hvad kan entlig få folk til at joinke det,
jeg mener russen er det samme som hvis man ryger det,
man skal bare ryge noget mere af det for at få den samme virkning.
jeg kan ikk se hvis folk godt kan li den rus hvorfor så de ikk gider at betale det mere for det.
hvis det alsår er så godt.

det andet der det er fandme for udsel.

Titel:
Medlem

nostalgic! skrev:
jeg sagde coke bliver man nemmer hoocked på
end man gøre af heroin.

Undskyld, jeg fejlciterede dig, makker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]