Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ved ikke, om der er nogen, der har forstand på sådan noget, men jeg vil lige høre. En ven af mig fortalte mig i går, at min telefon bliver aflyttet. Det kunne han konstatere, fordi han trykkede *#06#, EMUI-nummeret kom frem, og så står der V 102 01 bagefter det 15-cifrede nummer. Han sagde, at der kun skulle være 15 cifre, og hvis der stod det andet, blev den aflyttet. Det var en måde at se på, om éns telefon blev aflyttet. Han havde selv fået det fortalt af én, der var meget inde i det dér. Er det bare bullshit, eller hvad?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

HAHAHA!

Det er højst sandsynligt versions-nummeret på din telefons firmware!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, det er åndssvagt, men jeg fik lidt noia. Én af mine næreste venner var til afhøring for noget tid siden, og da afspillede politiet en samtale, han havde haft over sin mobil, for ham.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
Ja sikke en gang sludder... Lidt sund fornuft er mere end rigeligt til at afvise den påstand!!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Ja, det lyder som pis, men hold for en sikkerheds skyld altid drugtalk væk fra telefonen. Politiet aflytter 50.000 mobiler på årlig basis, så risikoen for at blive aflyttet er bestemt til stede!

Take care!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg tror ikke på, at de med god grund kan aflytte så mange mobiltelefoner... de svin!

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvorfor ikke det? De gider næppe sidde og aflytte skænderier med kæresten etc.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Hvorfor og hvordan skulle politiet ændre IMEI nummeret? Og hvad ville politiet få ud af at ændre det så du kan se at du bliver aflyttet?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Ved Nokia telefoner er det et 15-cifret serienummer der fremkommer ved indtastning af "*#06#".

Jeg har fået fortalt at politiet først skulle have fat i telefonen for at kunne aflytte den, men formoder dette også bare er et dårlig rygte.. Gad faktisk godt vide hvordan det rent teknisk hang sammen!

Titel:
Dedikeret medlem

daffy duck skrev:
Hvorfor ikke det? De gider næppe sidde og aflytte skænderier med kæresten etc.

kop morgenkaffe og en varm basse?

Vel, hvis man endelig er tvunget til at aftale noget via tlf. så snak da forfanden uden at bruge nogen ord du kan blive hængt op på senere. Altså formuler dig så din mor kunne stå ved siden af og tro det var en uskyldig aftale :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Sorn, dét kan ikke lade sig gøre. Man skal sateme være Einstein, hvis man skal undgå, at éns mor fatter mistanke. Men "hvor mange skiver rugbrød..." osv. kan du i hvert fald ikke blive hængt op på af politiet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Den holder bare ikke altid. For nogen tid siden blev der knaldet en del i Ålborg-området for at snakke om op og ned over telefonen. Bare fordi du aftaler med din kammerat at han skal tage 50 skiver rugbrød med til festen så er du sgu ikke sikret.

Politiet er ikke altid lige så dumme som på film!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er klart, at de godt er klar over, at det nok ikke er Schulstad, der bliver snakket om, men de kan ikke bevise andet, så du skal bare sørge for ikke at afsløre dig selv, og at der ikke er andet, der modbeviser, at der er tale om rugbrød, så går du fri.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@KaFFeGrums:

Du ville gerne have politiet afskaffet?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er nemt at konstatere, at det i USA er muligt for politi (vistnok endnu med krav om dommerkendelse) at aflytte stort set enhver kommunikation, igennem telecom systemets indbyggede bagdøre. Det har været inkontroversielt faktum et stykke tid nu.

Her i Europa, bl.a. DK, er det så mere tvivl om, hvor langt det er nået. I '99 instigerede de Amerikanske klandestiner et lignende system i EU, bl.a. med den finurlighed, at de selv skulle dele adgangen til vores telefoni:
http://www.dkp-ml.dk/art/0039.htm
http://www.datashopper.dk/~boo/enfopol.html

Spørgsmålet er ikke, om det kommer igennem, men om hvor langt det nu er nået. Men det er helt sikkert, at enten så har dine telesystemer p.t. en indbygget bagdør, eller også vil de få det indenfor de nærmeste år. Vores valgte politikere er meget ligeglade med vores mening her, og mener at vi iøvrigt ikke har nogen grund til at vide hvad de beslutter.

Det med versionsnummeret lyder iøvrigt som noget sludder. Men du behøver den slet ikke for at vide, om du bliver overvåget - info om det her er frit tilgængeligt igennem TFSE. Bakkenbarts mening om aldrig at inkriminere sig selv er kun sand... man er enten noia, eller irrationel...

Titel:
Junior medlem

Altså: Det eneste fornuftige er at gå ud fra at al tele- og internetkommunikation er overvåget, og så tage sine forholdsregler.
Den med at tale i koder over telefonen giver jeg ikke ret meget for... Selvfølgelig kan man ikke direkte blive retsforfulgt for at have snakket om rugbrødsmadder, men hvis der er blot en antydning af at det kunne være en kode for noget andet, vil man have tiltrukket sig eventuelle tilhøreres opmærksomhed, og det bedste er jo at man slet ikke kommer i politiets søgelys overhovedet. Og jeg tvivler på at der findes ret mange mennesker som kan gøre det sorn foreslår, det er sværere end man regner med. Jeg undgår altid uheldige emner i telefonen, det haster aldrig mere end at man kan snakke når man mødes, eller at man kan bruge krypteret chat/email i stedet.

Titel:
Medlem

Under den kolde krig havde mine forældre lidt knas med telefonen. Konstant knitren og indimellem mellem blev linien afbrudt.
Efter at det havde stået på i måneder, taler min far, over telefonen, med en af sine venner og siger for sjov at den dårlige lydkvalitet skyldes at de bliver aflyttet. Få sekunder efter blev forbindelsen normal igen!
NB. Min mor er fra østeuropa og min far var officer.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Der holder en stor blå varevogn ude foran mit vindue, med en antenne på taget som ALTID peger mod mig, når jeg snakker i telefon...bliver jeg aflyttet?

Ej seriøst, så aflytter de ihvertfald nogle telefoner, det er sikkert...for er selv blevet snuppet på det, men hvordan fanden det lige fungere i praksis, aner jeg ikke...

Et andet godt rygte jeg har hørt om det med telefon-aflytning, er at man blev nødt til og pille batteriet ud, hvis man vil snakke sammen, fordi politiet eftersigende skulle kunne høre hvad man sagde, selv når fonen var slukket :D

Er jeg den eneste der bare elsker den slags rygter og lign....
Også dem der tror amf og speed er forskellige stoffer...Ja har sågar hørt folk sige de ikke rørte pot, men hash turde de godt ryge...
Og at LSD, syre, frimærker og Microdots alle sammen er forskellige stoffer...!
Godt der stadig findes den slags underholdning til kedelige fester 8)

Titel:
Insane psychedelia user!

KaFFeGrums skrev:
jeg gad godt være så rig jeg kunne give hver en panser jeg så fingeren, også når de kom hen og blev mopsede og skulle til at skrive en klam bøde så smide en krøllet plovmand i fjæset af dem og bede dem fise af

Intelligent. Det skal nok give streetrespekt. :roll:

No offence, men jeg synes bare det er usselt. Betjente er også mennesker, og selv om mange muligvis er idioter, så er der andre som også bare gør deres job, og endda ser gennem fingre med småting. Jeg synes sgu at det er hæderligt at nogle vælger at sætte deres liv på spil for at andre kan være trygge, uanset om det så er i et privat vagtværn, som jeg foretrækker, eller om det er i statens politi.

Den dag hvor en betjent redder dig fra en fyr der står og holder en kniv mod din strube, så kan det være at du vokser væk fra lysten til at række fuckfinger.

Ups, lidt offtopic, men når først jeg begynder at skrive, kan intet holde mig tilbage :P

Noget helt andet, som al det mad kodesprog fik mig til at tænke på:

Jeg kan lige forestille mig politiet sparke døren ind til en fest fordi de har hørt at der kom en forbi med "10 poser chips" og "20 poser vingummi", og så får øje på et par hashomaner med den vilde fråder på, der sidder ved et bord der bare er fyldt med slik :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Har svært ved at se at det uha fancy kodesnak skulle være det store problem?

Som regel vil den person man typisk ringer til (*host*pusheren*host*) nok have en ide om hvorfor man ringer, så hvorfor ikke bare aftale at mødes ?
Som regel har pusheren nok også en ide om hvilke mængder folk aftager, altså om det er 1 eller 100g han skal slæbe med.

Jeg ringer altid bare og spørger om jeg skal kigge forbi, eller han har tid til at kigge forbi, hvis han er tørlagt har han ikke tid (fordi han skal hente noget ASAP).
Man kan endda være så smart at have to telefoner så man på den ene kan høre om han byder på en kop kaffe og på den anden kan høre om han byder på en kop 'kaffe', så han ved om det er Gevalia jeg mangler eller han skal i fryseren :)

Hvis man så desuden skifter telefon jævnligt, og holder sig til mobiltids startpakker, og ikke slæber mobilen med rundt på indkøb er man yderligere garderet.

Kan irritere mig grænseløst hvis folk skal jabbe løs om stoffer over telefonen, er en sikker vej til at blive knaldet i længden!
(Bringer mig minder om folk der 15-20 gange på en aften ringer efter små grønne robber, nogle har ikke mere intelligens en bare at messe 'robber' ind i røret, hvorefter man giver dem afslag, og de ringer op igen og messer videre)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]