[quote="Spunken"]det ligger i menneskets natur at spise kød, alt andet ville være unaturligt... synes ik selv det synd for dyrene... synes til gengæld det synd. når de blir stuvet ind i en lastbil, så nogen blir kvast ihjel[/quote]
Præsis!
Mennesket er født med små hugtænder for at kunne bide sådant noget som kød over uden at brække dem. Mennesket er født til at kunne spise alt "vegetar mad" (er ikke helt sikker på hvilke madprodukter det helt præsist drejer sig om) og mange kødarter. Vi har gennem tusinder af år kombineret de dejlige safter fra grønsagerne sammen med en lækker steg fra bålet. Normaderne er et eks. på det jeg har nævnt.
Jeg mener heller ikke at det er unaturligt at gribe øksen og hugge hovedet af en kylling. Det er bare vores civilisation som har fået folk på afstand fra sådanne oplevelser, og det er synd synes jeg. Vi er et led i fødekæden og det vil sige vi er dyr der gennem lang tid er blevet vandt til at dræbe for føden.
som *Spunken* hentydede til:
Dyremishandling i form at transport med levende dyr sådant som man ser det i Dyrenes beskyttelse's reklamer, er efter min mening mindst ligeså fejt som når en voksen mand tæver løs på en lille dreng der ikke aner hvad der foregår.
Hva med de sæler som Canadas regering blev trætte af? de blev slået ihjæl med køller. Ikke nok med at sælerne bare skulle dø. De skulle også lide fordi de ikke måtte have skydhuller i pelsen. Hvis der kommer skudhuller i pælsen vil folk jo ikke købe dem.
Canadas regering sucks big time!!! efter min mening!!
Men for at komme tilbage til emnet synes jeg at det er helt iorden at være vegetar. Synes bare de går glip af noget rigtigt lækkert
Har selv overvejet det, men jeg kan ikke holde min fra kylling, oksekød, svinesteg, og bedst af alt; andesteg