@MeDoVa: MDMA er godt at starte med, fordi du bliver kærlig, elskende og meget mere åben, hvis du forstår. Derfor kan det være en god måde at starte på, da du vil åbne dig på en lidt anderledes måde end du vil med psykedeliske stoffer.
Jeg har ikke personlige oplevelser med MDMA, så jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det virker. Men jeg kunne forestille mig, at de andre mener at du får talt om dine problemer og får dem ud mens du er i "godt humør"

Samtidig vil du nok ikke se så negativt på din barndom... hverken under påvirkelsen eller efter.
Det får mig også til at tænke på hende kvinden der blev voldtaget og aldrig er kommet over det - en enkel MDMA-oplevelse har drejet hendes liv 180 grader, fordi hun slet ikke så så negativt på tingene længere. MDMA fik hende til at leve med det, og idag ser hun stoffet som et mirakelmiddel.
Det kan nemlig være nøglen, som kan gøre din frygt mindre og gøre det muligt for dig at tage psykedelika uden den helt store frygt, fordi du netop har fået et mere positivt billede af det hele på MDMA.
Personligt har jeg haft en forfærdelig barndom med skilsmisser, had, destruktion og krige, og liv på gaden. Jeg har været heldig at det har styrket min psyke yderligere. Og efter jeg begyndte at ryge hash, sprang jeg direkte ud i svampene. Jeg har haft en del negative tanker om min barndom på både svampe og LSD faktisk (især mit sidste LSD-trip), og det er jeg utrolig glad for. De dårlige tanker og mine "badtrips" (som jeg har været i stand til at komme udenom når jeg ikke gad mere), har gjort at jeg ser på mit liv fra en hel anden perspektiv nu. En meget positiv perspektiv, vel at mærke.
Som tjille siger i en anden tråd om LSD-badtrip her i generel-forumet, så er badtrips dem man lærer mest af - og jeg kan kun erklære mig enig med ham.
Jeg har f.eks. lært 1000 gange mere af mine meget negative tanker jeg har haft på ét af mine svampe/LSD-trips, end jeg har lært af alle mine andre happy-trips til sammen. Det har blot styrket mig endnu mere, selvom man i selve trippet får splittet sit liv fuldstændigt og bare vil ha det hele overstået.
Så spørgsmålet er, om du ikke skal vente til du har fået lidt styr på dit liv og er blevet ældre end du er nu. Måske burde du også starte ud med MDMA til den tid og så starte stille og roligt ud med en lav dosis svampe på ½-1g senere hen.
Selvom du har et negativt billede af MDMA, så er jeg ikke i tvivl om at det kan hjælpe dig. MDMA er blevet brugt i psyko-terapier som f.eks. LSD har - så en virkning må det da ha