Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg sad lige og læste Satoris svampe-rapport igen om ++++ oplevelsen, og det fik mig til at tænke:

Hvor mange herinde har egentlig oplevet et level 4-trip? Og har det været jeres formål at opnå så højt et level, eller var det egentlig bare tilfældigt?

Jeg sidder nemlig og tænker over, at folk tager voldsomme doser af svampe og slipper med et 2- eller 3-level, mens de andre gange tager en langt lavere dosis og bliver smidt direkte ind i et level 4-univers.

Det får mig yderligere til at tænke på hvordan det kan være at det er på den måde. Hvad forårsager sådan et trip, når man tager en langt lavere dosis end normalt, og alligevel får så kraftigt et trip? Det må da næsten have noget med ens tilstand at gøre (har prøvet at søge lidt på erowid om netop dette).

Og en sidste ting jeg egentlig kom til at tænke på:
Et level 4 trip på forskellige hallucinogener - er der nogle forskelle, eller er det hallucinogenernes samlingssted, på trods at de mange forskellige måder hallucinogener fører sig frem på?

F.eks. er der rimelig meget forskel på meskalin, svampe og LSD... de har alle forskellige måder at vise tingene på, men vil disse forskellige måder føre til samme univers i sidste ende (level 4)?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Set & setting helt klart. får at opleve et level 4 trip, skal man give 100% slip og ikke kæmpe imod. Hvilket kan være meget svært.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg studser lidt ved denne sætning fra Shulgins forklaring af ++++ oplevelsen, i forbindelse med denne tråd:

Citat:
"If a drug (or technique or process) were ever to be discovered which would consistently produce a plus four experience in all human beings, it is conceivable that it would signal the ultimate evolution, and perhaps the end of, the human experiment."

Det gør ikke det hele mindre mystisk, altså i forhold til hvordan sådan en oplevelse fremkommer. Men som Tjille er inde på, har (mind)set & setting meget at sige for et trip, og det er nok i regelen det der afgør oplevelsens karakter, og ikke så meget stoffet eller mængden. :)

(Så nåede jeg frem til ingenting igen.)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg har oplevet et plus fire. Heldigvis på den gode måde...:) Men som stort set alle andre plus 4 trips, er det tilfældigt om man kommer derop. Så nej, det var (bestemt) ikke planlagt, men det var satme pisse fedt :) (Læs selv min triprapport om DOB, dem der ikke allerede har gjort det)

Men netop med svampe og andre naturlige ting, kan man jo aldrig vide sig helt sikker, om lige denne her ene svamp er dobbelt så stærk som den forrige eller noget. Og svampe er noget mere krasbørstige og ukontrolable i forhold til kemiske ting. Men selvfølgelig kommer det også an på hjernen i den sidste ende...

Og nej, jeg tror ikke forskellige stoffers plus 4, vil åbne porten i samme retning. Der er nogle ting, der er mere virkelige, og andre mere fantasifulde...

Det er et stort emne du har taget op, og jeg tror ikke der findes nogle direkte svar...:)

- Rylle :)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Jeg har oplevet et plus fire. Heldigvis på den gode måde...:) Men som stort set alle andre plus 4 trips, er det tilfældigt om man kommer derop. Så nej, det var (bestemt) ikke planlagt, men det var satme pisse fedt :) (Læs selv min triprapport om DOB, dem der ikke allerede har gjort det)

@Rylle, jeg tror jeg har misforstået din rapport. Jeg har fprstået det som om det var en ret ubehagelig oplevelse du havde? Eller er det bare mig der ikke har læst den grundigt nok?

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min opfattelse af det er at indgangen til oplevelsen er forskellig med forskellige stoffer, eller forskellig fra gang til gang med samme stof, men essensen i oplevelsen i nogen grad er den samme. Set & setting er helt afgørende, og det kommer som regel helt bag på en når det sker. Jeg tror at sandsynligheden for at få en +4 er størst hvis man overhovedet ikke håber eller forventer det på nogen måde.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Kunne det egentlig tænkes, at en nybegynder i brug af hallucinogener oplever et level 4 trip, uden egentlig at have tidligere erfaringer med disse stoffer? Eller hænger det sådan sammen, at man må opbygge en vis erfaring, som i sidste ende udløser et level 4 trip, alt efter hvor åben man er overfor sine oplevelser...? (Som altså allerede udelukker nogle folk i at opleve sådan et trip, fordi de ikke åbner sig nok)

Iodjini skrev:
Citat:

@Rylle, jeg tror jeg har misforstået din rapport. Jeg har fprstået det som om det var en ret ubehagelig oplevelse du havde? Eller er det bare mig der ikke har læst den grundigt nok?

Mvh. Iodjini.

Da jeg læste Rylles oplevelse engang for længe siden, da den blev debateret her på boardet, var det også min opfattelse at det var et badtrip.

Men tænker man nu over hvad han egentlig oplevede (og at han egentlig heller ikke rigtigt forventede ++++), så finder man ud af at det var meget svært at give slip. Jeg tror Rylle hentyder til selve ++++ oplevelsen, og ikke oplevelsen som man skal igennem for at nå et level 4.

For som mange siger, så er en 4+ oplevelse en _meget_ mystisk, smuk og uforklareligt oplevelse, som man ikke kan beskrive for folk som ikke selv har opelvet den. Og det er typisk, at indgangen til oplevelsen er meget slem, hvilket også fremgår i både Satoris og Rylles rapporter.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg forslår at en mod enten fjerner hele kombo-diskussionen helt, eller ligger den i en seperat tråd.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jespar skrev:
Jeg forslår at en mod enten fjerner hele kombo-diskussionen helt, eller ligger den i en seperat tråd.

Udmærket idé, det er hermed gjort. Kombodiskussionen kan findes her.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]