Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvordan fungerer det? Jeg ved at politiet kan få lov til at se gamle sms'er og anvende dem som bevis i en retssag. Men kan de også opsnappe dem idet de bliver sendt, i stil med en aflytning?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Urban skrev en artikel for et lille stk tid siden, hvor de fortalte at politiet overvåger ca. 11.000 mobiler om dagen...

Jeg fik det at vide af en ven, der bor i KBH som har adgang til avisen... for en uges tid eller to siden...

Og ja! Jeg var også i chok!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var satans. Men hvordan fungerer det rent teknisk? Kan de fange beskeder, eller er det kun samtaler?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Halifaxxx skrev:
Det var satans. Men hvordan fungerer det rent teknisk? Kan de fange beskeder, eller er det kun samtaler?

- Jeg mener at alle beskeder bliver lagret, i tilfælde af en evt. kriminalsag.

Odden > Det var fandme et højt tal, jeg troede sgu ikke de aflyttede så mange :shock:

-Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så vidt jeg ved, så logger ALLE teleselskaber SMS'er for det sidste halve år...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

damn jeg har sendt non SMS og modtaget SMS'er som politiet da helst ikke skulle få fat i... ret irreterende at det overvåges på den måde...

Man burde skrive et brev til en eller anden... :(

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

hmm ? er det ikke en krænkelse af person dokument loven, og det kræver en dommerkendelse for at må få adgang til disse dokumenter?

Såvidt var der ihvertfald ufattelig mange der kunne blive busted, ved blot at spore en mobil og overvåge den individuelle person en fredag/lørdag aften!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hehe, Sorn jeg er ret overbevist om at de 11000 aflyttede er nogle politiet har mistanke om og derfor har fået en dommerkendelse på. De aflytter ikke bare hr. Jensens mobil fredag aften fordi de ikke har noget at give sig til...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Odden skrev:
Urban skrev en artikel for et lille stk tid siden, hvor de fortalte at politiet overvåger ca. 11.000 mobiler om dagen...

Jeg fik det at vide af en ven, der bor i KBH som har adgang til avisen... for en uges tid eller to siden...

Og ja! Jeg var også i chok!!!

OK, lad os bare afsløre at det er mig der så den artikel. Jeg har ikke kunnet finde den nogen steder på nettet, men jeg fandt lige den urban hvor artiklen er trykt, den er fra den 22. marts. Den ser nogenlunde således ud:

Urban skrev:
Mobiltelefoner aflyttes i stor stil

DANMARK - Mobiltelefoner er blevet et uhyre effektivt og anvendt værktøj for politiet i efterforskning af en lang række grove kriminalsager. På få år er der sket en eksplosiv vækst i politibegæringer om indsigt i teleoplysninger, skriver Nordjyske Stiftstidende. Det gælder sager om rockere, og hvor narko- og økonomisk kriminalitet, prostitution og alfonseri samt menneskesmugling er inde i billedet foruden eftersøgning af forsvundne. Så effektivt er politiets våben, at det selv holder alle kort tæt til kroppen og siger så lidt som muligt.
De største teleselskabers tal for henvendelser om overvågning via mobiltelefoner godtgør, at der årligt overvåges omkring 50.000 mobiltelefoner, mens politiet er ophavsmand til omkring 30 dommerkendelser om aflytning hver eneste dag året rundt, så der på landsplan er tale om godt 11.000 direkte telefon-aflytninger.

Jeg skal gerne scanne artiklen ind hvis nogen ønsker det, bare lige sig til.

Nu var jeg så lige inde på Nordjyske Stifstidende på nettet, og der fandt jeg dette.

Til Halifaxxx kan jeg sige at politiet godt kan fange beskeder, jeg kender personligt en som blev dømt for handel med narkotika, hvor mængderne var fastsat på baggrund af sms-beskeder.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan fungerer det? Jeg ved at politiet kan få lov til at se gamle sms'er og anvende dem som bevis i en retssag. Men kan de også opsnappe dem idet de bliver sendt, i stil med en aflytning?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Til Halifaxxx kan jeg sige at politiet godt kan fange beskeder, jeg kender personligt en som blev dømt for handel med narkotika, hvor mængderne var fastsat på baggrund af sms-beskeder.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Odden* :P

*Child* Var det nogle de havde opsnappet og derfor var på sporet af ham, eller fik de senere en dommerkendelse til udlevering af log'en i forbindelse med retssagen?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
*Child* Var det nogle de havde opsnappet og derfor var på sporet af ham, eller fik de senere en dommerkendelse til udlevering af log'en i forbindelse med retssagen?

Sorry, jeg havde vist ikke læst dit spørgsmål ordentligt. Men jeg ved ikke hvordan det foregik, jeg ved blot at han under den første afhøring først forsøgte at lyve om mængderne i nedadgående retning, men det opgav han hurtigt da han blev klar over at de havde adgang til alle oplysninger sendt via sms. Men jeg vil lige spørge ham næste gang jeg snakker med ham.

Umiddelbart kan jeg dog ikke se hvorfor de ikke skulle kunne opsnappe dem med det samme, det er vel bare at aflæse det i systemet når det sker.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det kunne man forestille sig, men jeg har ikke rigtig kendskab til teknikken, så jeg ved ærligt talt ikke om det kan lade sig gøre.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Som han siger i indslaget er det muligt at spore det signal telefonen sender ud til masterne for at fån et signal. En besked indeholder de samme data plus beskeden, så det burde kunne lade sig gøre

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Astral: hold dig lige til emnet. Du har allerede oprettet en tråd hvor du snakker om stråling og master osv., kan du ikke holde den slags dér?

Jeg har slettet din post, men hvis du gerne vil have den over i det andet emne, så pm mig, jeg gemmer teksten til dig i en fil i et par dage, derefter sletter jeg den.

Titel:
In our memories

Men bare rolig, uden håndfaste beviser som narkotika fundet ved en ransagning, bliver det svært at få folk dømt for "suspekte" beskeder.
Løsningen er aldrig at ha' et stash, men kun lige nok til at komme igennem weekeden (og nej, jeg ta'r IKKE narko hver weekend!)

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg har også undret mig om det var SIMkortet eller selve mobilen der bliver aflyttet?

Psyko: En anden løsning er vel at lade være med at sælge stoffer :D Tror sgu' næppe politet gider bruge resourser på lille misbruger mig, det er nok mere dealerne de går efter.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Det er vel SIM-kortet da man jo bare kan skifte telefon og derved får et andet IMEI-nummer, nummeret (ikke tlf-nummer) på SIM-kortet kan så vidt jeg ved ikke skiftes.
Når man ringer eller skriver fra sin telefon sender den både tlf-nummer, SIM-kortnummer og IMEI-nummer, så de behøver ikke meget information for at aflytte en telefon

Titel:
In our memories

daffy duck skrev:
Psyko: En anden løsning er vel at lade være med at sælge stoffer :D Tror sgu' næppe politet gider bruge resourser på lille misbruger mig, det er nok mere dealerne de går efter.

- Selvfølgelig, men jeg tror nu heller ikke at nogen her fra siden dealer. Det ville simpelthen være for dumt!

-Psyko der aldrig har dealet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]