Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hej, jeg tænkte på hvis nu man har haft en dårlig barndom, så er det ikke
særlig smart at begynde at tage hallucinogener pga. man tager ting op fra
ens underbevidsthed. Det noget jeg tror, slet ikke noget jeg ved noget om.

Jeg har nemlig lyst til at prøve det med en god ven, men jeg er også
total bange for at jeg får det syge badtrip på pga. jeg kommer til at
tænke på min barndom.

Jeg har aldrig haft snakket med nogen om min barndom, jeg har altid
været "ligeglad" og glemt det.

Det eneste i ikke må sige til mig er at jeg skal snakke ud med nogen.
For det har jeg sgu ikk lyst til :?

Tak :lol:

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg vil ikke anbefale dig at tage hallucinogener, hvis du ikke engang har lyst til at tale med folk om det. Psykedeliske stoffer vil med stor sandsynlighed bringe eventuelle dårlige minder/traumer op i dig, og endda på en meget voldsom måde.

Nogle folk herindefra er meget interesserede i den psykoterapeutiske del af hallucinogener, men personligt tror jeg ikke det vil hjælpe dig meget, hvis du er bange for at åbne dig.

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Der er ikke noget i vejen med at snakke om sine problemer. Du skal bare finde nogen du ved vil lytte til dig og kan forstå de problemer du har. Psykedeliske stoffer bl.a., der gør en meget åbentsindet, gør det svært at fortrænge problemer eller kriser, og et forsøg på at fortrænge disse ting og modarbejde trippet kan i højeste grad resultere i et bad trip. Du skal derfor være forberedt på, at du har nogen der er dig meget nær, du kan snakke med, hvis der opstår problemer eller ting du gerne vil snakke om. På den anden side kan oplevelsen også gøre dig langt mere åben over for disse problemer, til trods for du i en normal tilstand ikke har lyst til at snakke om dem. Hvis du har en god ven, som du har god tillid og tiltro til, så synes jeg du skal gøre et forsøg med en relativt lav dose. Typisk kan stofferne være en nøgle til at åbne op for den skuffe med problemer man har gemt væk og man er i stand til at overveje og beskue tingene på en helt ny måde, som man ikke til daglig er i stand til, hvilket gør visse stofoplevelser helt unikke.

Hvis jeg skulle give et godt råd, ville jeg forsøge med en 100-150 mg MDMA, og så snart du føler behov for at snakke om de problemer, hvis det behov altså opstår, så tal frit fra leveren og forsøg så vidt muligt ikke at gemme noget væk eller fortrænge det. Der er utallige eksempler på folk med alvorlige psykiske lidelser, der har fået en slags åbenbaring eller et klarsyn fra en stofoplevelse, der har ændret deres liv for altid.

Men som Psyko siger, hvis du ikke har lyst til at snakke om det på nogen måde, vil jeg råde dig til at holde dig fra hallucinogerne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
nu ved vi jo ikke hvad du har prøvet, men jeg vil heller ikke råde dig til at tage dem. Men hvis du er opsat på det, synes jeg at det vil være en god ide at prøve at meditere. Prøv først at få styr på hvordan du mediterer bedst. Derefter prøv at find nogle af dine problemer frem stille og roligt for at løse nogle af dem. Når du på et tidspunkt føler dig klar til en psychedelisk oplevelse synes jeg at du skal gå langsomt frem med hallucinogenerne! Ikke noget med at prøve DMT eller en høj dosis LSA første gang. 2C-B eller 2C-I er mit bud på et muligt første trip. Ellers kan en lav dosis svampe gøre tricket.

-Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hvis du ik er klar til at tage fat om problemerne og konfronterer dem, vil jeg råde dig til at holde dig fra hallucinogener indtil du er :wink:

har selv hjulpet mig meget, men har os' fået en del knubs under vejs, dog har jeg ik prøvet på at fortrænge noget, men prøvet på at få tingene tænkt igennem...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hejsa
Jeg tror måske det ville være en god ide, som Treasure siger, at tage en dosis MDMA og så få det snakket igennem med en ven, inden du går videre til de mere psykedeliske stoffer. Hvad end du vælger, så vil jeg gerne høre om udfaldet, så hold os lige opdateret hvis du har tid ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Hey :)

Tak for svarene, det ikke fordi jeg ikke vil snakke med det om nogen,
men mere fordi dem jeg snakker med ikke lytter, og ham jeg vil tage det
det med er en god ven, som jeg godt kan snakke med.

Jeg har det somme tider svært ved at stole på folk nemlig!

Jeg har tænkt mig at prøve en lille dose svampe, ved ikke hvad for nogle
endnu, men det bliver nok ikke før ferien ( sidst i Juni )

Jeg har ikke tænkt mig at meditere eller noget, jeg vil bare ikke snakke
med folk om mine problemer når jeg ikke stoler på dem.

Jeg har heller ikke lyst til MDMA, jeg ved ikke engang hvad det er nemlig,
og jeg har ikke lyst til at tage alt det der, som jeg ikke ved hvad er =)

Takker, jeg skal nok holde dig opdateret Fenriz, men det først om noget
tid..
:lol:

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
MDMA er det kemiske navn, for det der i daglig tale hedder ecstasy.

-Psyko

Junior medlem
Brugeravatar

Psyko:
Takker hehe :)

Jeg har sgu ikke tænkt mig at tage E, overhoved :?

(=

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@MeDoVa: MDMA er godt at starte med, fordi du bliver kærlig, elskende og meget mere åben, hvis du forstår. Derfor kan det være en god måde at starte på, da du vil åbne dig på en lidt anderledes måde end du vil med psykedeliske stoffer.

Jeg har ikke personlige oplevelser med MDMA, så jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det virker. Men jeg kunne forestille mig, at de andre mener at du får talt om dine problemer og får dem ud mens du er i "godt humør" ;) Samtidig vil du nok ikke se så negativt på din barndom... hverken under påvirkelsen eller efter.

Det får mig også til at tænke på hende kvinden der blev voldtaget og aldrig er kommet over det - en enkel MDMA-oplevelse har drejet hendes liv 180 grader, fordi hun slet ikke så så negativt på tingene længere. MDMA fik hende til at leve med det, og idag ser hun stoffet som et mirakelmiddel.

Det kan nemlig være nøglen, som kan gøre din frygt mindre og gøre det muligt for dig at tage psykedelika uden den helt store frygt, fordi du netop har fået et mere positivt billede af det hele på MDMA.

Personligt har jeg haft en forfærdelig barndom med skilsmisser, had, destruktion og krige, og liv på gaden. Jeg har været heldig at det har styrket min psyke yderligere. Og efter jeg begyndte at ryge hash, sprang jeg direkte ud i svampene. Jeg har haft en del negative tanker om min barndom på både svampe og LSD faktisk (især mit sidste LSD-trip), og det er jeg utrolig glad for. De dårlige tanker og mine "badtrips" (som jeg har været i stand til at komme udenom når jeg ikke gad mere), har gjort at jeg ser på mit liv fra en hel anden perspektiv nu. En meget positiv perspektiv, vel at mærke.

Som tjille siger i en anden tråd om LSD-badtrip her i generel-forumet, så er badtrips dem man lærer mest af - og jeg kan kun erklære mig enig med ham.

Jeg har f.eks. lært 1000 gange mere af mine meget negative tanker jeg har haft på ét af mine svampe/LSD-trips, end jeg har lært af alle mine andre happy-trips til sammen. Det har blot styrket mig endnu mere, selvom man i selve trippet får splittet sit liv fuldstændigt og bare vil ha det hele overstået.

Så spørgsmålet er, om du ikke skal vente til du har fået lidt styr på dit liv og er blevet ældre end du er nu. Måske burde du også starte ud med MDMA til den tid og så starte stille og roligt ud med en lav dosis svampe på ½-1g senere hen.

Selvom du har et negativt billede af MDMA, så er jeg ikke i tvivl om at det kan hjælpe dig. MDMA er blevet brugt i psyko-terapier som f.eks. LSD har - så en virkning må det da ha :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
lyder ret så fornuftigt det der Ali

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: The real world
Altså verden bliver jo sådan set hverken bedre eller dårligere af at trippe, men trips kan afsløre ting som du har fortrængt, så det vil sandsynligvis være ting om dig selv som du bliver mindet om. Men ud fra den sætning om at du ikke vil tale ud vil jeg klart anbefale dig at holde dig fra stoffer, fordi hvis du ikke engang kan holde til at prøve at forklare din situation til andre, hvordan tror du så at du selv kan tage det? Hvis du ikke gider at tale ud fordi du bliver mødt af fordomme må du finde nogle mere værdifulde mennesker !

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Lidt offtopic, men Ali du har ikke haft et badtrip så vidt jeg ved.
Som du selv siger, så har du kunne snappe ud af de dårlige tanker du har haft for derefter at køre et "normalt" trip.
Et badtrip er et helvede uden lige, den samme tanke om og om igen, tanken om splittelse og mangel på kærlighed, et personligt helvede, hvor alt bare kører rundt og rundt. Det kan man ikke bare komme ud af...

Det jeg tror du mener, og som jeg så kun kan give dig ret i er, at de trips, hvor man går ind i sig selv og oplever nogle sider af sig selv, der måske ikke ligefrem er positive; det er her du virkelig har en mulighed for at arbejde med sagerne.
Til det formål har jeg selv set svampene som et superbt middel til det, men det er også det stof, jeg kender allerbedst. Jeg ved at mange her fra boardet har haft ubehagelige oplevelser på svampe, og jeg vil derfor IKKE anbefale dem som begynderstof til dig.
Du kan blive overrasket på en meget ubehagelig måde, også selvom det kun er en lille dosis, feks 1,5 gram cubensis.

Måske du ikke skal tage trippet kun for at fortælle din kammerat det, tag trippet for at hygge jer, og hvis du så pludselig føler for at fortælle det, så gør det.
Hvis du fokuserer på at komme ud med det tror jeg nemt trippet bliver ubehageligt og du kan opleve et pres på dig selv fra dig selv om at åbne op og fortælle alt, selvom du ikke er klar til det.

Håber det hjalp lidt på det :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis nu jeg skal trippe E med min ven, kan han kun få den der pille som hedder rød stjerne ( ved ikk præcis hva den hedder, men noget med rød og stjerne ), og så tænkte jeg på, hvor meget i ville råde mig til at starte ud med, en kvart, en halv, en hel osv?

Er der nogen der har prøvet dem? Hvis der er, vil i så ikke skrive en pm til mig så vi kan snakke lidt om det.. jeg har ikke prøvet noget endnu, men har besluttet med min ven at vi skal prøve her i starten af ferien :lol:

Ses :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
MeDoVa skrev:
Hvis nu jeg skal trippe E med min ven, kan han kun få den der pille som hedder rød stjerne ( ved ikk præcis hva den hedder, men noget med rød og stjerne ), og så tænkte jeg på, hvor meget i ville råde mig til at starte ud med, en kvart, en halv, en hel osv?
De røde stjerner (Pink Star) indeholder desværre ikke MDMA, men MDA der minder om det. Rusen er ikke helt den samme og hvis det er for at du skulle åbne op for dine følelser for andre ville jeg foreslå dig at få nogen med MDMA i stedet.

Hvis det du ønsker med ecstacy rusen er at snakke med nogen andre på trippet og åbne op, så lad være med at tage for stor en dose, for så finder du på andre ting at lave du synes der lige er sjovere på det tidspunkt. Det er MEGET svært på forhånd at planlægge hvad man vil lave på et ecstacy trip.

Hvis du ønsker at slå igennem på ecstacy den første gang så hør dine kontakter hvad de foreslår med dose. Den første gang på E er og bliver den bedste gang, så det vil næsten være synd at tage en ALT for lille dose hvis man gerne vil feste igennem :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
BRB skrev:
MeDoVa skrev:
. Den første gang på E er og bliver den bedste gang, så det vil næsten være synd at tage en ALT for lille dose hvis man gerne vil feste igennem :)

Det er noget pjat. Hvis man husker sin SSRI, sine vitaminer og sin 5-HTP og ellers tager MDMA rationelt, forsvinder magien ikke. Hver gang er mindst lige så god som første gang for mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg melder mig også i koret af glade MDMA-brugere. Jeg fik først et rigtigt gennembrud på MDMA den 4. gang jeg tog stoffet, og jeg må sige at 5. gang var nøjagtig lige så god, på sin egen måde. Jeg har store forventninger til 6. gang også :D

Man skal bare lige styre sit forbrug... 4-6 gange om året er passende, IMO. Gør man det oftere end med en måneds mellemrum, vil jeg tro der er stor risiko for at det bliver kedeligt i længden, altså at man taber magien. Ikke at jeg har prøvet det, og har heller ikke lyst :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg skulle også prøve stoffet 5-6 gange før jeg fik gennembrud. Jeg er dog ikke vild tilhænger af E, alle de følelser du får er som regle falsk og fortrudt dagen efter.

Citat:
De røde stjerner (Pink Star) indeholder desværre ikke MDMA, men MDA der minder om det. Rusen er ikke helt den samme og hvis det er for at du skulle åbne op for dine følelser for andre ville jeg foreslå dig at få nogen med MDMA i stedet.

Der er flere forskellige batch "røde stjerne" ude, nogle med fire takke og nogle med fem. Dem jeg prøvede indeholdte absolut ikke MDA, men MDMA.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Min første gang er indtil videre også min bedste gang, og har hørt flere mene det samme, men sådan er vi jo forskellige og kommer også an på dose, harm reduction stoffer, situationen osv.

Har selv holdt store pauser mellem hver gang, men synes alligevel den første gang var lige en del mere magisk på en måde. Garanteret fordi det var nyt for mig og bedre end noget andet jeg har prøvet, skal jeg ikke kunne sige.

Daffy:
Hvor mange takker havde stjernen på din kix, kan du huske det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
tror det der med at det er bedst første for mange, nok er fordi de er første gang det har haft det så godt og det hele er nyt :wink:

synes dog næsten alle mine ture på mdma har været lige goe..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]