JEL skrev:
ThirdEyeFloond skrev:
hvis stofferne er så umulige at styre for folk, kan jeg da også se en hvis fornuft at myndighederne gør sit for at skræmme folk væk, det må jo åbenbart være til folks eget bedste.
Samfundet ska' da ikke skræmme sine borgere!?!? Hva' snakker du om? Det er borgerne der ejer samfundet, så samfundet ska' underordne sig borgerne. Borgerne er ikke til for samfundet's skyld. Det er samfundet der er til for borgerne's skyld.
Det statement var lettere sarkastisk og skulle læses i sammenhæng med: Men sålænge disse bagmænd dikterer priserne, synes jeg det må være logik, ikke at tage mere end man har råd til. Hvis ikke får man sgu rockerklø en dag
Enten styrer man sgu sit lort, ellers styrer stofferne én.
Siger bare at jeg da godt kan forstå at samfundets prøver at overbevise borgerne om at holde sig væk stoffer, hvis dets brugere mener det er en ret og en naturlov at skulle lamme sig selv til de tvinges ud i kriminalitet og prostitution. Hvis brugerne kunne forvalte en liberal adgang til stoffer ville en skræmmekampagne jo ikke være nødvendig.
Skal samfundet heller ikke tilbyde behandling ? for det er vel også et indgreb i folks personlige frihed til at gå i hundene. Burde et samfund der var til for borgernes skyld så indordne sig og istedet opfordre til narkomani eller skal samfundet bare helt se den anden vej.
JEL skrev:
ThirdEyeFloond skrev:
På posen med crack ville hun kunne se en sikkert EU-støttet kæmpe advarsel : "Ryg ikke Crack hvis du er gravid, Crack kan skade dig og dit barn mvh sundhedsstyrelsen."
Tror du så hun ville have ladet være ?
Fordi jeg tvivler sgu!
Hvad en gravid kvinde gør ved sig selv, vedkommer hverken dig eller mig. Hun er et selvstændigt individ, og må træffe sine egne valg omkring sin graviditet. Ligesom hun også selv bestemmer om hun vil ha' abort feks.
Det 7. måneder gamle foster/barn har altså ingen rettigheder, og dets ve og vel vedkommer ingen eller hvad ?
Tvivler også lidt på hendes ret til abort så langt henne i graviditeten, men det er selvfølgelig også bare samfundets manglende tilpasningsevne.
Men det er da selvfølgelig et selvstændigt valg hun har truffet, kan bare ikke acceptere det, men er helt enig i at jeg må respektere det.
JEL skrev:
ThirdEyeFloond skrev:
Jeg har lidt svært ved at se at det lige i det her tilfælde er politiets og myndighedernes hetz på stoffer og dets brugere, der er skyld i at hun føder en crack baby, og skrider fra den fordi cracken er vigtigere.
Jeg ved ikke hvorfor hun er gået fra sit barn, men forbuddet mod narko har under ingen omstændigheder hjulpet hende til det modsatte. Hvis hun er presset ud i et liv som hjemløs, måske også prosituteret, og generelt udstødt fra fælles-skabet, så er det klart hun intet overskud har til at passe børn. Men det ka' da også godt være hun bare er en led bitch, sådan nogle findes jo også.
Ved heller ikke hvorfor hun er gået fra sit barn, men hendes crack misbrug har bestemt heller ikke hjulpet hende til det modsatte.
Og hvis hun er presset ud i et liv som hjemløs, prostitueret og udstødt burde hun så ikke have holdt dåsen lukket? Og ja tror også bare hun var en led bitch med et misbrugsproblem.
JEL skrev:
ThirdEyeFloond skrev:
Medmindre du mener at samfundet skulle have stillet en crack-automat op på fødegangen, så de kærlige mødre ikke blev nødt til at fordufte fra deres ønskebørn få timer efter de havde fået dem.
Hvilke automater et hospital sætter op på sit område blander jeg mig ikke i.
Kan du se andre løsninger på at stille hendes åbenbart ubændige higen efter crack, så hun ikke kan afse tid til at vente på at se om hendes selvstændig valgte unge overlever?
JEL skrev:
ThirdEyeFloond skrev:
Og hvem forbød hende egentlig at komme tilbage efter det ?
Hmmm, hvad tror du selv? Hvor mange gange har du hørt om at samfundet udleverede et barn til en crack-påvirket??? De ville tvangs-fjerne det lige på stedet, og formentlig også smide hende i spjældet hvis hun endelig forsøgte at få det. Hendes sag er fuldstændig tabt på forhånd. Det er systemet der først har presset hende ud i et Umuligt liv, ved at forbyde narko og ved at kriminalisere hende, og bagefter det samme system der anklager hende for at være Uegnet som mor. Sålænge samfundet er imod hende på den måde, ka' man ikke forlange hun ska' stole eller tro på det's gode vilje.
Tror du ikke der er den mindste velbegrundede årsag til at de tvangsfjerner barnet ?
Vil bestemt ikke påstå at tvangfjernelser løser særlig meget, Danmark har vel snart rekord i dem, men mange af tvangsfjernelserne herhjemme skyldes alkoholmisbrug i hjemmet og den deraf følgende forsømmelse og omsorgssvigt. Alkoholikere er da ikke plaget af hetz fra myndighederne, presset ud i kriminalitet eller prostitution, de er bare ikke allesammen lige gode til at passe deres børn. (I hvertfald set udfra samfundets øjne)
JEL skrev:
Hvis nogen slår dig med sin ene hånd, så vil du formentlig dukke dig i refleks når den samme lidt efter løfter den anden hånd, selvom det måske denne gang ikke var for at slå.
Et hardliner system (som V og K jo desværre for-taler for (Hele tiden hårdere straffe, hele tiden hårdere konsekvenser, hele tiden længere tid i spjældet, hele tiden hårdere ditten og hele tiden hårdere datten. Pisk-pisk-pisk (ok, pisk ka' måske være hyggeligt nok i andre sammenhænge, det ska' jeg ikke gøre mig klog på, hehe))) skubber de folk fra sig, som har mest brug for systemet. Hvem ville du feks selv helst tale med?: Din sure olde-far der skuler ondt på dig mens han mumler vredt, eller din glade olde-mor med nybagte boller der klapper dig kærligt på hovedet?
Helt sikkert tror også mere på gulerod end pisk (i visse sammenhænge

)
Og samfundet støder da helt sikkert disse mennesker fra sig, med den behandling og mangel på respekt disse stakler får.
Men synes bare ikke det kan være en undskyldning, specielt ikke når man også har ansvar for et andet menneske. Så må man sgu bide i det sure æble og fucke sin stolthed og søge hjælp.
Men tror altså også at føje dem, være konfliktsky, og negligere deres problemer, og klappe dem lidt på hovedet er at gøre folk en bjørnetjeneste.
JEL skrev:
Problemet er at mange tror alle mennesker er ens, og at folk på bunden af samfundet derfor selv er skyld i alting, og bare ska' ha' tæsk for at makke ret. Sådan er det bare ikke. Alle har helt forskellige livs-forudsætninger, og derfor også helt forskellige handle-mønstre og tanke-logik. Så du går langt over stregen, når du tillader dig at dømme hende som dårligt menneske, bare fordi hun har gjort noget du, og sikkert også mange af os andre, synes er Usympatisk (at forlade sit barn). Og især når du dømmer en af dem som nok tilhører den mest pressede befolknings-gruppe overhovedet i usa (sorte kvinder på crack)
Jeg dømte hende som et dårligt menneske i hendes nuværende situation, både overfor sig selv, sit barn og sin omverden. Men hvis du læser alle mine posts vil du se jeg rettede det til upålidelig, utilregnelig, utroværdig og uansvarlig, da dårligt ikke var særlig godt dækkende. Mange af disse ting har samfundet helt sikkert en del af skylden for, men det gør det ikke mindre rigtigt. Men de er ikke så meget baseret på den konkrete kvinde, men mere generelt på det fåtal af misbrugere der ikke kan styre sit lort. Og du går da vist også lidt over stregen når du pr. automatik siger at hun er en sort kvinde. Det må da vist være ligeså difus fakta som jeg påstår at hun er et dårlig menneske.
Enig med dig i at der er en overvejende sandsynlighed for det, men synes også det er meget sandsynligt at hun er upålidelig, utilregnelig, utroværdig og uansvarlig.
Men hvis hun som formodet er en presset sort kvinde, i en håbløs situation, hvorfor fanden vil hun så sætte børn i verden?