Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg vil egentlig lige høre om hvad folk synes om de cannabis-rapporter jeg tilføjer. Der er vist ikke rigtigt længere tvivl om, at nogle af de cannabis-trips jeg kommer ind for, er rimelig voldsomme og nogle gange lyder de som et meget stærkt svampetrip. Det eneste der nok er tilbage, er hvorvidt de er sande eller ej - tror folk stadigvæk ikke på mine cannabis-oplevelser, eller?

Der er en del cannabis-trips jeg har taget, hvor jeg bare er endt med at være meget skæv uden at der skete det helt store, mens jeg andre gange kommer ud på en voldsom rejse som man kun oplever på stærkere hallucinogener. Mange folk ser ikke ud til at tro på mine cannabis-oplevelser, som jeg bruger mange timer på at analysere og skrive ned for at smide dem ind her på psy.

Det er forståeligt nok, at folk tvivler engang imellem tvivler lidt. Jeg har også kun hørt om én person (triprapport på erowid) som havde det på fuldstændig samme måde som mig med hash når det var røget, og når han indtog det oralt, så faldt effekten af trippet (også ligesom mig). Og så var han tilmed også psilocybin-hardhead, som jeg også har fundet ud af at jeg er. Jeg begyndte selv at tvivle på mine oplevelser til sidst, men fik dem bekræftet ved at læse vedkommendes triprapporter.

Men jeg vil egentlig bare høre om folk tror på dem eller ej. For hvis folk herinde ikke gør, og ikke gider at høre på dem længere, så vil jeg gerne spare de 1-3 timer jeg bruger på at skrive oplevelsen ned.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Hvad skulle dit incitament da være for at skrive falske rapporter i den mængde og længde? :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

jespar skrev:
Hvad skulle dit incitament da være for at skrive falske rapporter i den mængde og længde? :)

hehe, tja.. godt nok stener jeg voldsomt nogle gange og begynder at tage underlige billeder af min kanin og bruger flere timer på at løse underlige puzzle-spil på nettet (fenriz :P), men at jeg ligefrem sætter mig ned og digter tre siders historie op er ikke lige mig ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har ikke læst nogen af dine rapporter endnu, men jeg er helt enig i at hash kan være endnu mere intenst end røget DMT (for mit vedkommende) - desværre kun i negativ retning :?
Jeg har dog også oplevet mange intense panikangst-anfald pga. tjald, hvilket jeg absolut tilskriver de til tider ubehagelige oplevelser.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
aliaarhus> Jeg tror godt på det! Jeg har selv haft mange vilde intense og svampeagtige trips på hash/pot/skunk
Nogen er bare disponeret for det! Vi er åbenbart nogen af dem som er det!

Dextrose skrev:
Jeg har ikke læst nogen af dine rapporter endnu, men jeg er helt enig i at hash kan være endnu mere intenst end røget DMT (for mit vedkommende) - desværre kun i negativ retning :?
Jeg har dog også oplevet mange intense panikangst-anfald pga. tjald, hvilket jeg absolut tilskriver de til tider ubehagelige oplevelser.

Been there, tried that, done that....

Jeg har en teori om at det kan være fordi at sjælen bliver løsnet fra kroppen og under visse omstændigheder kan give voldsom angst fordi den ikke kan koordinere rigtigt så den ikke er helt optimalt integreret.

Jeg har lidt sat det i forbindelse med hvad Shamanerne kalder sjæletab eller også kaldet susto af de indfødte.

Jeg mener at Ayahuasca har været brugt imod dette symptom som faktisk godt kan gå hen og blive ret alvorlig iløbet af nogen år.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg tror på dem, og egentlig synes jeg det er nogle rigtigt gode rapporter du skriver :). Jeg har selv haft nogle virkeligt heftige oplevelser med cannabis, dog ikke deciderede hallucinationer, men masser CEV's.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg har læst nogle stykker af dem og jeg vil nu ikke sidde og sige at de direkte er falske eller opdigtet, men i nogle af dem er der måske smurt lige lovlig tykt på, som om der mere er tale om placebo. At du rate'er en skævert på hash til +++ er IMO lige i overkanten, men som du selv siger kan det da godt være at du er særlig udsat for hash i forhold til andre. Personligt har jeg aldrig oplevet noget end i nærheden af de ting du beskriver, og derfor synes det for mig en smule overdrevet.

:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
[quote="Dextrose"]Jeg har ikke læst nogen af dine rapporter endnu, men jeg er helt enig i at hash kan være endnu mere intenst end røget DMT [/quote]

Yes sir! Jeg vil ikke sige voldsommere end DMT men mit milde svampe trip her i fredags var langt mildere end sidst jeg røg Hash (80 kr. pr g).
Jeg mærkede en voldsom paranoia, og jeg blev skrækslagen for alle de kapsler der lå på bordet. Vægen bevægede sig MEGET lidt engang i mellem. Dette var på røget Hash. Men ti gram friske cubensis var mildere.

Jo Ali... jeg tror skam også på dig! Men kan det have noget at gøre med at du muligvis har sværere ved at optage psilocybin end THC i kroppen?
Det er jo ikke noget unikt!

Jeg skal foreksempel ryge en pæn dosis hash før det virker på mig. Men DMT'en skyder lige i hjernen på mig!!!

-Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
nu mangler vi bare en kommentar fra Smurf eller nostalgic! :wink:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

tror sq ikke smurf nogen sinde poster her igen :P

Altså... jeg har svært ved at tro på rapporterne da jeg aldrig selv har oplevet den slags på hash (og jeg sq aliwl røget en del) meeeen så tænker jeg... hvorfor fanden sq du dog lyve.... så det passer vel nok... og man må vel misundelig på at hash ikke påvirker mig på den måde

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Treasure skrev:
Jeg har læst nogle stykker af dem og jeg vil nu ikke sidde og sige at de direkte er falske eller opdigtet, men i nogle af dem er der måske smurt lige lovlig tykt på, som om der mere er tale om placebo. At du rate'er en skævert på hash til +++ er IMO lige i overkanten, men som du selv siger kan det da godt være at du er særlig udsat for hash i forhold til andre. Personligt har jeg aldrig oplevet noget end i nærheden af de ting du beskriver, og derfor synes det for mig en smule overdrevet.

:)

Agree...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Hehe, tja.. der er vel ikke så meget at sige.

Jeg sætter dem nok til 3+ fordi jeg mener at det er meget voldsomme oplevelser. Jeg mener heller ikke, at man skal opleve voldsomme ture på hash som på andre stærke hallucinogener, for at rate det til 3+, for hver hallucinogen har sin egen styrke og måde at arbejde i kroppen på.

Derfor mener jeg ikke, at hashen skal sammenlignes med de andre hallucinogener om effektstyrken på shulgin-skalaen, men derimod have sin egen position på rating-skalaen, hvor de ikke bliver sammenlignet med de andre stoffer.

1+ på hash er efter min mening en ordentlig skævert eller en svag skævert, hvor 2+ er en voldsommere oplevelse med CEVs/OEVs, tanker, lammethed, etc. Så kommer 3+ ind, hvor oplevelsen er den samme som 2+, men bare meget mere voldsom.

4+ eksisterer ikke på denne skala, da det nok er umuligt at opleve det på hash... men jeg skal ikke udelukke at nogen måske har det sådan, og det lyder måske langt ude, men det kan jo sagtens være. Jeg er skeptisk ligesom i er skeptiske hvad angår mine rapporter, men derfor behøver muligheden ikke nødvendigvis at være ikke-eksisterende.

Jeg har røget mange flere gange end det i kan se i triprapport-sektionen, men det er heller ikke hver evig eneste gang jeg kommer ud for sådan en oplevelse. Jeg vil skyde på, at det er hver 2.-3. oplevelse med hash som ligger på det niveau. Derfor skriver jeg også kun få af mine oplevelser ned.

Håber det giver mening.

Titel:
Junior medlem

Undskyld jeg spørger, men hvor finder jeg disse rapporter? :)

Mvh.

MORF

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
De kan forefindes under punktet "trip rapporter" i menuen til venstre. Eller du kan se en oversigt over ali's rapporter her.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
tror sq ikke smurf nogen sinde poster her igen

Måske lidt off-topic, men hvorfor skulle han ikke poste igen? Er der noget jeg ikke har fået fat i?

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ali>>> har også selv haft meget psychedeliske oplevelser med thc, men det var i starten da vi startede en flok gutter med at ryge.... idag ryger jeg hver eneste dag, og får ikke en nær så intens oplevese på hash mere..

men jeghar godt nok trippet rundt, troet at en lille græsmark var den vildeste ørken og sådan...grineren, men det forekommer ikke for mig mere... måske hvis jeg stopper op og ikke ryger i 3 mdr, for lige at rense kroppen både fysisk og psykisk for ganja, kan det være! :D

Titel:
Dedikeret medlem

Som jeg kommenterede til den seneste af dine rapporter, synes jeg måske den som nogen af de andre er i overkanten af hvad JEG vil tro var muligt på hash.. Men vi er jo så forskellige og vi kan tolke vores krops signaler forskelligt. Og tilmed kan vi være i stand til at give slip fra vores sunde fornuft (hvis det er den rigtige måde at udtrykke det på) også opleve en helt anden oplevelse end andre!

Men vil da sige, da jeg første gang skulle prøve hash, var jeg inde og læse en del rapporter (godt et år siden (??), og tror måske jeg vil blive lidt skræmt af dine rapporter hvis det var :wink: men mener dermed ikked us akl formildne dine rapporter overhovedet, og man kan selvfølgelig også tage dem med et gran salt (som nybegynder ex.), men hvorfor være alt for uforsigtig første gang man prøver noget.
Self. skal man ikke være parnoid

¨Håber sku det gav mening..

Men objektivt set på dine rapporter er det MEGET godt beskrevet til de mindste detalie af hvad man kunne opleve (?), og fyldige i forhold til andre lidt mindre 5 liniers rapporter som faktisk ikke giver det store indblik i det enkelte stof

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@sorn: Hvis du læser mine cannabis-rapporter vil du opdage, at de fleste af rapporterne rent faktisk ikke strækker sig over specielt langt tid.

Min seneste rapport er f.eks. beskrevet af hvad jeg oplevede på 20-30 minutter, mens jeg i virkeligheden trippede i meget længere tid.

Men det er som regel de første 10-30 minutter jeg kan huske af et trip, mens resten simpelthen bliver for sort. Jeg bliver glemsom, jeg forstår ikke hvad det er jeg ser, og nogle gange passerer det hele forbi mig uden at jeg lægger mærke til det. Så i starten af trippet plejer det at være meget intenst, og jeg plejer faktisk at kunne huske det meste til mindste detalje (især hvis jeg smider samme musik på som jeg lyttede til da jeg trippede - så kommer tankerne igen).

Så starten af mine rapporter er godt beskrevet, mens jeg til slut hurtigt opsumerer hvad jeg lavede bagefter.

Læser du mine andre rapporter, vil du opdage at de er mindre detaljerede end mine cannabis-rapporter, men til gengæld bliver en meget længere periode forklaret.

Men der har så også været mange intense trips, hvor jeg simpelthen ikke kunne huske en skid af hvad der er sket - dem har jeg ikke lavet rapporter af. Andre gange har jeg været lalle-skæv og bare nydt det, og det er heller ikke til at skrive rapport af.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
du behøver ikk at bruge 3 timer på at skrive om de fantasiér
for min skyld, jeg finder dine "trip reporter" skadeligt for cannabis i sig selv.

gad vide hvor fra de finder infoén til propagandaén i mod cannabis ?

måske fra nogle af brugerne ??? eller måske er cannabis bare skadeligt.

hvordan virker "cannabis placebo efekten" anderledes i forhold til den aldminlige placebo efekt.
jeg har også oplevet mystiske ting,

men alt ting har en forklaring,

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
[quote="Astral"]

Jeg har en teori om at det kan være fordi at sjælen bliver løsnet fra kroppen og under visse omstændigheder kan give voldsom angst fordi den ikke kan koordinere rigtigt så den ikke er helt optimalt integreret.

du er jo syg mand :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]