DJ alligator project... :twisted: Ej just joking, helvede er en fredagsklub hvor den nar til dj alligator er resident DJ.
Mht til Sub6 så er det svært at besvare dit spørgsmål da du har klassificeret genren meget snævert ( "det mest geniale high-tech psy-trance" ) så kan ikke ligefrem nævne en bunke af kunstnere.
Første årsag må vel være at sub6 i deres musik stil er ret unikke. På mange måder synes jeg dog når jeg lytter til deres musik at det er en reinvented version af infected mushrooms gamle stil jeg lytter til. Så hvis det er den snævre genre er IM nok de eneste jeg kan komme op med på stående fod.
En anden ting må vel være at hvad der lyder fedt for mig nok kan være så røv kedeligt for dig, især hvis det er en genre du ikke er ligeså entusiastisk som jeg er.
Så alt i alt må jeg vel indrømme at nå vi lige snakker om israelsk full-on happy melodisk hardcore high-tech psytrance er sub6 og det gamle IM nok noget af det fedeste.
Hvis du er i humør til noget lidt mere aggressivt og knap så melodisk og happy kan Neuromotor albummet Neurodamage klart anbefales, lidt gammelt men stadig et dejligt album.
Så er der de sædvanlige Twisted kunstnere, dem kommer man da hvertfald ikke udenom i denne sammenhæng.
Jeg kan nok ikke give dig nogen alternativer/sammenligninger til sub6, men hvad jeg lytter mest til lige nu må nok være det ældgamle album af Young american primitive ( album ved samme navn ) når man lytter til den mand og tænker på lortet blev lavet i 1992 så er det godt nok sygt at høre hvor langt foran sin tid den mand har været.
Er selv personligt en chiller og ambient/chill-out er nok det jeg lytter mest til, et godt alternativ til det sædvanlige shpongle advice ville helt klart være Carbon Based Lifeforms - Hydrophonic Garden. Det album er super lækkert og vel gennemført ambient i mine øre, både godt til narko og sex, selv de mest diehard psytrance fans burde give de to svenskere en chance.
Ej der er sku så meget lort derude at jeg simpelthend ikke orker at gå igennem alt hvad jeg høre, måske Zen and the art of chilling volume 2 kunne være en lige på hånden, ikke særlig elektronisk men en dejlig afveksling når den tunge beat ikke lige er hvad du er i humør til.
Er dagen sur og dum, så lyt til venetian snares og braindancefuckedupwarpmuplanetrecordshit. FinD Candance and kill her that bitch! viva las vegas...shadows moving in the darknes.
Der er faktisk kun en sidste gruppe jeg gidder nævne da jeg er så skide doven.
Hvis du nogensinde ligesom jeg blir lidt deprimeret over verdens tilstand og alt det crap der sker uden for dit vindue, og den afmagt du føler over at uanset hvad du gør vil du ikke ændre nok.
Hvis du vil følge dine følelser i det spor og lytte til musik, men marilyn mansons pessimisme mainstream ironi pis er lidt for meget for dig, og du vil høre noget der har mere dybde musikalsk set så er godspeed you black emperor helt klart noget du burde lytte til.
Lad dig ikke narre fordi jeg nævner MM i dette sammenhæng, selv om du hader denne mand så lyt til GYBE da de overhovedet intet har med MM at gøre.
På visse måder er gybe som psytrance, deres numre er meget lange fx 25 minutter, spoler du ind i midten finder du intet, musikken skal høres fra start til slut da det er en kompositorisk rejse du skal ud på, og ikke et catchy beat som kan sælges på MTV.
Rejsen er det hele værd, jeg ville give min arm for at kunne høre GYBE igen med et urørt sind.
Få fingrene i flg numre, sæt dem i anlægget for høj volumen og læg dig i mørket med lukkede øjne og lyt til musikken.
Godspeed You Black Emperor - Moya
GYBE - The dead flag blues
GYBE - Blaisy Bail Finnegan the 3rd ( or BBF#3)
GYBE - Providence
GYBE - East Hastings
GYBE - Storm
I den nævnte rækkefølge.
Held og lykke