Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 02:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DVD region 2
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hejsa, jeg har et meget irriterende problem. Jeg skulle se en eller anden film af region to idag (på min computers DVD-drev), og der poppede en lille besked op om at jeg skulle skifte region. Der var et lille felt, man kunne krydse af og så skiftede den helt af sig selv - dejligt nemt, tænkte jeg. Her for lidt siden ville jeg så se en region 1 film, men pludselig brokker den sig over at computeren er indstillet til region 2. Jeg forsøger, at finde ud af hvor problemet ligger, og ender op inde i en windows arbejdsstation, hvor jeg finder ud af, at jeg har opbrugt det antal gange jeg kan skifte region(!) og at jeg ikke kan omgå dette problem.
Hvad fanden gør jeg nu? Kan man virkelig ikke rette op på den slags småproblemer?

Håber virkelig at topic'et bliver taget seriøst, for jeg er virkelig pissed over det her.

Mvh. Psyko

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
[Edit]
Jeg er vist kommet til at skrive lidt mere end det, dit problem drejer sig om, men jeg lader det stå alligevel (jeg misforstod dit problem). Måske kan nogen få brug for det. Men hvilket program bruger du til at køre DVD'en med? Mit råd findes i bunden af dette indlæg.
[/Edit]

Det er irriterende med alle de 4-5 forskellige regioner og formater som NTSC, PAL og jeg ved ikke hvad. Men de er åbenbart nødvendige, og maskinerne og fjernsyn i de forskellige lande er indstillet til at køre i forskellige frekvenser for region og format. Her i Europa kører vi med PAL-formaten og region 2.

Nye VHS-maskiner idag kan acceptere mere end PAL-formaten, og det kan spillemaskiner som f.eks. den ældgamle Nintendo Entertainment System også. Enten er de bygget op i Universal-mode, ellers skal man ind og arbejde med nogle chips og nogle ben. F.eks. skal man disconnecte et chip-ben i spillemaskiner, mens man skal skifte nogle ting ud i VHS-maskiner. Så det problem er hurtigt løst.

DVD-maskiner og -drev ved jeg ikke så meget om, men jeg er sikker på at du kan få en universal-afspiller, som kan køre alle 5 regioner. Dette gøres ved at maskinen automatisk indstiller sig efter filmens format og omdanner filmen til et forståeligt sprog/format, som kan vises på vores fjernsyn. Frekvensen kan afspillere ikke gøre så meget ved, det er til gengæld op til fjernsynet. Og de fleste nye fjernsyn kan skifte frekvens alt efter kravene der stilles.

Så ud fra det, så tør jeg påstå at dit drev er indstillet til at acceptere op til flere regioner, alt efter hvilket program man bruger til at køre filmen med. Sættes der en grænse for det, så er det udelukkende et software-problem, og ikke et hardware-problem. I dit tilfælde kan dette bekræftes, da du havde mulighed for at vælge fra starten af.

Så nogle gode råd:

- Skift DVD-program
- Se om de forskellige programmer accepterer de forskellige regioner.
- Hvis programmerne kræver fuld/registreret version for at acceptere flere regioner, så søg efter serials og cracks på google.com
- Søg evt. også efter dit problem på google.com, og brug dit DVD-program som udgangspunkt for problemet. (er rimelig sikker på at det er et software-problem)

- Hvis intet virker, så anskaf dig en universal DVD-afspiller eller -drev. De plejer desuden at kunne brænde DVD-film også.

Jeg bruger en cracked version af BlazeDVD, og det er et rigtigt godt program til at køre de forskellige formater. Find det på download.com, og crack på google.com. Det vil nok løse dit problem.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
jeg har ik noget dvd-drev i min comp, så jeg kan ik garantere for at det virker. men prøv at hente det program der hedder DVDRegionFree]. Det skulle kunne løse problemet...

http://www.dvdidle.com/download/DVDRegionFree33.exe

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
Jeg kan anbefale et program der heder DVD43. Du kan finde det ved at søge på google og så bare tage det første link. (Er ikke helt klar over om jeg må linke herinde)

Fordelene er at det er gratis og når det først er installeret skal der ikke pilles ved nogen opsætning som i de fleste andre programmer af ligende karekter. De starter simpelthen op sammen med din maskine og så køre det i bagrunden, det vil sige meget nemt.

Et stort plus er at det også omgår den kopisikring der ligger på dvd film ved kopiering, men efter som det er ulovligt at omgå kopisikringen er den funktion jo ikke så vigtig :roll:

Den eneste ulempe er en klam gul smilie i nede ved de andre programmer der køre i højre hjørne. Kunne først ikke lige regne ud hvor den kom fra...

Prøv det...

I øvrigt kræver det at dit drev er produceret efter 1 Januar 2000, der er noet med nogle standarter.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: rAnders
Greetings

Jeg har altid brugt PowerDVD, og har aldrig oplevet nogle former for problemer med det. Har prøvet mange freeware dvdprogrammer der alle har haft vigtige mangler af forskellig form. Så jeg vil klart anbefale PowerDVD, da det også understøtter mange andre vigtige formater og codecs som du nemt kan støde på. Man kan lige så godt have et program der kan det hele, i stedet for det andet shit.
Programmet r dog ikke gratis, meeen det burde da være til at skaffe for enhver! :wink:

Her r et link til 30 dages trial.... gO

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg bruger selv PowerDVD, men har også prøvet med MediaPlayer - samme succes. Det lyder dog fint med de programmer i skriver om, jeg tror jeg vil prøve noget af det.

Mvh. Psyko

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
Jeg sad lige og læste min egen post og kan se at jeg mangler at skrive tydeligt at DVD43 ikke er en afspiller, men derimod et program der køre i baggrunden og gør at den software du normalt bruger bliver kodefri. Det vil sige at både mediaplayer, powerdvd osv. bliver kodefri.

Så kan det vidst ikke skrives mere klart... :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]