[Edit]
Jeg er vist kommet til at skrive lidt mere end det, dit problem drejer sig om, men jeg lader det stå alligevel (jeg misforstod dit problem). Måske kan nogen få brug for det. Men hvilket program bruger du til at køre DVD'en med? Mit råd findes i bunden af dette indlæg.
[/Edit]
Det er irriterende med alle de 4-5 forskellige regioner og formater som NTSC, PAL og jeg ved ikke hvad. Men de er åbenbart nødvendige, og maskinerne og fjernsyn i de forskellige lande er indstillet til at køre i forskellige frekvenser for region og format. Her i Europa kører vi med PAL-formaten og region 2.
Nye VHS-maskiner idag kan acceptere mere end PAL-formaten, og det kan spillemaskiner som f.eks. den ældgamle Nintendo Entertainment System også. Enten er de bygget op i Universal-mode, ellers skal man ind og arbejde med nogle chips og nogle ben. F.eks. skal man disconnecte et chip-ben i spillemaskiner, mens man skal skifte nogle ting ud i VHS-maskiner. Så det problem er hurtigt løst.
DVD-maskiner og -drev ved jeg ikke så meget om, men jeg er sikker på at du kan få en universal-afspiller, som kan køre alle 5 regioner. Dette gøres ved at maskinen automatisk indstiller sig efter filmens format og omdanner filmen til et forståeligt sprog/format, som kan vises på vores fjernsyn. Frekvensen kan afspillere ikke gøre så meget ved, det er til gengæld op til fjernsynet. Og de fleste nye fjernsyn kan skifte frekvens alt efter kravene der stilles.
Så ud fra det, så tør jeg påstå at dit drev er indstillet til at acceptere op til flere regioner, alt efter hvilket program man bruger til at køre filmen med. Sættes der en grænse for det, så er det udelukkende et software-problem, og ikke et hardware-problem. I dit tilfælde kan dette bekræftes, da du havde mulighed for at vælge fra starten af.
Så nogle gode råd:
-
Skift DVD-program- Se om de forskellige programmer accepterer de forskellige regioner.
- Hvis programmerne kræver fuld/registreret version for at acceptere flere regioner, så søg efter serials og cracks på google.com
- Søg evt. også efter dit problem på google.com, og brug dit DVD-program som udgangspunkt for problemet. (er rimelig sikker på at det er et software-problem)
- Hvis intet virker, så anskaf dig en universal DVD-afspiller eller -drev. De plejer desuden at kunne brænde DVD-film også.
Jeg bruger en cracked version af BlazeDVD, og det er et rigtigt godt program til at køre de forskellige formater. Find det på download.com, og crack på google.com. Det vil nok løse dit problem.