Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Kære psychedelia-brugere

Jeg henvender mig til jer fordi jeg har brug for akut hjælp, og jeg er sikker på at I er hjælpen.

Måske skulle jeg bruge søgemaskinen noget mere, men jeg har simpelthen ikke tålmodighed til det, og efter en halv times brug har jeg stadig ikke fundet svar på mine spørgsmål. Måske er det også fordi jeg tog dårlig coke i går og pissede i mine bukser :?

Anyways, spørgsmålet lyder helt konkret på hvad jeg skal købe på tirsdag hos ethnoplanet (butikken der har åben fra 14-18 ) for at få en virkning der ligger et sted mellem hash og svampe?

Svampe (psylocybiner) kan være for voldsomme og hash kan være for sløvt, så jeg vil gerne have noget der ligger midt i mellem, men ikke kræver at jeg skal være den store kemiker. Indtil videre er kalamus mit bedste bud. Ved godt at det er meget at forlange, men er også forberedt på at min søgen kan være forgæves. Trippet skal udfolde sig på Roskilde og derfor er tidsfristen kort.

Spiller nu: Orb: U.F. Orb

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det er svært at definere en mellemting... meeen her er nogle ideer...

Du ku måske ryge noget hash men så samtidig indtage noget Ephedra og Guarana?

Måske endda Amanita Muscaria (soma) men nogen ret mig hvis det ikk er noget...

ellers ka jeg ikke komme på noget der er stimulerende som hash men samtidig måske er lidt bevidsthedsudvidende... (det er soma vel ikke engang)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!

1 gram mexikanske svampe er ikke voldsomt.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Svampene er hvad man gør dem til :P Tag en mindre dose svampe end du plejer, så har du en effekt der ligger mellem hash og fuld svampe-effekt.

Jeg kan også anbefale 30-50g San Pedro (meskalin). I disse doser får du et svagt trip med eufori, små øjeforstyrelser og du kan stadig kommunikere med andre uden problemer (både verbalt og skriftligt). Det eneste negative ved kaktus er, at de kræver forberedelse og det smager ad helvedes til. Husk også på, at du vil være voldsomt syg den første time, men alt vil lige pludselig vende om og du vil blive smidt ind i en verden af voldsom eufori, guddommelighed og bløde farver. Du vil generelt søge kontakt med andre mennesker, musikken og alt andet behageligt.

Meskalin i større doser overskrider denne "mellemting" (alle hallucinogener er noget for sig, så "mellemting" er et lidt dumt ord). Du vil få en effekt der bedst kan sammenlignes med en højdosis svampe eller LSD. Trippet vil være meget dybt med masser af visuals, og det vil desuden virke meget bevidsthedsudvidende, i forhold til hvordan det virker i små doser. Så overskrid ikke 50g.

Senest rettet af syreperlen 27 jun 2004 14:42, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
at lede efter en mellemting mellem cannabis og psilocybin-svampe er IMO det samme som at lede mellem en Dankdawg og en katolsk nonne... altså umuligt.... ;)

Alle rusmidler er unike i effekt både fysisk og psykisk så det du beder om kan vel kun opnås ved en blød kombination af cannabis og psilocybin (hvilket forøvrigt også passer fortrinligt til festivaller IMO).

Men hvad er det ved psilocybin du mener skulle være "for vildt"? Det er vel udelukkende et spørgsmål om dosen du indtager?

Med hensyn til calamus tror jeg ikke du finder noget brugbart der, mine egne erfaringer med roden er præget af kvalme og en næsten ikke eksisterende effekt.

Fluesvamp syntes jeg bestemt også du skal holde nallerne fra vedmindre du får dig nogle erfaringer med den først uden for festival kontekst, da nogle mennesker oplever meget kraftig kvalme på dem.

Men det ville måske også hjælpe en smule hvis du prøver at forklare lidt mere hvad du leder efter i rusvirkning... vil du bare være "lam"?

Titel:
Junior medlem

Ja, mellemting var vel en mangel på bedre, men det ser alligevel ud til at I har reageret fornuftigt på det og tak for det.

Grunden til modstanden mod svampe er nok at mine venner og jeg har en dårlig vane med at gå til grænsen, og derfor ville det være at foretrække at man ikke kan gå for langt. Men det kan godt være at en mindre dosis mexi-svampe er svaret.

DR-D skrev:
Men det ville måske også hjælpe en smule hvis du prøver at forklare lidt mere hvad du leder efter i rusvirkning... vil du bare være "lam"?

Et rimeligt spørgsmål. Jeg vil ikke bare være lam, nej. Jeg vil være bevidst og have denne bevidsthed udvidet, men jeg er generelt bare nysgerrig efter at prøve nye fysiske som psykiske oplevelser. En tungere vejende grund til modstanden mod svampe skyldes en oplevelse af at miste kontrollen med sig selv som jeg helst ikke vil opleve igen. Hash sløver tit hjernen og kroppen og selvom man har god skunk, kan man ikke være sikker på at undgå den effekt. Er det et svar?

@ aliaarhus: Hvad kræver San Pedro af forberedelse? Så vidt jeg kan forstå på andre tråde herinde, kan man godt spise kødet af kaktus og opnå en virkning.

Spiller nu: Miles Davis: Miles Smiles

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@mongo: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6776

Og bare rolig... du har ikke lyst til at overdosere, når du først har indtaget det. Du har ikke engang lyst til at indtage resten efter første slurk.

Titel:
Dedikeret medlem

Så vidt jeg ved, har ethnoplanet morning glory frø. (LSA), disse giver ikke synderlige visuals men mere et godt twisted syn på verden. Lidt i stil med hash. De virker ikke så sløvende, og kan være ret så psykedeliske/bevidstheds udvidende.

Men evt. tænk på hvad du vil opnå med dit trip, istedet for at tro det kommer til dig! Altid en god ting, hvis man vil opnå noget med sit trip. At overveje hvad det nu er!

Ellers som der er nævnt, en lille dose svampe, også lidt hash. Idet man ikke oplever samme stenet fornemelse af hash'en når man er på svampe (hvis man holder det i moderate doser)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Baby Woodrose eller Ololiuqui kunne også være en idé...

Titel:
Dedikeret medlem

hbwr har bare en tendens til at give kvalme, så er ik helt at anbefale med mindre man selvfølgelig er opsat på dette!

Titel:
Dedikeret medlem

sorn skrev:
hbwr har bare en tendens til at give kvalme, så er ik helt at anbefale med mindre man selvfølgelig er opsat på dette!

Det er ikke sværere end bare at lave en simpel ekstraktion, hvis man altså ikke er for doven til det..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
ville nok sige en lille dosis svampe og måske en pind eller 2...

mig og en af mine venners jomfru trip på svampe sammen åd vi 1,5g amazon svampe hver( i 2 portioner med 30mins mellemrum) og røg en del joints... Alting var ret underligt, og grinagtigt... vi havde begge en lille smule visuals. Men vi havde begge 2 100% kontrol over hvad vi lavede...

kunne jeg fint forstille mig man sagtens kunne arbejde med til roskilde... især hvis man kunne finde en scene med noget nice chillout (=

Titel:
Dedikeret medlem

DeF skrev:
sorn skrev:

Det er ikke sværere end bare at lave en simpel ekstraktion, hvis man altså ikke er for doven til det..

hvis han ikke går i byen, køber frø og æder med det samme og bare chiller rundt i byen? ellers var ekstraktion langt at foretrække!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Ololiuhqui er mit svar! Ellers prøv med lidt tørret pachanoi. Det er ikke ligeså stærkt som svampe. Her mener jeg at det er blødere end svampe. Samtidig pæne visuals. stille og roligt trip som er der længere.
Meeeen det er jo forskelligt fra person til person :)

-Cope

Ps. ingen henvisninger til forhandlere tak!

Titel:
Junior medlem

Tak for hjælpen, alle sammen.

Det blev til Baby Woodrose-frø og Kava kava.

DeF skrev:
sorn skrev:

Det har ikke noget med dovenskab at gøre, men udelukkende tidspres. Så vidt jeg kan forstå skal det stå nogle dage.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg synes ikke, at man skal gå ud og lede efter noget som "bare" er en mellemting mellen hash og svampe, fordi man ikke kan holde sig foran sin egen grænsen, som du selv udtrykker..
Så hellere lade være og vente til man har den fornødne tid, og kan sætte sig ind i tingene.

Hastværk er lastværk, og jeg ville ikke gå rundt på roskilde med maven fuld af gift fra hbwr skallerne..

Titel:
Dedikeret medlem

spontane trips giver mange gange de sjoveste oplevelser :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lyder til at du har bestilt HWBR og det er afgjort så håber du får en god oplevelse med det :)

Dog har jeg de 3-4 gange jeg har taget LSA (Morning glory frø og HWBR) ikke haft nogen fede oplevelser. Enten har jeg bare fået kvalme som hurtigt går over eller også har jeg intet mærket :(

Har også læst/hørt at Ethno's LSA frø ikke skulle være de mest potente, så chancen er for at du heller ikke bliver lam.

Jeg ville foreslå en dosis svampe. De er dejlige i både små og store doser.

Titel:
Dedikeret medlem

lsa og svampe er 2 vidt forskellige ting når man tripper :? fx synes jeg ikke lsa er fedt i små doser, idet det kun virker som man er svagt bagskæv (let tanke-mylder). Hvorimod der er lidt mere visuelt over svampe

Titel:
Junior medlem

DeF skrev:
Jeg synes ikke, at man skal gå ud og lede efter noget som "bare" er en mellemting mellen hash og svampe, fordi man ikke kan holde sig foran sin egen grænsen, som du selv udtrykker..
Så hellere lade være og vente til man har den fornødne tid, og kan sætte sig ind i tingene.

Hastværk er lastværk, og jeg ville ikke gå rundt på roskilde med maven fuld af gift fra hbwr skallerne..
Tak for dine livsråd, men jeg har undersøgt virkninger og bivirkninger ved de forskellige stoffer og føler mig udmærket rustet til at indtage dem med de risici de indebærer.

Det er nu engang mit eget valg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]